Zeepresten blijven achter in was en wasmachine. Weet iemand waar dit aan kan liggen?

Discussie in 'De lounge' gestart door nana33, 7 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Na elke was blijft er een dikke laag schuim van het wasmiddel achter in de machine en voelen de kleren nog zeperig. Het is zo erg dat je tijdens het centrifugeren het schuim rond ziet vliegen. Ik gebruik nooit veel wasmiddelen heb net zelfs een machine zonder wasmiddel gedraaid om te zien of de zeep er nog was, wat zo was.

De filter hebben we er al uitgehaald en schoongemaakt. Dit hielp nauwelijks. Weet iemand anders nog iets waar dit aan zou kunnen liggen? De machine (een Miele) is pas 2 jr oud en we hebben er nooit eerder problemen mee gehad.

2. Imensa

Imensa Niet meer actief

lees even mee heb zelfde. gebeurt niet altijd trouwens. vaak bij de handdoeken. geen idee waarom. doe er niet te veel in.

3. adi

adi Niet meer actief

Ik zou sowieso de was draaien met 'extra-spoelen' programma, dan wordt het dubbep uitgespoeld.

Daarnaast kun je de machine een keer grondig schoonmaken met pure azijn of wasmachine-schoonmaakmiddel (bijv bij kruidvat). Dan giet een fles leeg in de wasmiddelbak en draai je een 95graden programma met een lege machine.

4. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    @Adi: daar kwam mijn man net ook mee inderdaad (alleen dan niet met azijn)- had hij uit het boekje met gebruiksaanwijzingen. Misschien moeten we dat maar eens proberen. We draaien inderdaad nooit een lege, hete machine. Zouden er dan ergens aangekoekte zeepresten zitten die de boel verstoppen ofzo? Als je azijn gebruikt blijft de machine er dan niet naar stinken?

@Imensa: Misschien zie je het gewoon beter bij de handdoeken was ofzo?

5. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik zet iedere maand mn machine aan op 95 graden met een fles azijn, zo blijft het lekker fris.

6. senta

senta Niet meer actief

Idd hete was met fles azijn. Machine loopt vaak ook wat beter erna

7. wendyw80

wendyw80 Fanatiek lid

8 jan 2009
    2.189
    24
    38
    zeeland
    Ik doe het hier ook iedere maand een lege trommel laten draaien op 95 graden maar niet met een hele fles azijn.
    Een wasbolletje gevuld moet al genoeg zijn.

8. Imensa

Imensa Niet meer actief

nee staat echt heel veel schuin in. net of hij het niet aan kan of iets geen idee.

9. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    De azijn ruik je niet hoor. Ik gebruik azijn als wasverzachter... 2 vliegen in 1 klap ;) .

10. emma84

emma84 Bekend lid

3 dec 2012
    603
    0
    0
    Twente
    Azijn en een hete was draaien (zonder wasgoed erin)

11. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Dit doe ik ook. Nooit last van verder.

12. El1983

El1983 Fanatiek lid

19 sep 2012
    3.561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    Wij draaien op het werk ca 3 wasjes per dag en hadden dat probleem ook op een gegeven moment.
    Je kunt de filters wel netjes schoonmaken, maar de zeep blijft achter op de plekken die je dan juist niet ziet.
    We draaien 1x per week de wasmachine op 95 graden en dan eventueel met azijn als het echt nodig is.

13. Islah

Islah Niet meer actief

Hoeveel wasmiddel gebruik je? De aangegeven hoeveelheid op verpakkingen is vaak veel te veel. De helft van wat is aangegeven, is meer dan genoeg.

14. marloes84

marloes84 Bekend lid

21 aug 2011
    500
    0
    16
    NULL
    NULL
    Even een tip.. je hoeft niet met azijn te wassen. Gewoon met was op 90 of 95 graden was met een handvol soda.. en je was is mooi wit en super goed voor je wasmachine.

zo doe ik nooit wasmiddel in het wasmiddelbakje maar gewoon in een bolletje in de trommel

15. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    Was je met vloeibaar wasmiddel?
    Dan kan het daar ook aan liggen

16. Eeksie

Eeksie Bekend lid

10 jun 2011
    640
    0
    16
    Drenthe
    Minder wasmiddel gebruiken... ik gebruik zo'n beetje de helft van de aangegeven dosering en heb nog steeds schone was. En inderdaad zo nu en dan een kookwas.

17. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Nou ik heb net maar even een was op 95 graden met azijn gedraaid en het lijkt te hebben geholpen! Er zat nog steeds wel een klein beetje zeep in, dus morgen doen we het nog een keer. Iedereen bedankt voor de tip!

18. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Soda en hete was 1x permaand :)

Deel Deze Pagina