Zijn er hier zwangeren (of inmiddels bevallen meiden) die op een kinderdagverblijf werken? Hoe doen jullie dat met tillen? En als er iets heerst dat schadelijk is voor de baby? Wanneer hebben jullie het op het werk verteld?
ik werk op een bso en moest me met 18 weken laten prikken op 5e ziekte omdat dat was uitgebroken. ik zou dat nu alvast doen, want dat kan voor jou (als je niet immuun bent) nog 16 weken gevaarlijk zijn. tillen kun je voorlopig wel hoor, ik kan het niet meer tillen vanwege mijn bekken maar als ik een dagje op het kdv werk (waar onze bso aan vastzit) zijn die kinderen zo licht dat het meestal wel lukt. als je merkt dat het niet gaat vind je altijd wel een alternatief. ik heb het al heel vroeg verteld, maar dat had ermee te maken dat ik pas net was aangenomen...was gelukkig geen probleem.
Hoi, Ik werk als peuterjuf op een peuterspeelzaal. BIj ons komen kinderen in de leeftijd van 2 1.2 jaar tot 4 jaar. Ik til zo wie zo al weinig kinderen. Maar nu ik zwanger ben ga ik nog steeds op dezelfde manier te werk. Ik weet wel dat je even in de ggd gids moet kijken want daar staat het 1 en ander in over kinderziektes en dat je daar ook kan aangegeven dat je werkzaam bent in de kinderopvang. (dit ivm met je zwangerschap en infectie/kinderziektes) Ik heb het boek op het werk liggen en zal even voor je nalezen wat er precies in staat.
Hebben jullie geen commode met trap waar de oudere kinderen omhoog kunnen lopen? Ook zou je staand kunnen verschonen, jij zittend op een stoeltje en het kind tussen je in. Verder van ziektes geen idee, dat zou je je vk kunnen vragen.
Hoi dames ik ben ook zwanger en ook werkend op het kdv khep op het moment nog geen last van het tillen, en anders kan ik dus ook de commode met de trap gebruiken, zodat ik ze niet hoef te tillen. en babytjes zijn niet zo zwaar verder heb ik het bij 9 weken verteld, gwoon omdat ik dat wou. en een week later was er bij ons ook de 5de ziekte, hier ook bloed voor moeten laten prikken, en dus ook zelfs een paar dagen, tot de uitslag bekend was, op een andere locatie gewerkt ivm besmetting. het bleek dus ook dat ik de ziekte nog nooit gehad had, en dat het dus wel gevaarlijk voor mij kon zijn als ik het zou krijgen, bij mij werd gezegd tot de 20ste week ( ggd) je zou dan spontane miskraam kunnen krijgen, en daar zaten we niet op te wachten. maar iedere v.k. is weer anders, want collegatje van mij is ook zwanger, maar wou het toen nog niet vertellen, en die hoefde ook niet vd locatie van haar v.k. maar als er iets schadelijks is opt werk, en je wilt het nog niet vertellen, kan je het misschien ook wel alleen aan je leidinggevende vertellen, en dan vragen of zei verder nog niets tegen iemand wilt vertellen. Goetjess