Hoi, Al jaren heb ik op mijn wijsvinger, tegen de zijkant van mijn nagel een wrat. Onlangs besloten deze weg te laten halen, kortom bevriezen. Nu is hij vanmiddag om 1315 aangestipt en goed ook, ik liep daarna nog net niet huilend de deur uit Het aanstippen ging wel maar 2 minuten daarna....... Het vervelende is, de pijn blijft, heb inmiddels 1600 mg ibuprofen op en zojuist nog 1000 Mgr Paracetamol, en om eerlijk te zijn het doet niets. Ik begin een beetje tegen de muren op te vliegen, ja ik ben denk ik een watje , maar het doet gewoon echt heel veel pijn. Vinger is dik, en er lijkt heel langzaam aan een blaar onder te komen, maar ik denk niet dat deze doorzet. Iemand dit ook gehad en wat hielp bij jullie tegen de pijn? Zijn het de zenuwen die nu pijn doen aangezien ibu en PCM niet helpen? Schaam me kapot want he waar praten we over, maar heb eerder een beknelde zenuw gehad in mijn been , was echt geen pretje en dit voelt hetzelfde. Dankjewel!
1600 Mg ibu ???? Ik hoop niet dat je dat tegelijk hebt ingenomen ? 600 Mg is echt wel de Max. Wat vervelend zeg. Ik heb er nooit zoveel last van gehad. Ik wilde ook met mijn zoontje gaan die heeft een grote bovenop zijn vinger zitten maar als ik jou hoor wacht ik voorlopig nog wel.....
Toen ik 14 was, heb ik ook een wratje op mijn vinger laten wegvriezen. Ik kan me herinneren dat ik echt een gigantische blaar kreeg. Maar die pijn die jij beschrijft kan ik me dus niet herinneren. Misschien morgen toch even de huisarts bellen voor advies, als de pijn dan nog niet minder is geworden.
Ik heb net 2 week geleden het wratje op de vinger van mijn zoontje laten aanstippen. Hij heeft er helemaal geen last van gehad, niet tijdens het aanstippen en ook niet daarna. Nu is het wratje zo goed als weg. Lijkt me eigenlijk niet helemaal normaal dat je er zoveel pijn van hebt, misschien morgen voor de zekerheid de dokter nog even bellen om te vragen of dit normaal is?
Wat goed helpt tegen wratten is het gele sap van " stinkende gouwe" erop smeren. In onze familie zijn zo al verschillende wratten verdwenen.
Bevriezing met stikstof kan een blaar geven. Dat komt omdat de stikstof heel koud is en een reactie kan vertonen vergelijkbaar met wanneer je je verbrand. Sommige hebben er geen last van, andere weer wel. Prik de blaar niet door maar laat hem drogen aan de lucht.
Het is nu eigenlijk een soort van brandwonde. En dat kan dus bij sommige mensen serieus zeer doen. Ik heb er ook elke keer gigantisch last van. Zeker als 't weer es prijs is op mijn tenen en ik laat die wegvriezen, dan loop ik dagen lang met een geweldig zeer doende voet rond. Misschien proberen met brandwondezalf en een pleister / verbandje erop of dat helpt? En als het echt té zeer blijft doen, zou ik morgen of overmorgen toch echt langs de huisarts gaan.
Ik heb 7 jaar geleden 1 laten aanstippen, oehhh wat deed het zeer, Hielp nog eens niet ook niet, nog eens 2 jaar later ging hij vanzelf weg Voor een jaar geleden hebben we het wratje van onze zoon laten aanstippen, hij had echt pijn met dingen vast pakken enzo, anders hadden we het wratje laten zitten, maar hij had er last van dus toch gekozen voor aan laten stippen, hij heeft het uitgeschreeuwd !! De volgende ochtend werd hij wakker met nog meer pijn, de blaar was helemaal ontstoken, de ha vond zei dat we het tijd moesten geven maar in de loop van de dag werd het alleen maar erger, dus de hap gebeld en we konden komen, onze zoon kreeg een verdovings spuit die echt vies zeer deed bij hem, en de wrat werd toen doormidden gesneden zodat de pus eruit kon, zo sneu ! Maar de wrat was 2 weken later weg, Geen idee hoe het moet zijn qua pijn maar wij hebben hier alleen maar pijnlijke ervaringen Ik hoop dat jou pijn morgen al een heel stuk minder is
Heb ik als kind regelmatig gehad. 1x Bloedblaren van gehad. Het deed wel zeer ja met aanstippen maar de pijn die jij beschrijft kan ik me niet herinneren. Vervelend hoor!
Heb onlangs ook een wrat laten aanstippen. Beetje gevoelig en een blaar onder gekomen. Huisarts gaf als advies om na twee weken als hij nog niet weg was ieder dag met doorzichtige nagellak de wrat aan te stippen. Hij is nu bijna weg.
Ik had als kind veel wratten onder mijn voeten omdat ik veel in zwembaden kwam. Heb ze toen ook laten bevriezen, bevriezen zelf voelde vrij naar maar was uit te houden, maar savonds man man ik herrinner het me alsof het gisteren was, wat deed dàt pijn zeg! Heb de hele middag avond en nacht gehuild mn moeder vond het vreselijk. Nat maken en erop blazen verlichtte het een beetje dus zat mn arme mama de hele tijd met een nat washandje te puffen op mn voetjes (suuuuperlief!) Gelukkig vielen ze er na een aantal dagen af en was ik eindelijk verlost van die krengen! Vond het het uiteindelijk wel waard maar ik snap je pijn zo goed!! Ik zou zeggen probeer ook het natmaken en blazen, desnoods een ventilator erop zetten.. Voor de rest op je tanden bijten en geduld hebben..
Ik heb al een 7-tal wratjes op mijn handen laten bevriezen. Hoeveel pijn ik nadien had, was verschillend per dokter. Als ik naar de HA ging, stipte die de wrat in mijn ogen VEEL te lang aan en met een te groot propje watte/stikstof. Daar had ik uren nadien nog steeds ongelofelijk veel zeer. Kon op weg terug naar huis mijn stuur maar met 1 hand vasthouden van de pijn. Zelfs 1 keer een grote bloedblaar, die ik heb moeten laten openprikken bij de arts van wacht omdat ik steeds klopping had in mijn hand en die helemaal opzwol. Als ik naar de dermatoloog ging, had ik de avond zelf wel pijn, maar de dagen erna niet meer. In het vervolg ga ik dus altijd naar de dermatoloog gaan ipv HA
Ik wil mijn ervaring ook wel even delen hier. Heb meer dan 6 jaar last gehad van 1 voetwrat. De huisarts zei in het begin dat het geen wrat was, maar uiteindelijk toch wel. Dus aanstippen met stikstof. Eerst om de 4 weken, uiteindelijk om de 2 weken. Ik houd mijn voeten altijd eeltvrij, en mijn wrat hield ik ook eeltvrij dan werkt het aanstippen met stikstof veel beter. (anders moet het eerst door de eeltlaag) Ik had hem onder de bal van mijn voet, dus ik voelde hem altijd met lopen (zo'n wrat groeit naar binnen, in je voet) Ik heb best een hoge pijngrens en het aanstippen..tja het is pijnlijk, maar wel te doen. Maar mijn wrat werd nooit kleiner integendeel, alleen maar groter. Hij groeide gewoon in de breedte onder mijn huid door. Aanstippen met stikstof doet zo'n pijn omdat ook de gezonde huid eromheen aangestipt wordt door die grote wattenstok. Normaal had ik altijd na het aanstippen 2 dagen pijn bij het lopen, ik kon niet volledig op de aangestipte voet staan, door de blaar. De laatste keer dat de huisarts heeft aangestipt, hebben ze die watten stok met stikstof zo lang er op gehouden 2 of 3 keer, ik dacht dat hij door mijn voet heen zou komen. S'avonds had ik dus gewoon koorts, kotsmisselijk, en zo'n pijn aan mijn voet, echt niet te beschrijven Toen was ik er klaar mee Hier in de buurt zit een pedicure, en ik las dat zij met een cryo-pen wratten behandeld. Ik dacht, ik probeer het gewoon, ik loop er nu al zo lang mee! Zij heeft de wrat bekeken, en schrok ook van de grote, ze is hem gaan behandelen. Er zat naar mijn idee al geen eelt meer op die plek, maar toch durfde zij het aan om nog meer huid weg te halen, zodat je echt zo dicht mogelijk bij de wrat bent. Dan pakte ze die pen, en daar kwam een heel dun straaltje uit (onder hoge druk) en kon ze heel gericht alleen de wrat bevriezen. Je zag ook echt de ijskristallen rond vliegen. Wat je voelt valt in het niets bij aanstippen bij de huisarts, omdat ze de gezonde huid niet beschadigd. De straal gaat ook dieper dan het aanstippen bij de huisarts. Ik ben om de 4 weken naar haar toe gegaan, 4 x en toen was hij weg! Naar de eerste keer zag ik al dat het resultaat had. Hij is er niet afgevallen ofzo, hij zat heel diep en je zag van binnenuit dat hij gewoon aan het verdwijnen was. Geen blaar, geen pijn bij het lopen, ik kon direct gewoon weer lopen. Ik wou dat ik dit eerder geweten had. Mocht ik ooit nog een wrat krijgen of een van de kinderen, dan ga ik meteen voor een cryo-pen behandeling. Zij gaf al aan dat een wrat op hand of vinger vaak met 1 keer weg is, maar een wrat onder de voet groeit naar binnen en duurt wat langer. Ik betaalde 10 euro per keer, het was het dubbel en dwars waard!!
Even een update, Gelukkig is de pijn nu te doen, gisteren was het echt niet leuk meer. Punt is ook dat hij tegel mijn nagel aanzit, volgens de assistente een hele pijnlijke plek ivm bevriezen. Per zit een verdikking onder de wrat maar het lijkt meer op een hele diepliggende blaar. Vinger voelt nog steeds raar aan, anders dan mijn andere vingers. Maar ik ben allang blij dat de ergste pijn weg is!! Nu hopen dat die wrat ook weggaat, want ik denk niet dat ik dit nog een keer doe, haha!! Bedankt voor jullie reacties!
oh fuck... deze heb ik dus ook inderdaad een diepe in het eelt bij de bal onder mijn voet (ik ben dus geen trouwe eeltverwijderaar.................................
he wat grappig hihi, een 'scheldwoord' maakt hij automatisch piep van! wat schattig haha, ik had (f*ck) getypt ipv. piep hihi
Ik hou die cryo pen wel in gedachten, want ik wil het ding wel weghebben. Hij is niet klein en op mijn wijsvinger dus niet erg charmant
Ik kan het je echt aanraden om er wat aan te laten doen dmv crytherapie (cryo pen) Het is echt vrijwel pijnloos! Misschien zit er iemand bij jou in de buurt die het ook zo kan behandelen. Succes!
Misschien heb je geluk, en is hij na de martel behandeling van je huisarts weg, en anders denk ik dat je er met 1 x met de cryo pen vanaf bent. Sterkte nog!