Voor mijn dochter die 5 wordt willen we de zazu Sam slaaptrainer kopen. Ze zijn alleen online verkrijgbaar voor zover ik weet. Wie heeft er ervaringen mee en waar heb je hem gekocht? Oh en niet onbelangrijk, is ie nog wel leuk voor een kind van 5?
Ik heb hem voor mijn zoontje van 2,5 gekocht... maar nog maar even weggehaald, hij vind hem doodeng :S Ik heb hem trouwens in een babywinkel hier in het dorp gekocht. Vind het wel een leuk ding! En grote voordeel vind ik is dat hij niet tikt. Half uur voordat ze van bed af mogen gaat er een lampje branden en gaan er één voor één sterretjes uit zodat ze echt kunnen gaan aftellen.
Onze zoon heeft hem een paar weken geleden voor zijn 4e verjaardag gekregen. We hebben hem online gekocht bij www.baby-slofje.nl Hij bevalt ons, maar vooral onze zoon prima. Elke ochtend blijft hij keurig in zijn bed tot Sam zijn oogjes open heeft. Vooral het half uur voordat de oogjes open gaan (groen en met aftellende sterretjes), is praktisch, omdat onze zoon dan kan zien dat het niet lang meer duurt voordat Sam wakker wordt. Ook de mogelijkheid dat je een wekker kunt zetten gelijk als Sam zijn ogen opent of later, is erg handig. Kortom, wij zijn er heel tevreden over.
Ik kende hem niet maar ziet er leuk uit, overweeg hem ook voor de verjaardag van mijn oudste te kopen. Maar geeft hij de hele nacht licht? Dat lijkt me zo fel? Wij hebben verder geen nachtlampjes ofzo dus ze zijn echt gewend aan een donkere kamer, als er dan zo'n lichtbron in staat is dat zo fel ineens.
Nee volgens mij niet. Ik dacht dat je dat ook kon instellen. @cygnet. Idd een timer op een nachtlampje gaat ook prima, maar dit is ook meteen een wekker. Het gaat er namelijk vooral om dat ze zelf ziet hoelang het nog duurt voordat ze op mag staan. En kan zien hoe laat het is. (Al zal dat nog wel even duren)
Dit lijkt me juist het nadeel.. wat als het nog heeeeel lang duurt.. dat lijkt me demotiverend En klokkijken kunnen de meeste kinderen pas in groep 3-4 (en dan heb je die slaaptrainer niet meer nodig want dan kun je gewoon een tijd afspreken). Ik vind het veel geld voor een truukje wat ook gemakkelijk zelf toe te passen is. Maar ieder voor zich natuurlijk.
Wij hebben hem voor onze dochter van net 3 gekocht. Geweldig!!! Had ik vroegen van die discussies waarom ze om 6 uur nog niet op mag, is het nu helemaal voorbij. Ik hoor haar regelmatig naar WC gaan voordat het schaapje wakker is, maar daarna kruipt ze weer terug de bed in en wacht met ons wakker maken. Ik kan niet wachten totdat mijn zoontje ook aan toe is
Mijn idee ook. Een timer met licht werkt voor mij al ruim 30 jaar goed. Ik word beter wakker met licht dus ik heb een lamp die ongeveer tien minuten voor mijn wekker zoemt aangaat. Door het licht ben ik niet meer diep in slaap en voel ik me minder brak als de wekker gaat (alleen in de periode dat het laat in de ochtend licht wordt...in de zomer heb ik dit niet nodig).
Mijn dochter heeft een simpele digitale wekker, gebruik m sinds ze 3 is. Eerst met de minuten afgeplakt, half uur vooruit, ze mocht er pas uit als t '8' was. Nu gewoon de hele tijd te zien, werkt prima en ze vindt t ook leuk om te zien 'hoe laat' t is. Klokkijken kan ze nog niet, maar ze weet precies hoe laat ze is opgestaan: 7, puntje boven, puntje beneden, 34
Het duurt nooit heeeeeel lang, ze is meestal wel wakker rond de tijd dat we op moeten staan en soms ook niet, maar als ze dat wel is komt ze iedere 5 minuten vragen hoe laat het is. Daar wil ik eigenlijk vanaf. En doordat deze wekker een half uur voor tijd 'aftelt' met sterretjes die verdwijnen, kan ze dat zelf een beetje in de gaten houden. Deze wekker is ook digitaal en analoog, we kunnen haar dus meteen een beetje klok leren lezen. Dat hij niet tikt is ook wel prettig. En ja hij is idd best duur, maar ik vind dat er niet veel geschikte kinderwekkers zijn.
Ik snap dat het doel is om haar tot een bepaalde tijd in bed te houden maar de manier is toch dat ze luistert en zich aan de afspraak houdt? We hebben hier niet gezegd dat ze pas om 7:00 naar beneden mogen maar wanneer het lampje aangaat... en eerder hoef je dus ook niets te vragen. Zoon kan al een jaar of 1,5 klok kijken en hij weet dus dat hij pas om 7:00 naar beneden mag. Maar dat zegt hem dan ook daadwerkelijk iets. Klokkijken is een lastig concept en zou ik apart houden van iets wat jij graag wil.. namelijk dat ze luistert en daarmee lang genoeg in bed blijft.
Ik zie het probleem niet zo. Ik neem aan dat het vooral in de eerste plaats gebruikt wordt om 'te gehoorzamen'. Maar als ze het daarnaast ook leuk en boeiend vindt, kan het toch (in de toekomst?) ook gebruikt worden voor een stukje tijdsbesef.
Dan moet je vragen welke uitspraken je niet snapt.. In eerste instantie zoek ik gewoon een wekker die ook voor een kind van 5 leuk is en langer mee kan dan een lampje dat gaat branden als het tijd is om op te staan. Het gaat me helemaal niet om het gehoorzamen, want ik snap ook wel dat het lastig is om te wachten en ze wordt echt niet absurd vroeg wakker. als ze dan zelf ziet hoe het zit krijgt ze wat meer tijdsbesef. Dat zou een fijne bijkomstigheid zijn.
Prima toch. Ik ben nu niet meer zo streng van de tijden. Toen ze jonger was, moest ik wel consequent zijn, anders werd t steeds vroeger. Nu moeten we doordeweeks tussen 7 en half 8 opstaan, en dat gaat meestal vanzelf goed. In het weekend vind ik het wel fijn als ze wat langer op dr kamer blijft, dus dan spreken we meestal 8u af, later mag altijd . Maar als ze wakker is, is ze wakker.. En dan vind ik dat ik niet van haar kan verwachten dat ze maar blijft wachten, dat is nu eenmaal niet meer een vast ritme. Soms geef ik dr nog wel ff de tablet om te spelen en spreken we 8u af. Voor 7 uur - komt vrijwel nooit voor - moet ze van mij echt wel terug naar bed. Anyway, het is nu niet meer zo vast en streng, maar het is wel handig dat ze de digitale klok een beetje begrijpt.