Woning te klein voor thuisbevalling?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Janneke21, 20 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    We wonen nu in een bovenwoning.. het is misschien totaal net aan 24m2, met een woonkamer van 12 m2 en een slaapkamer van 6m2.
    Zou ik hier kunnen bevallen? Het lijkt me nog totaal niet praktisch.. de slaapkamer valt al af, dat is echt een benauwd hok waar je met meer dan 2 mensen niet meer in past.
    We hebben een douche wat meteen de wc is en daar kan ik nu mn kont al niet meer keren.. alleen de keuken is wat ruimer, maar ja.. dat heb ik niet echt nodig tijdens een bevalling :)
    Ik zou dan een bed in de woonkamer moeten zetten, maar dan zouden er andere meubels uitmoeten en dat is hier ook niet bepaald handig...
    Pff.. moet ik nu verplicht in het ziekenhuis bevallen als we geen andere woning krijgen? Of... kan ik vakantiehuisje of ruim hotel voor een week ofzo huren? :p En dan hopen dat ik die week wel beval :p
    Ook niet echt een oplossing denk ik...

Hoe zouden jullie dit oplossen? Zelf zoiets meegemaakt?

2. OemHudaifa

OemHudaifa Fanatiek lid

12 mei 2008
    1.074
    0
    0
    Huisvrouw and proud to be!!!
    Hebben jullie geen kraamhotel in de buurt?

Dat zou misschien een oplossing kunnen zijn.

Je mag ook zonder medische indicatie bevallen in het ziekenhuis, maar daar betaal je wel een eigen bijdrage voor.

Succes

3. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.044
    2.179
    113
    Brabant
    ja idd een kraamhotel of het ziekenhuis. Houd er wel rekening mee dat je daarna wel gewoon weer thuis bent en de kraamzorg er ook is. Dus controles op bed etc. En waar leg je je kindje te slapen?
    Ik begrijp dat jullie op zoek zijn naar een ander huisje: succes daarmee, spannend hoor! (was jij niet op zoek naar een koophuisje? was daar laatst geen topic over? of zit ik ernaast?)

Liefss, Taliaa

4. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Hoi hoi
    Kraamhotel is hier niet.. ziekenhuis vind ik niet heel erg, maar het is gewoon vervelend om weinig keuze te hebben... Ik zou toch liever thuis willen bevallen als het kan..
    En ja we zijn druk op zoek..we zouden gaan kopen, alles was rond, zelfs de financiering, maar mijn moeder zou borg staan voor ons omdat we via het uitzendbureau werken en zij heeft een hersenbloeding gekregen.
    Hierdoor kon en wilde ik er niet mee door gaan, mijn moeder mag even helemaal geen beslissingen nemen en totaal geen stress hebben.. dus tsja :(
    Het was ook nog een heel gedoe, want we hadden al getekend voor het huisje enzo.. anyway.. nu zullen we voorlopig gaan huren, maar we hebben veel te weinig punten om een leuke woning te krijgen.. Ik heb me er al bij neergelegd de eerste periode in een flatje door te brengen, maar zelfs die lijken er nog niet aan te komen.

Dus als we in deze stad willen blijven wonen zullen we de eerste periode misschien in deze woning moeten doorbrengen. Ik word behoorlijk depri als ik er aan denk maar goed...
    We hebben dan 2 opties.. We kunnen een aanvraag doen bij de woningbouwvereniging om ons 'balkon' om te toveren in een extra kamertje. Deze zit aan onze slaapkamer vast en is meer een piepklein kamertje met open 'raam' aan één kant. Dit zouden we dan dicht kunnen maken en er een vloertje in leggen.. dan de deur eruit en is het meer een verlenging van onze slaapkamer.. Het is net groot genoeg om een bedje in te zetten.. (het is denk 1,5x 2 meter).
    Of we kopen een goede slaapbank voor onszelf en maken van onze kamer een babykamer...
    Ook alles behalve ideaal.. want hoe ga ik mn kraamtijd doorbrengen op een slaapbank? :p
    Maar.. wie weet krijgen we opeens wel een huurwoning aangeboden.. ik ben hard mn best aan het doen...

5. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.044
    2.179
    113
    Brabant
    owj, janneke, wat spijtig van je moeder! komt ze er wel bovenop?Sterkte ermee!
    Kun je niet particulier huren? of via een makelaar? rotsvast of directwonen ofzo? is wel duur...:(
    Je kunt ook van de woonkamer een slaapkamer voor jullie 3-en maken? En dan van de slaapkamer een bank en tv, en daar zolang "leven"?
    Mis. een raar idee, maar je moet iets he?

Wij hebben met zn 2-en op een zolderkamertje gewoond, dat ging ook.. Maja, toen hadden we geen kindje:)
    Succes!

6. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Ja d'r bloeddruk is nu met medicijnen goed onder controle. Dus het gaat goed. En nee ik woon hier echt in een uithoek, we hebben 1 grote woningbouwvereniging en een paar makelaars die verhuren en soms wat particulieren.. maar het verschil is dat een woning die bij de woningbouw rond de 400 kost, particulier hier makkelijk 1000 kost.. En dat kunnen we nou ook weer niet betalen... :S
    Het zou inderdaad kunnen om alles om te draaien, maar onze slaapkamer ga je dan echt niet eventjes zitten, is echt te klein daarvoor.. dan zouden we waarschijnlijk alles in de slaapkamer doen.. dus dat vind ik eigenlijk ook niets.. Dan is de kleinste kamer echt nutteloos en kunnen we daar nog beter een babykamer van maken..

Maar we zitten ook steeds meer te denken om weg te gaan hier uit deze stad, nadeel is alleen dat we nu allebei aardige baan enzo hebben en dan weer echt met niets moeten beginnen :S

Het voelt gewoon af en toe oneerlijk dat we met onze leeftijden en inkomens geen grotere woning kunnen krijgen, terwijl er heel veel mensen om me heen (die het minder hard nodig hebben vind ik) wel een grotere woning krijgen.. Zo wonen er genoeg alleenstaanden in een eengezinswoning met 3 slaapkamers.. Ok ik weet dat we al lang blij moeten zijn hoor.. maar ik woon hier al 3 jaar.. heb zoveel bereikt in die 3 jaar en dat lijkt af en toe voor niets te zijn geweest :)
    Zit je met je lcd en vaatwasser in zo'n klein bovenwoninkje :D

Ach we redden het wel, ons kindje komt niets tekort, waar we dan ook wonen :)

7. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.044
    2.179
    113
    Brabant
    @ janneke, dat laatste is idd de beste instelling! Liefde, eten en onderdak, nou dat zit wel snor!
    Je kunt ook kijken bij omliggende gemeentes? Of mis. is je moeder tegen die tijd wel opgeknapt genoeg? Fijn iig dat het de goede kant op gaat met haar!

8. Rooos

Rooos Actief lid

20 mrt 2008
    149
    0
    0
    Vries
    Hoi Janneke,

Zou je niet onder de 'spoed'gevallen horen? Mensen die vanwege werk oid snel moeten verhuizen krijgen namelijk vaak een soort voorkeursbehandeling.. het lijkt me dat jullie daar ook onder moeten vallen.

Wij hebben zelf een koophuis en geen ervaring met huren, maar van een vriendin heb ik begrepen dat als je de woningstichting elke week weer lastig valt met telefoontjes dat er dan ook ineens vanalles mogelijk blijkt te zijn.. Die vriendin had uiteindelijk binnen twee maanden een heel leuk huurhuis met 2 (grote!) slaapkamers.

Heel veel succes de komende tijd!

9. linnepinnie

linnepinnie Actief lid

5 feb 2007
    252
    1
    0
    Als de verloskundige naast je bed kan staan dan is er genoeg ruimte om thuis te bevallen..!

Verloskundigen zijn gewent om zich aan elke situatie aan te passen. Dus als jij je bij een thuis bevalling het beste voelt, zou ik daar gewoon voor gaan.

Ik begrijp dat je je druk maakt om van alles en nog wat. Ruimte voor de baby en hulpverleners en misschien ook wel om het traplopen met de kleine enzo.
    Maar een baby kamer heb je in principe het eerste half jaar (of nog langer) helemaal niet nodig. Ik vond het heel prettig om de kleine bij me op de kamer te hebben de eerste tijd en dat kan al in een piepklein wiegje/wasmand of wat er dan ook maar klein genoeg is om te kunnen staan.

Wij hadden ook een kleine slaapkamer, woonden op 3 hoog en wilden zooo graag verhuizen, maar lukte ook niet op tijd. De wieg stond naast ons bed en ik moest bij het voeten eind erin stappen. Tijdens de bevalling zat de verloskundige op het voeteneind en de spulletjes lagen gewoon op bed.

Acheraf is het mij zo meegevallen. Inmiddels zijn we wel verhuisd, maar als er een tweede komt maken wij eerst geen baby kamer! Tuurlijk is dat wel leuk, maar niet noodzakelijk. Bij Jasmijn heb ik de babykamer 7 maanden lang niet gebruikt! Zelfs wassen, verschonen en aankleden deed ik op bed of in de keuken.

k zou het wel even noemen bij de vk, zodat ze rekening kan houden met de kleine ruimte.

succes!

10. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Nou dat zeuren bij de woningstichting heeft toch geholpen.. of we hebben ontzettende mazzel.. maar... we hebben een groot huis!

Ik ben de hele dag al zo ontzettend blij en dankbaar.. We hadden een aantal teleurstellingen te verwerken de laatste tijd en dit maakt zoveel goed!
    Het is een eengezinswoning met 3(!) ruime slaapkamers, een grote woonkamer, een grote badkamer en keuken. Met vóór- en achtertuin en met schuur! :)
    Het is in een kindvriendelijke straat, wel in een buurt waar ik minder positief over was/ben, maar de straat en het huis maakt alles goed.
    Maandag ga ik voor akkoord tekenen en het staat al een tijd leeg dus we kunnen er snel in! Ik zag dat er zelfs een nieuwe keuken in is gezet na de laatste bewoners. Ik ben ontzettend benieuwd hoe het er van binnen uit ziet, maar voor ons is het nu al echt een paleisje.

Nu kan ik pas echt zonder veel zorgen over de toekomst nadenken. Het klinkt stom maar op mijn 18e was mijn huisje juist het enige wat ik had en misschien dat een woning voor mij daardoor wat belangrijker is dan de meesten.

Hoe dan ook... We hebben een huis! :)

11. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.044
    2.179
    113
    Brabant
    @ Janneke, ontzettend gefeli meid! Nu lekker genieten! Heb je wel verdiend na alle sores, met jullie mam!

12. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Wow wat gaaf!

Misschien een rare vraag maar heb je vaak moeten bellen, en wat heb je verteld?

Mijn man en ik wonen nu bij mijn scvhoonouders op zolder omdat hij nog studeert... in mei studeert hij af en als hij dan een baan heeft kunnen we ook gaan zoeken!

13. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Nou ik ben er ongeveer 10 keer geweest minimaal.
    Eerst gewoon 'zeuren' om urgentie maar dat kon niet.
    Daarna hadden we een constructie bedacht om mn vader bv. bij ons in te schrijven als woningzoekende zodat we veeeel meer punten zouden hebben, maar dit is een bekend trucje. Tsja als zwangere vrouw ga je gekke dingen doen was mn excuus :p
    Daarna heb ik mn huur even niet betaald, misschien dat dat ook heeft uitgemaakt, 3 jaar lang heb ik netjes betaald namelijk.
    Daarna heb ik geinformeerd hoe het zit met mijn woning laten verbouwen, denk dat ze daar ook niet erg blij mee waren.
    Of het allemaal echt heeft geholpen weet ik niet, want in principe moeten ze zich aan het aantal punten houden.

En kunnen jullie nu hij studeert niet al op zoek gaan? Weet niet of hij nog stufi of iets dergelijks krijgt, maar ik heb me altijd prima gered qua betalingen als ik maar een bijbaantje had en ook nog toen mn vriend bij me introk en hij nog niet eens werkte.
    Of in ieder geval nu alvast inschrijven! Want echt, soms zijn de wachttijden ontzettend lang.

14. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Dankje dankje! Ben nog steeds zoooo blij he! :)

15. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Ook dan redden we het niet, een één gezinswoning kost algauw 400 a 500 euro aan alleen al huur... mijn maandloon is niet eens zo hoog!

Tevens is oma hier wel erg prettig, en kunnen latenz e ons ook onze eigen gang gaan ;)

Deel Deze Pagina