Ik vraag me af, zou je zelf ook niet kunnen voelen of je baarmoedermond nog hoog en potdicht zit of dat ie al verder naar beneden is en dus de bevalling naderd.... Als ik het goed voel zit die van mij nog heeeel hoog want kan er niet eens bij maar misschien is dit een fabel wat ik nu zelf verzonnen heb hahaha....
Haha.. Ik lees mee Maar gister nog inwendige onderzoek gehad.. Nee, we kunnen het helaas zelf niet voelen! Wel als je weet hoe baarmoedermond aanvoelt... En de mijne zit helaas nog potdicht
@Marriyelle: Ik ben benieuwd hoe je weet dat je baarmoedermond nog dicht zit. Heeft de vk dat gevoeld of kun je dat zelf voelen?
Marriyelle, ik lees net bij een andere topic dat de vk dat gevoeld heeft bij jou. Misschien een beetje dom gedacht dat je dat zelf zou kunnen voelen, hahaha. Je weet maar nooit..... Hoe voel je je nu?
er word vaak gezegd dat je dit niet kan voel ivm dat je er niet bijkomt door je buik. Maar dan zou je partner het kunnen doen toch?? Er zijn namelijk ook vrouwen die dit voelen als ze niet zwanger zijn om te voelen in welke fase van hun cyclus ze zitten... Maar hoe je dat voelt en wat je voelt is voor mij ook een mysterie
Ja als ik niet zwanger ben kan ik voelen of hij hoog of laag zit... in het begin van de maand hoog en dan later laag... Ik kan er nu niet eens bij dus volgens mij is dat hoog! maar ik heb niet zo'n grote buik dus ik kan er nog gewoon bij maar misschien is dat tijdens je zwangerschap anders ofzo... Ja en of je voelt of tie open of dicht is dat weet ik niet hihi want ik kan er dus niet bij en weet niet hoe het verschil voelt..
Hi, Ten eerste, ik vind het geen domme vraag. Mijn VK zei dat het moeilijk is om te voelen. Maar een gesloten baarmoedermond voelt een beetje als het puntje van je neus. Een beetje hard. En als je dus ontsluiting krijgt dan wordt het wat zachter. Je kunt het beste hurkend proberen of je erbij kunt. Femke28....om te peilen wat je lijf aan het doen is?...
Toch maar eens proberen of ik het kan voelen.... ben inderdaad wel beniewd wat mijn lichaam aan het doen is
K wil je niet beledigen hoor, maar ik vind het eerder een beetje ehh dom dat je denkt dat je dat niet zou kunnen voelen.. Of begrijp ik je zin gewoon verkeerd? Er was eerder al eens een topic over zelf voelen of je al ontsluiting hebt tijdens de bevalling. Daar werd toen door velen heel hysterisch op gereageerd, terwijl ook dit prima mogelijk is als je je lichaam een beetje kent en zolang je vliezen niet gebroken zijn..
Ik denk dat ik korte worstenvingers heb of dat mijn baarmoedermond gewoon nog hoof zit want kan er met geen mogelijkheid bij
bij mij kon de vlos er niet eens bij! Had al uren weeën om de 2 min dus het was echt begonnen. ik zal je verder niet vertellen hoe ze het uiteindelijk voor elkaar heeft gekregen
Ik herkende mijn bmm altijd in de cyclus zoals ik hier eerder al las. Tijdens de zwangerschap nooit geprobeert te voelen maar nu wel. Heb namelijk al weken ontsluiting en een volledig verstreken baarmoederhals. Maar ik kan het ding niet vinden..haha. Denk juist omdat hij nu zacht is en open staat. Hij voelt nu anders aan en dat herken ik niet...
Je mag me dom vinden en beledigd mij hier niet mee hoor. Ik zou inderdaad niet weten wat ik zou moeten voelen als de baarmoedermond verweekt is, of dat ik ontsluiting zou hebben. Dus ben erg benieuwd naar je uitleg....
Gelukkig maar.. Maar je kunt normaal gesproken je baarmoedermond als een soort tuitje voelen met een gaatje erin, die dus dicht zit en open moet als je gaat bevallen. Normaal gesproken is ie hard en stug zoals het puntje van je neus, terwijl hij op het einde van de zwangerschap/ begin van de bevalling zo week kan zijn als totaal ontspannen lippen. (gejat uit ''veilig bevallen'' hoor, maar deze omschrijving past goed in mijn ogen.) Op het moment dat je gaat bevallen gaat het tuitje zich steeds meer verkorten. (verstrijken dus.) En uiteindelijk open totdat je voll ontsluiting hebt. Hoop dat je er wat van snapt zo
IK snap gewoon nog steeds niet dat je dit zou willen voelen....je lichaam doet toch gewoon z'n werk en t gaat toch allemaal hoe t gaat?Blijkbaar ben ik de enige die zo denkt....t maakt verder ook niet uit maar ben er oprecht verbaasd over
Ik wilde het zelf voelen omdat ik met 28 weken weeën had en op een gegeven moment ook ontsluiting. In het ziekenhuis hadden ze al snel zoiets van, als het komt komt het, en ze wilden niet te vaak toucheren omdat het ook alles nog meer op gang kan brengen. Maar als je telkens weeën hebt en weet dat je ontsluiting en een verstreken baarmoederhals hebt... dan wordt je wel erg onzeker. Maar ik heb het zelf niet kunnen voelen en vanaf dat moment ook niet nogmaals geprobeert ofzo. Toen ik niet zwanger was voelde ik regelmatig idd om te kijken hoe het ging met de cyclus. (ivm PCO geen normale cyclus en dus ook met hormonen zwanger geworden..) Als alles gewoon normaal zijn gangetje gaat is er denk ik niet echt reden om zelf te gaan voelen nee.. maar kan alsnog best begrijpen dat sommige vrouwen nieuwschierig er naar zijn. Het kan geen kwaad...
Bedankt voor je omschrijven . Gisteren heeft de vk gevoeld en volgens haar is de baarmoedermond alwel verstreken, maar is er nog geen ontsluiting....