Zenuwblokkade

Discussie in 'De lounge' gestart door zogelukkig, 3 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Graag hoor ik ervaringen.
    Het lijkt mij helemaal niks en ik lees ook vaak dat het helemaal niet helpt of dat de pijn weer snel terug is.

2. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

1 jun 2008
    4.093
    1
    38
    Ik heb een zenuwblok. gehad ivm rugpijn met uitstraling linker been. Helaas heeft het bij mij niets gedaan. Ik heb 3x een blokkade gehad.. Nu is het verder zoeken hoe ik wel pijnvrij kan leven.

Het zijn wel nare prikken die je krijgt..

Succes met de behandeling en hopelijk zal het bij jou wel effect hebben.

3. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Je bedoelt de zenuwblokkade op de pijnpoli toch??

Ik heb (ff denken).... een stuk of 12 behandelingen gehad in een tijd van 3 jaar. Ik heb chronisch whiplashpatient en kreeg dus blokkades in mijn nek. De ene keer 4 bestrijdingen ineens en de andere keer 1 bestrijding.
    Op zich vond ik de behandeling zelf niet zo heel erg, ja goed het is gevoelig en drukkend wat ze doen, maar echt pijn doet het niet.

Ik hoor trouwens wel vaak dat het veel mensen helpt. Het verlicht de pijn (ze komen wel eens in de zoveel tijd terug voor een herbehandeling) en bij sommige verdwijnen de klachten zelfs. Helaas heeft de behandeling bij mij niet geholpen, er veranderde helemaal niets en de pijn bleef. Maar ja, ze weten in de wetenschap nog geeneens waar de whiplashklachten vandaan komen (het is er wel en ze weten goed waar de pijn zit, maar precies, dat is nog steeds niet duidelijk).
    Ik weet niet waarvoor jij blokkades gaat krijgen (als je het doet by the way ;)).

Ik hoop dat je deze blokkades bedoelt, anders heb je aan mijn verhaal helemaal niets :D. Bedoel je het wel, kan je me vragen stellen als je wilt. Ben helemaal ervaren in deze bestrijding :(:D

4. Imensa

Imensa Niet meer actief

Gehad. Eerste keer eitje. 2de keer gepiel omdat ze hem niet konden vinden, dat was wel even naar zo nu en dan.
    Achteraf kon het bij mij niet helpen en dat deed het dus ook niet.

Mensen die ik daar sprak kwamen om de zoveel maanden terug voor een nieuwe prik en hadden er toch echt baat bij.

Ik zou het gewoon eens proberen. Het is geen onwijs pijnlijke behandeling (mits je niet net als mij problemen met vinden van wortel heb)
    heb je er baat bij dan zijn die 5 min het toch ook wel waard lijkt mij.

Succes ermee

5. zogelukkig

Ik heb al sinds jaren een verkeerde stand van mijn nekwervels en lichte facetartrose. Totdat ik 1,5 week geleden opeens niet meer op kon staan nadat ik al weken meer last had (ik was sinds kort begonnen met 3x per week sporten). Kreeg tramadol voorgeschreven (god, wat was ik stoned de eerste dagen!!:$). Kon meteen bij mijn orthopeed komen. Ik krijg nog een scan (om uit te sluiten of het geen hernia is) en hij heeft me doorverwezen naar de revalidatie-arts voor een zenuwblokkade. Ik moet nu al spugen als ik aan die prikken denk, serieus ... (heb ooit een cortisonspuit gehad in mijn SI-gewricht en dat deed zo verschrikkelijk veel pijn!:().
    De pijn komt uit C6/C7.

6. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Die prikken stellen eigenlijk niets voor. Ik heb al ongeveer 12 behandelingen gehad tussen mijn nekwervels C2/C5 en iets van 35 prikken, en al die tijd is het 1x heel gevoelig geweest. En dat was toen ze iets te dicht bij mijn zenuw kwamen, je krijgt dan zo'n ongecontroleerde spastische beweging, niet echt prettig. Het is geen echte pijn die je voelt, maar meer een drukkend gevoel.

7. Mango26

Mango26 Fanatiek lid

10 aug 2010
    4.220
    62
    48
    around the corner
    Meermaals gehad, zowel proefblokkades als definitieve blokkades, helaas zonder resultaat...

8. zogelukkig

Wat jammer zeg, dat het zo vaak niet werkt!
    Komt dat dan doordat de behandeling niet goed is uitgevoerd of doordat het niet werkt voor de type aandoening?
    Mijn orthopeed is nogal van: ga het maar proberen, er valt verder weinig aan te doen. Bij dat laatste heb ik me wel neergelegd.
    Ik heb uitstraling in mijn rechterarm en dat is wel heel vervelend; twee dove vingers en dat getintel de hele tijd.

9. MrsXL

MrsXL Fanatiek lid

19 nov 2009
    1.007
    0
    0
    Huismama.
    Ik heb twee keer een zenuw blok gekregen voor mijn enkel.
    De eerste keer heb ik 5 jaar baat bij gehad. Heb wel pijn, maar dat is uit te houden.
    De tweede keer is nu 7 jaar geleden.

Ik heb er wel baat bij, maar mijn pijn blijft. Het beheerst alleen mijn leven nu niet meer.

10. Mango26

Mango26 Fanatiek lid

10 aug 2010
    4.220
    62
    48
    around the corner
    Ik heb beschadigde zenuwen in rug en been door eerdere hernia's, langdurige beknelling en operaties.
    Volgens de orthopeed en neuroloog hadden de blokkades wel moeten helpen, iedere keer is wel de goede zenuw aangeprikt alleen werkt het bij mijn lijf blijkbaar anders, na 4-5 weken is het uitgewerkt en komt de pijn in alle hevigheid weer terug.
    De last die ik er van heb tov het nut is voor dus minimaal en ben er dan ook mee gestopt.
    (heb het in 2 verschillende ziekenhuizen en 1 pijnbehandelcentrum laten doen, dus aan de arts kan het niet liggen)
    De enige optie voor mij is nu een neurostimulator, maar door de slechte ervaringen met blokkades en andere behandelingen heb ik dat voorlopig even op de lange baan geschoven, ook omdat er nog een zwangerschapswens is en er (wat mij betreft) te weinig onderzoek is gedaan naar de wisselwerking / risico's.

Overigens reageer ik ook raar op tramadol, dus blijkbaar gewoon een bijzonder lichaam... ;)

11. Mango26

Mango26 Fanatiek lid

10 aug 2010
    4.220
    62
    48
    around the corner
    Overigens zou ik tegen een ander nog steeds zeggen, probeer het 'gewoon', baat het niet, schaadt het niet, ik heb niet meer klachten dan voor de blokkades, alleen doet het bij mij gewoon niets, maar er zijn genoeg mensen waarbij het veel verlichting geeft en de behandeling is even pijnlijk / vervelend maar je bent er niet lang door uit de running.

12. zogelukkig

Ja, die tramadol, pfff.

4x 100mg. Ik kon tenminste slapen de eerste uren, dus voelde geen pijn. Werd middenin de nacht wakker, zat onzin uit te kramen en alles draaide. Ik heb nooit drugs gedaan, maar ik denk dat je je dan zo voelt.
    Volgende dag zo slap als was. En een jeuk, getver.
    Man is paar dagen thuis geweest.

Nu haal en breng ik zoon weer van en naar school en dat is niet verantwoord, dus neem alleen voor de nacht nog 1.

13. Mango26

Mango26 Fanatiek lid

10 aug 2010
    4.220
    62
    48
    around the corner
    Nou, ik heb idd ook nooit drugs gebruikt, maar na 1x 100 (of 200) mg was ik al helemaal aan het trippen en van de wereld, en dat vond ik zo beangstigend dat het doosje nog steeds bijna volledig gevuld in de kast ligt...
    Doe het idd alleen als manlief thuis is en het echt, echt niet anders kan omdat ik gil van de pijn.

14. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Hebben jullie die tramadol gekregen voor dagelijks gebruikt eigenlijk???

Ik heb 1 stripje meegekregen toendertijd voor als de pijn niet te harden was. Want ik werd al gewaarschuwd voor de suffe bijwerkingen enzo. ik heb met zo'n stripje 1 jaar gedaan. Heb het alleen s'avonds gebruikt als de kids in bed lagen en idd manlief thuis was.

Hebben jullie dan ook morfine gehad/gekregen? Dat is ook zo'n lekker goedje :cool:.

Ik zou ook zeggen: probeer het, baat het niet schaadt het niet. Je pijn wordt er niet erger van.

15. zogelukkig

Ik had 20 stuks tramadol en ze zijn bijna op ...

Morfine vind ik wel lekker ja:) (word ik niet suf van en het werkt zo goed tegen de pijn!), die tramadol deed me meer aan pethedine denken, bah!

16. Drieka

Drieka Niet meer actief

Ik krijg al 6 jaar pijnbehandelingen. Nu sedert 1 jaar geleden omdat ik er genoeg van heb en niet omdat het helpt!

Kreeg het eerder elke 3 maanden en van al die keren (circa 20 keer) heeft het net 2 keren echt geholpen! Ik heb nog meer baat bij de morfine die ik dagelijks slik. Oke de pijn is zeker niet weg maar het is enigszins draaglijk (daarnaast natuurlijk ook een veranderd leefpatroon).

Ik ben er zelf dus niet echt te spreken over maar misschien helpt het bij jou wel. Je kan het trouwens ook onder een roesje laten doen, heb ik vrijwel altijd gedaan omdat ik het erg pijnlijk en akelig vond. Niet geschoten altijd mis toch?

17. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant
    Ik heb er nu 7 gehad en nummer 8 wordt denk ik volgende week gepland. Inmiddels heeft het ziekenhuis me een beetje 'afgeschreven'. Ik heb een hernia en deze gaat maar niet over. Opereren willen ze niet (daarom nu al in ziekenhuis nummer 3). Ik werk nog steeds maar 2 uur per dag en meer gaat echt niet. Ik zie de toekomst helaas steeds somberder in. De artsen in het ziekenhuis zeggen namelijk dat het enige dat kan helpen de zenuwblokkade is. Maar die nemen slechts 20 tot 30 procent van de pijn bij mij weg. Ik vind het moeilijk te accepteren dat ik de rest van mijn leven misschien wel niet meer volledig kan werken, geen gevoel meer heb tussen mijn bovenbenen (rijbroekanesthesie) en niet aanvoel wanneer ik moet plassen... Verder de morfine en antidepressiva die ik slik waardoor ik eigenlijk het liefste de hele dag zou willen slapen. Niet leuk :(...

Soms voel ik me heel machteloos en nutteloos. Ik zou willen dat ik je een positievere ervaring kon geven, maar helaas... :(

De behandeling op zich vond ik trouwens helemaal niet pijnlijk. Alles om van die pijn af te komen natuurlijk...

18. Gerdatje

Gerdatje Fanatiek lid

27 apr 2012
    1.920
    0
    0
    100% Mama
    Achterhoek
    Ik heb ze ook gehad. Heeft ongeveer 1,5 a 2 weken geholpen.
    Ik kreeg ze in me nek. Ik vind de klap van geen pijn na pijn zo groot, dat ik het niet meer wilde.

Vond 2 weken ook wel erg kort.

19. zogelukkig

Oh bah, want naar om te lezen dat er zoveel mensen zijn met ernstige chronische pijnklachten!:(

Waarom willen ze je niet opereren Josien?

20. Drieka

Drieka Niet meer actief

Ik ken je gevoel, heb zelf 3 hernia's, 7 versleten wervels en fibromyalgie waar ze niks aan kunnen doen. De hernia's zitten te laag en opereren brengt teveel risico's met zich mee en als ik jouw klachten hoor is dat ook de reden dat ze jou niet opereren? Ik heb namelijk ook die uitstraling in een been en problemen met plassen met periode's.
    Slik ook morfine 3 tot 4 keren per dag om de pijn draaglijk te maken (over gaat het tenslotte niet). Pijnblokkade's zou ook het enigste zijn wat ik nog kan doen maar zoals eerder aangegeven helpt het zelden.
    Ik werkte vanaf mijn 24ste parttime door al die klachten en vanaf mijn 26ste ben ik 100% afgekeurd omdat het steeds erger werd en dat zal ook nooit meer veranderen dus ik ken je gevoel van machteloosheid en nutteloosheid!
    Is erg frustrerend allemaal.

Deel Deze Pagina