Ziektewet na bevallingsverlof

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door sweetlove80, 7 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sweetlove80

sweetlove80 Fanatiek lid

8 jun 2011
    1.097
    398
    83
    Vrouw
    Noorden van Holland
    Goedendag,

Over 2 weken loopt mijn verlof af, echter heb ik sinds de bevalling erg last van paniekaanvallen en daardoor komende klachten zoals duizeligheid etc...
    de huisarts adviseerde mij om pas te werken als ik dit met behulp van therapie onder controle hebt.

Ik heb mijn werk hiervan op de hoogte gesteld en ik moet mij dan inderdaad ziek melden zodat de bedrijfsarts mij kan oproepen.

Mijn vraag: Hoelang duurt het voordat je ziektewet uitkering geregeld is, en is mijn dagloon dan ongeveer hetzelfde als mijn bevallingsverlof?
    Voor mijn bevalling zat ik al 13 weken in de ziektewet ivm kans op vroeggeboorte en voortijdige weeen.

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste Sweetlove80,

Wat naar voor je dat je na je bevalling nog zo ziek bent.

Je wilt graag weten hoe lang het duurt voordat de Ziektewet-uitkering geregeld is en hoe hoog deze is.

In je bericht geef je duidelijk aan dat je een werkgever hebt.
    En dat je bij de werkgever ook hebt gemeld dat je na het bevallingsverlof nog ziek bent.

Er zal eerst vastgesteld moeten worden of jouw ziekte veroorzaakt is door zwangerschap of bevalling.

Ben je ziek door de zwangerschap of bevalling?
    De werkgever vraagt de Ziektewet-uitkering aan bij UWV.
    Binnen vier weken na de aanvraag ontvang je de beslissing.

De Ziektewet-uitkering is even hoog als de uitkering tijdens je zwangerschaps- en bevallingsverlof.

Ben je ziek dor een andere oorzaak dan je zwangerschap of bevalling?
    Dan betaalt de werkgever je loon door tijdens maximaal 104 weken ziekte.

Meer informatie vind je hier.

Een goed herstel gewenst!

Met vriendelijke groet,
    Stella
    UWV Webcare Team

Deel Deze Pagina