Ik ben begonnen met autorijlessen. Ik wil straks (rond juli maar als ik geluk heb eerder) meer lessen gaan nemen in de hoop dat ik sneller mijn rijbewijs heb. Nu is mijn vraag aan jullie wat raden jullie aan? 2x per week rijles nemen of 1x per week maar dan 2 uur achter elkaar? Voor de meiden die dit ook hebben gedaan waarvoor hebben jullie gekozen en hadden jullie er wat aan?
Heb je al je theorie? Ik raad altijd eerst theorie dan rijlessen aan (altans intensief rijlessen) het afrijden zelf volgt vaak erg snel achter het halen van de theorie
Ik lesde 1 uur per keer. Alleen vlak voor het praktijkexamen lesde ik extra. Ik zou dus eerder 2x 1 uur doen dan 1x 2 uur. Maar goed je moet daar ook de tijd voor hebben. Ik nam mijn zoon altijd mee dus 2 uur was dan te lang. Maar zelf vond ik 2 uur ook echt te lang.
Afhankelijk hoever je van je examenplaats woont zou ik toch minimaal 1,5 uur per week adviseren. Wij reden altijd al 20min van het huis van de leerling naar de examenplaats. Die 20 min ook weer terug. Dan heb je maar 20 minuten over om in je examenplaats te rijden. Ik zou dus 2x 2 uur adviseren of 3x 1,5 uur bijvoorbeeld. Maar zoals hierboven al staat: eerst je theorie. Zonder theorie blijf je onnodig lang hangen.
Hier een rijschoolhouder Bij ons is het gebruikelijk (als men niet versneld wilt uiteraard) om 1 les per week te rijden tot je je theorie examen in the pocket hebt. Zodra je die binnen hebt, kun je vol gas naar het praktijk examen toe gaan lessen en dan is 2 lessen achtereen wel het gebruikelijke. Mits de examen datum niet te ver weg ligt!! Je bent namelijk ook afhankelijk van de wachttijd bij het cbr (helaas).
Haha verschillende reacties dus. 2x per week 2 uur zal niet mogelijk zijn, dat wordt te duur. Ik woon gewoon in mijn examenplaats dus dat is geen probleem. Van se 8 lessen heb ik ook maar 3x iemand weg moeten brengen buiten mijn woonplaats en heel lang was ik niet onderweg. Er was nog genoeg tijd over om in mijn woonplaats te rijden. Ik ga coor ik wil versnellen idd eerst mijn theorie halen. Ik ben druk aan het leren maar vind het wel lastig. Vooral het onderdeel: remmen, gas loslaten of niets doen. Vaak vind ik de foto niet duidelijk genoeg. Iemand een tip hoe dit beter te leren? De rest is echt stampen. Ik neig ook meer naar 2x per week ipv extra lang rijden. Waarom weet ik niet precies. Ik merk met het lessen dat ik echt even in moet komen en ik denk als ik vaker les in de week dat makkelijker wordt. Natuurlijk is het ook nog niet zo gek na 8 lessen.
Oefenexamens doen op de pc; herhalen, herhalen en herhalen. In de meeste gevallen is optijd gas los beter dan remmen.
Afgrijselijk dat theorie examen! Ik ben echt een nerd en de meeste vragen klopten gewoon niet of waren voor meerdere interpretaties vatbaar. Jouw voorbeeld ook: remmen, gas loslaten of niets doen. Is niets doen dan gas blijven geven? Want dat is toch ook iets doen? Of is niets doen geen gas geven? Dat is dan weer hetzelfde als gas loslaten. Kortom: ik denk veel te veel na om ooit nog bij het juiste antwoord te komen. Ik ben blij dat ik het lang en breed achter de rug heb
Haha zo ben ik dus ook! Ook die vragen waarbij er eigenlijk 2 antwoorden mogelijk kunnen zijn, echt idioot. Fijn dat jij het achter de rug hebt! Hopelijk ik ook snel.
Ik had 2x per week 1,5 uur les. En wat hierboven ook al werd gezegd; als je eerst al je theorie hebt, is dat echt in je voordeel tijdens de rijlessen. Je zit dan toch al met wat meer kennis en zelfverzekerder achter het stuur.
Hoi Ik heb mijn theorie met gehaald.Had echt een fijn duidelijk pakket.heb jij al datum wanneer je gaat?
Ik zou 2 keer 1 uur doen. Ik vond 2 uur achter elkaar echt te lang, te intensief. Mogelijk kwam dat doordat ik heel angstig was, maar toch. Op het einde heb ik een paar keer 2 uur achter elkaar gedaan en toen ging dat redelijk, maar merkte dat ik het na anderhalf uur echt zat was en leerde dan dus ook niet meer echt. Ik haalde dus meer uit de losse uurtjes dan de dubbele uren. Sowieso was ik de eerste 20 lessen na een uurtje al bekaf en zat ervan. Ik deed wel altijd 2 lessen per week om er het tempo in te houden.