zijn badzitjes fijn?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door babet, 5 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. babet

babet Actief lid

14 jul 2009
    128
    0
    0
    NULL
    NULL
    zo'n badzitje
    badzitje
    zijn die eigenlijk fijn? bij onze oudste hadden we zoiets niet en ik vond hem in bad doen toen hij heel klein was altijd ontzettend spannend en heel inspannend.
    heeft iemand ervaring met zo'n zitje?

2. Ennas86

Ennas86 VIP lid

19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    ja, hij is zeker fijn! wij hebben ook zo'n ding, en ik vind het een ideaal ding.. je hebt beide handen vrij om hem goed te kunnen wassen.. en hij kan langer er in blijven zitten, omdat je geen lamme arm krijgt van het hoofdje ondersteunen!

3. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ik vond zo'n badzitje heel erg fijn, maar niet vanaf het begin.
    Ik vond het prettig vanaf een maand of drie, als je babytje ietsje 'steviger' is zeg maar.

4. Minke24

Minke24 Fanatiek lid

18 aug 2007
    1.383
    24
    38
    Ik vond 't een ideaal ding. Heb 'm pas gekocht toen m'n dochter ruim 3 maanden was, maar had 'm achteraf gezien wel eerder willen hebben. Er zijn ook mensen die 't helemaal niks vinden, maar hier was 't een succes. Ik vond 't wel makkelijk dat ik m'n handen vrij had. Nu is m'n dochter ook geboren met veel haartjes, dus helemaal met haren wassen was 't erg makkelijk. Ik had de 'eigen merk' van de Prenatal trouwens.

Toen ze uit het badzitje gegroeid was heb ik trouwens een antislipmatje gekocht bij de Hema, kon ze toch nog zonder uitglijden in het badje zitten. Nu douche ik 'r meestal in de douchecabine en dan zit ze ook nog steeds op dat matje.

5. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    Ik heb geen ervaring met een badzitje maar wel met het easybath matrasje, zie foto. Bevalt ook erg goed, hij vindt het heerlijk om lekker in bad rond te dobberen en zelf heb je je handen vrij. Het is overigens niet zo dat ze hiermee op het water liggen, het matrasje vult zich met een laagje water zodat ze door water omringd worden.

6. butterfly1984

butterfly1984 Niet meer actief

die zitjes zijn toch bedoeld voor het gewone babybadje, toch niet voor een echte grote bad?

7. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    Nee!!! 1x gebruikt daarna terug in de doos...

8. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Wij hebben er wel één, maar nog niet gebruikt.
    Vanaf wanneer "mag" dat? Meteen al? De kraamhulp heeft er eigenlijk nooit iets over gezegd... (beetje stom van mij dat ik er ook niet naar heb gevraagd, hahahah)

9. marijke2

marijke2 Actief lid

27 mrt 2009
    466
    0
    0
    wij hebben ook eentje die gebruiken we nog niet.
    wil het wel gaan gebruiken .ik heb hem toen eens bij kruitvat gekocht.

10. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    ik vond het een rot ding , 2x gebruikt maar hij ging steeds drijven, heb hem daarna zo weg gegooid.

11. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.024
    1.850
    113
    Provincie Groningen
    Ik heb het badzitje een paar keer geprobeerd, op verschillende leeftijden, maar ik vind het echt helemaal niks.
    Ik dacht ook dat het ideaal was...had ik me handen vrij en hoef je niet voor over te buigen, wat slecht is voor mijn toch al slechte rug.

Mijn dochter zat er niet lekker in...en er moet echt veel meer water in het badje, omdat ze anders niet lekker warm onder het water zitten.

12. Cilla24

Cilla24 Fanatiek lid

23 sep 2008
    2.810
    0
    0
    verkoopster
    ik heb m van bebejou en ik vind t verschrikkelijk 1x geprobeerd en meteen weer eruit dat arme kind zit er met ze edele delen helemaal tegaangedrukt. vooral toen me vriend dat zag kreeg ie t helemaal warm :D
    hier geen aanrader dus

13. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Finn vind het geweldig! En ik ook!

Als ik hem zonder in bad deed kreeg ik zo'n last van mn rug! Die standaard is net iets te laag...en ook makkelijk...hij kan hiermee ook in een groot bad...dus bijv. bij mn moeder en vader!

Zn buikje is soms een beetje bloot...maar dat vind hij niet erg...maar ik kan me voorstellen dat er kindjes zijn die dat wel erg vinden!

Finn is er denk ik met een week of 3 voor het eerst in gegaan!

Babybadstoeltje Wit | Badartikelen | Baby-Dump

Wij hebben deze...zn balletjes zitten totaal niet klem...bij die andere wel!

14. babet

babet Actief lid

14 jul 2009
    128
    0
    0
    NULL
    NULL
    bedankt, jullie :) fijn om jullie reactie te lezen. kwestie van proberen of het bij ons past concludeer ik uit de verschillende ervaringen ;) maar wel op zoek naar een die geen geslachtsorgaantjes plet...

15. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

6 sep 2008
    6.495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    #15 Sjanienu1, 5 nov 2009
    Laatst bewerkt: 5 nov 2009
    Ik heb ook zo'n badzitje maar vind het helemaal niks. (Bebéjou)
    Hij glijdt gewoon steeds weg uit dat ding en dat ding blijft niet goed vastplakken zodat hij steeds blijft drijven.
    Ook zit Ryan met zijn jeweetwel tegen dat opstaande ding aan, lijkt me dus niet echt fijn zitten voor hem.
    Onze kraamhulp vond het ook een ding van niks maja had dat ding toen al aangeschaft en aangezien we er 20 euro voor hebben betaald wilde ik het tóch proberen...

16. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    helemaal top!
    ik had last van bi en alyssa in bad doen was een enorme inspanning voor me omdat je nooit goed bij het badje kan staan.
    we hebben toen zo`n badzitje gekocht en het was voor beide partijen een groot succes.
    ik kon goed staan bij het badje met de zekerheid dat alyssa veilig lag en alyssa kreeg meer plezier in het badderen omdat ze zich meer kon bewegen.

liefs doris

17. happynienja

happynienja Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    ik vond het een vreselijk ding, martijn heeft er nooit lekker in gezeten.
    bij deze kleine gaan we het wel proberen maar als het niks is gooi ik hem meteen weg.

18. elmo28

elmo28 Fanatiek lid

11 apr 2009
    2.803
    0
    0
    Mijn beide dames hebben er heerlijk in gezeten.
    Wel hield ik mijn hand een beetje onder hun billetjes omdat ze bij een spontane beweging over het steuntje heen kunnen wippen en dan dus onder water glijden.
    Maar hier hangt zelfs een foto op canvas aan de muur waar mijn jongste dochter heerlijk ligt te slapen in het zitje.
    Dat het ding gaat drijven klopt maar niet meer zodra je kindje erop ligt hoor!

Succes met je keuze, hier heb ik ze vanaf de geboorte gebruikt.

19. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

6 sep 2008
    6.495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Ik weet niet welke je hebt maar wij hebben die van Bebéjou en daar zit wel zo'n zuignap onder maar die blijft absoluut niet plakken in het water...zonder water wel maja daar hebben we weinig aan ;).

20. elmo28

elmo28 Fanatiek lid

11 apr 2009
    2.803
    0
    0
    Ik heb geen idee welke ik heb, die zuignap werkt inderdaad niet goed maar als de kleine met de dikke billen erin ligt dan werkt de zuignap wel voldoende.

Deel Deze Pagina