Zaadcellen overleven hoelang in de baarmoeder...??!!!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door minniii, 12 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. minniii

minniii Fanatiek lid

16 mei 2011
    1.011
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Zuid-Holland
    Haaaiii allemaal,

Ik heb het al een paar keer gelezen op internet maar vind het zo moeilijk te geloven dat de zaadcellen wel 4 tot 5 dagen kunnen overleven in de vagina-baarmoeder van de vrouw.

Ik vind dit zo moeilijk te geloven hebben jullie dat ook?
    Want als wij geklust hebben dan blijf ik uiteraard altijd even zo 20 minuutjes liggen met een kussen onder me bibs... maar daarna moet ik toch altijd even naar de wc. Even heel onsmakkelijk hoor maar dan komt altijd het goedje er allemaal uit.:(
    Vaak doe ik na het wc bezoek en tampon in en val dan zo inslaap. om te voorkomen dat ik snachts nog wat verlies.... Niet voor het zwanger worden maar omdat ik dat gewoon niet prettig vind als het er zo nog uit kan lopen. Doen meer vrouwen dit? of is dit wel goed? ik dee dit ook al voor dat we probeerde om zwanger te worden... Eigelijk al jaren!

Er kan dan toch nooit genoeg in het vrouwen lichaam zitten wat zolang kan overleden?!? of beter gezegt veel lijkt mijn.
    Omdat ik dit maar denk ben ik ook geneigd steeds in de vruchtbare periode iedere dag of om de dag sex te hebben. Als ik dat niet doe heb ik gelijk altijd het idee van.. "nou deze maand zal wel weer niks worden want...." 2 of 3 dagen achter elkaar niet geklust.

Herkend iemand mijn verhaal? of heeft er iemand tips? of weet iemand meer over de zaadcellen?!? hahaha gekke vraag eigelijk he...! sorry:p

2. Felice88

Felice88 Actief lid

2 feb 2012
    359
    1
    0
    Tilburg
    Haha ik moet wel lachen om je verhaal, hoe je het schrijft ;) Maar ik had laatst inderdaad precies dezelfde gedachte. Ik heb overigens ergens gelezen dat het 'goede' zaad toch wel overleefd en alles wat er weer 'uitkomt' dan blijkbaar niet goed genoeg is en toch geen kans heeft je ei te bereiken (of zoiets ;)).

Ik zit nog in mijn eerste cyclus maar heb het idee dat ik vorige week woensdag (eindelijk!) mijn ovulatie heb gehad. Ook wij hebben toen alleen zondag geklust en dit voelde als een verloren kans. Achteraf ben ik blij dat we gewoon sex hebben als we er allebei zin in hebben en niet krampachtig rond de ovulatie opeens aan het werk gaan. Tuurlijk hou je er rekening mee want het liefst ben je zo snel mogelijk zwanger, maar het belangrijkste is dat je van elkaar geniet :D

Deurstopper vindt dit leuk.
  3. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Dat van die tampon zou ik nou eigenlijk juist niet doen... ivm bacterieën etc. Dan gewoon je onderbroekje aandoen, vangt het toch ook wel op?

Maar idd wanneer het sperma goed sterk is en jouw inwendige huishouding is ook "vriendelijk" dan kan sperma idd tot wel 5 dagen overleven ja.

Enne... de sterkste zwemmers zijn dan al onderweg richting je baarmoeder/eileiders, dus dat wat er weer uitkomt is "niet goed genoeg" geweest.

Ik ben nog noooooiiiit blijven liggen na het vrijen en ben inmiddels toch echt voor de derde keer zwanger hoor.

4. Evangelie

Evangelie Lid

23 sep 2011
    45
    0
    0
    Duitsland
    Zaadjes worden gedeponeerd aan de baarmoedermond, en niet IN de baarmoeder. Ze plakken een beetje vast aan het slijmvlies dat uit de baarmoederopening loopt, en "kruipen" langs daar omhoog. Na twintig minuten zijn de beste zwemmers al binnen, en wordt de rest dus inderdaad "afgevoerd" als je naar de wc gaat. Dit is perfect normaal.

Zaadjes kunnen tot vijf dagen overleven omdat ze omgeven zijn door kliervocht, dat de man mee ejaculeert. Dit is als het ware de "voeding" voor de zaadjes.

Een tampon dragen buiten je menstruatie om is nooit een goed idee, omdat dit het risico op een toxisch schok syndroom erg verhoogt en aanleiding kan geven tot kleine scheurtjes in de vaginawand.

Elke dag klussen is niet nodig. Het duurt minstens 48 uur eer bij de man de zaadvoorraad weer is bijgevuld, dus om de twee dagen is prima en ook een stuk minder vermoeiend voor de man.

5. Isa28

Isa28 Bekend lid

1 sep 2011
    725
    0
    0
    Utrecht
    Dat van die tampon zou ik ook niet doen... Ik deed/doe altijd een inlegkruisje in mijn onderbroek.

Over het blijven liggen: de laatste keer niet gedaan en tadaaa: zwanger :). Ik geloof best dat het zou kunnen helpen, maar volgens mij zijn de snelste al onderweg. Zelf klaarkomen nadat je vriend is klaar gekomen werkte waarschijnlijk bij ons (laatst een briljante documentaire over conceptie gezien op Discovery: ).

6. minniii

minniii Fanatiek lid

16 mei 2011
    1.011
    0
    0
    Zuid-Holland
    #6 minniii, 12 apr 2012
    Laatst bewerkt: 12 apr 2012
    Bedankt voor jullie berichten :D.

Owhh kijk ik doe dus eigelijk best wel iets doms... En dat al jaren! ik ga er gelijk mee stoppen. Vaak slaap ik naakt... Hihihi Zodoende ;).

@ Felic... Hihihi ja het is ook best grappig eigelijk he hihihi.

@ Hopmarjanneke.... Echt?!???? Nooit blijven liggen... Kan je na gaan he... Ongelooflijk Hihi wel Super voor jou!! Mijn vriend zegt ook steeds... volgens mijn is het echt onzin dat je zolang blijft liggen:) Hihih.

@ Evangelie.... Bedankt voor je uitleg!! Ik wist dit echt niet en ben nu meer geruster na het vrije als ik naar de wc ga en het goedje zie wegspoelen... Hihihi. Ja ik vind het ook best veel om de dag en dat soms 2 weken achter elkaar... Om de 2 dagen zou net meer rust geven?! Dus dat is ook gewoon prima???
    Gister zei me vriend toevallig... Hihihi Wat heb je de laaste tijd hahahaha je vind me zo intressant ;):p.... Hihih Maar ik moet zeggen dat ik in deze periode ( vruchtbare periode ook veeeel meer zin hebt:) Hhihi...) Gewoon het idee dat we een wondertje maken vind ik zo super dat ik spontaan wel 4x per dag zou kunnen hahahaha.

@ Isa... Wat geweldig! je doet een keer wat anders en Hopppaaaa... Raak!! Top :D. Ja het vervelende is dat ik niet makkelijk klaar kom ( Owh wat genant he ;) ) Ik probeer daarom als me vriend naar de wc gaat het na dat hij gekomen is het nog een keer- of de eerste keer zelf te doen. even heel snel. Gaat manlief niet naar de wc dan blijf ik dus even de minuutjes liggen en ga erna naar de wc hou het goedje even binnen ( probeer ik ) en doe het dan even snel zelf?!?!?!:p Waarschijnlijk heeft het dan nog weinig nut?!?!:( Geen idee?!?!?!

Wat een onderwerp he.... Maar vind het zo moeilijk voor te stellen!
    Iemand anders nog tips om het binnen te houden ext... Of andere foefjes:D

7. Evangelie

Evangelie Lid

23 sep 2011
    45
    0
    0
    Duitsland
    Iets wat je zeker eens moet uitproberen is randjesfietsen. Zoek maar even op Google naar de website, daar staat een prachtig filmpje waarop je goed kunt zien hoe de baarmoeder na het randjesfietsen de zaadjes "opzuigt".

Zeker ook niet klaarkomen VOOR je man, dan sluit de baarmoedermond af!

8. minniii

minniii Fanatiek lid

16 mei 2011
    1.011
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hey Super!!! Wat een handige tip! heb gelijk even een kijkje genomen op de site!! :D.
    Dat van voor je man klaar komen wist ik ook niet;). Gebeurd bij ons ook wel. alleen probeer ik erna dan nog een keer te komen ihihi dat voor de zwangerschap zegmaar!

Groetjes

9. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Hmmmm dan vraag ik me toch af hoe ik drie keer zwanger bent geraakt :D Ik kom eigenlijk altijd als eerste klaar.... daar zorgt die vent van mij wel voor :)

10. minniii

minniii Fanatiek lid

16 mei 2011
    1.011
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hahahaha gelukkig!!!! Hihihi want mijn man zorgt er eigelijk ook altijd wel voor dat het voor mijn al gebeurd is hihihihi!:D:D:p

Nouja anders ervoor en erna zelf heeeel even snel voor de betere doorstoming hihih... Al hou ik daar eigelijk niet van... maarja is voor een goeddoel!!!!

11. Evangelie

Evangelie Lid

23 sep 2011
    45
    0
    0
    Duitsland
    Het KAN uiteraard wel, maar er is een studie over gedaan, en de zwangerschapskansen bleken toch een stuk kleiner te zijn...

12. minniii

minniii Fanatiek lid

16 mei 2011
    1.011
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hihihih... Nou ik ga het in me achterhoofd houden hoor! :D... Maar als ze zwemmers toch meerdere dagen overleven dan moet er dus steeds nog een groepje van de vorige keer klaar liggen om door te zwemmen als wij voor onse mannen klaar komen... Dan worden die nog een keer extra geholpen..... Hahaha:) en de nieuwe worden de tweede keer dan geholpen.. Als ze tweede keer lukt anders ff snel zelf :p;)

13. Charise

Charise VIP lid

9 nov 2011
    5.664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Ik weet het ook allemaal niet precies hoor...
    Er zullen vast zaadcellen zijn die langer overleven, maar dit is ook bij iedereen anders. Anders zou je bij wijze van 5 dagen voor je ei kunnen klussen en dus zwanger raken....
    Ja het kan altijd ja, maar in mijn beleving moet je dan toch superzaad hebben?! :p

Ik vind dat klaarkomen na manlief ook altijd rot hoor... Vind het sowieso stom om te doen terwijl mijn man naast me ligt. En vind het ook weer niet fijn als hij het doet haha. Dan hebben we net een hele vrijpartij gehad, en dan lig je bij te komen en moet je als vrouw nogmaals aan de slag haha.

Ik doe meestal zelf wel een beetje dat ik het wat voel samentrekken, dan dipt je baarmoeder mond ook in het plasje, zonder direct helemaal klaar te komen.

14. minniii

minniii Fanatiek lid

16 mei 2011
    1.011
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ja inderdaad!!! Ik vind het ook zo rot... Heel soms doe ik ff snel iets als manlief naar de wc gaat en anders als ik zelf naar de wc ga.... Maar ik doe echt niks als manlief ernaast ligt en hij hoefd het ook niet te doen erna.... net wat je zegt inderdaad.... Blijft lastig en heeel vervelend... 9 van de 10x komt er bij mijn ook niks van erna nee:p

15. Evangelie

Evangelie Lid

23 sep 2011
    45
    0
    0
    Duitsland
    Nou, dat vind ik dus erg persoonlijk. Ik vind het net rot als ik klaar kom vóór mijn man, omdat mijn opwinding dan helemaal weg is. En als we dan nog aan "de daad" moeten beginnen, heb ik er niks meer aan.

Dus ja, mijn man werkt mij nog even af nadat hij is gekomen, niks mis mee en op die manier geniet ik er het meeste van.

Tot zover de onthullingen van de dag :)

16. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Niet alles liopt eruit hoor maak je maar geen zorgen ;)
    Hetgeen wat er uit kot had toch al geen kans om te overleven de andere goeie zaadjes zijn dan allang onderweg naar t eitje :)

En er is maar 1 zaadje nodig vor bevruchting he ;)

17. minniii

minniii Fanatiek lid

16 mei 2011
    1.011
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ja dat is waar er is inderdaad maar 1 zaadje nodig! Hihihi Vind het zo moeilijk voor te stellen dat er nog wat blijft hangen... Want als je ziet wat eruit komt is best veel:p... ( lekker smakelijk praatje ook he hihihi. )

Groetjes

Deel Deze Pagina