Beste, Ik ben momenteel in de ziektewet wegens ernstige bekkeninstabiliteit in mijn eerste zwangerschap. Nu ben ik opnieuw 5 weken zwanger, hoe gaat dat in zn werking i.v.m mijn huidige ziektewet? Ik krijg nu 70% van mijn laatst verdiende loon!
Hoi Triena, Wat rot voor je dat je last hebt van bekkeninstabiliteit. Je geeft aan dat je momenteel in de ziektewet zit en 70% krijgt uitbetaald. Dit houdt in dat je klachten nu als niet zwangerschap gerelateerd worden gezien? In dat geval zou je namelijk 100% van het voor jou vastgestelde dagloon krijgen. Heb je de bekkeninstabiliteit gekregen toen je al in de Ziektewet zat vanwege andere klachten? Dan zal er opnieuw beoordeeld worden of je ziek bent door je zwangerschap of dat dit hier los van staat. In het eerste geval krijg je 100% en anders 70%. Is dit niet wat je bedoelt? Laat het me dan even weten. Met vriendelijke groet, Yvonne UWV Webcare Team
Hoi Yvonne, Bedankt voor je antwoord! Ik heb bekkeninstabiliteit gekregen in mijn eerste zwangerschap, en sins halverwege mijn eerste zwangerschap in de ziektewet ( eerst 50% tot mijn zwangerschapsverlof) na mijn verlof helemaal in de ziektewet! Eerste 8 maanden 100% gehad maar nu 70% omdat het niet meer het gevolg is van mn zwangerschap (volgens uwv) Nu ben ik opnieuw zwanger, en de bestaande klachten zijn er nog en worden weer wat extremer!
Beste Triena, Geen dank (namens Yvonne), Ik heb nog wel even een opmerking. Je bent nog altijd ziek, maar je geeft eigenlijk aan dat de klachten weer erger worden en te maken hebben met je zwangerschap. Dan is mijn advies contact op te nemen met UWV op 0900-9294. Mijn collega kan dan de ziekmelding ten gevolge van zwangerschap registeren. Je zult dan opnieuw beoordeeld worden of je ziek bent door je zwangerschap of dat dit hier los van staat zoals mijn collega al aangaf. Ik wens je veel beterschap toe. Met vriendelijke groet, Martijn UWV Webcare