Ik zou het zelf niet willen, als je kindje in de tuin wil spelen moet je altijd in de keuken zitten en als ik bekijk hoe vaak ik naar de keuken loop voor water en een doekje of de vaatwasser enzo, zou ik er zelf niet voor kiezen zeker niet met kinderen. Ik denk dat je je nl een ongeluk tilt om je kindje elke keer mee moet slepen.
Vind het prachtig! Zou zeker wel willen wonen hoor. Je hebt toch ruime eet keuken beneden? Daar kan je toch ook alles doen en zitten enz....en voor te relaxen savonds en tv kijken naar boven.... Lijkt mij ideaal!
Mijn schoonmoeder heeft zoiets (woonkamer en keuken op de eerste verdieping) en ik vind het niets. Moet je even naar de w.c., trap weer af naar beneden, boodschappen steeds naar boven tillen, je loopt niet lekker de tuin in. Zij hebben de keuken ook boven, dus ook niet praktisch met buiten eten zomers. En onbewust zit je op de eerste verdieping toch bij alle buren de tuin in te loeren. Na een operatie kon ze amper lopen en heeft ze maanden thuis gezeten (ze is nog niet zo oud, werkt nog), dat was toen niet fijn. Overigens, weet niet of je een hond hebt, maar vooral de wat grotere rassen zijn er niet op gebouwd om zoveel trap te moeten lopen, ook iets om rekening mee te houden. Zou het zelf nooit willen, maar ik vind het huis er wel leuk uit zien.
Lijkt me niet praktisch wonen. Als je aan het koken bent of in de keuken bezig bent en je kindje ligt op bed dan moet je meteen 2 trappen op. Als je bezoek hebt/verjaardag moet je de hele tijd naar beneden lopen. En je loopt inderdaad niet lekker de tuin in. Mijn keuze zou het ook niet zijn.
Mijn zusje woont boven een winkel en dit vind ze erg leuk. Wel heeft zij twee kinderen, waarbij ze eigenlijk weer niet handig vind! Als ze boodschappen heeft gedaan, moet ze eerst het ene kind naar boven achter het traphek, dan het andere kind, dan de boodschappen, dan de kinderwagen nog wegzetten! tja, tis een gedoe, maar het huis ziet er wel erg mooi uit! succes met je beslissing..
Nou eerlijk, vind het ideaal. Kinderen in de tuin of spelen in de eet keuken als je kookt ofzo...tv kijken doe je toch niet tijdens het eten enz?? Dus dat kan je lekker apart doen.... En wij zitten hier heel veel aan de eet tafel, meer als in de zit hoek....dus vind het echt een mooie en ideale indeling. maar lees meer negatief als positief...uiteindelijk, ts! Jouw beslissing, jouw keuze.....jij moet je er goed bij voelen toch!
wij wonen nu in zo'n huis. Het ziet er erg leuk uit, maar ik zou het niet doen als ik jou was. Dat is het namelijk: het ziet er leuk uit, maar praktisch is het niet. Je wordt gek van die trappen op een gegeven moment. Als er 1 naar beneden gaat, roepen we al naar elkaar: wil je gelijk wat drinken voor me meenemen. Ik zie er ook tegenop als mijn kleine gaat kruipen, want dan moet ik haar telkens trap op en af meenemen. Nu ligt ze nog in de box als ik ff snel naar de keuken ga. Ook heel veel traphekjes die je moet openen. Wij zijn nu echt op zoek naar iets anders. Je krijgt het misschien ook niet meer zo makkelijk verkocht. Dus denk er goed over na.
drive-in woning lijkt me voor ons ideaal. maar dan met garage beneden en geen keuken. ik zou van de garage een kapsalon maken en zo hoeven klanten niet door mijn huis. maar met keuken beneden heeft ook wel wat. eerste wat er dan in mij opkomt is: mooi! dan kan ik ook niet zoveel snacken savonds vaak is het hier 'schat wil je nog wat hebben, drinken, iets lekkers?' en dan vervolgens komt hubby met halve inhoud van de kast aanlopen. dit doeje niet zo snel als je een trap af en op moet even drinken pakken zit er dan ook niet echt in denk ik. en om nou een koelkast in je woonkamer te zetten is ook weer zo vreemd. maar die belachelijk grote woonkamer zou echt geweldig zijn! jeetje wat een ruimte heerlijk! keuken apart kan ook fijn zijn, rustig eten. beetje na-kletsen. opruimen, afwassen. en dan als alles klaar is dan lekker uitbuiken boven in de woonkamer tja het is maar net waar je waarde aan hecht denk ik. je zal wat vaker trap moeten lopen vanwege de keuken. maar als je dat niet erg vind zo ik zeggen DOEN! je bent er niet voor niets verliefd op geworden op dat huis bedenk hoevaak je nu per dag de keuken in loopt. wie weet valt dat wel mee. en wat doeje met de kids als je staat te koken, en kan dat ook op die manier in dat nieuwe huis. of hoe ga je dat dan aanpakken en is dat haalbaar succes!
mij lijkt het heerlijk !! lekker leven in de keuken.. kun je ook gezellig maken met een tv. box voor een baby en kinderspeelgoed.. en dan kunnen ze ook lekker de tuin in en uit rennen.. ik leef ook aan de eettafel. . aan de bank bij de tv zitten we eigenlijk alleen t savonds.. dus ik zou zo'n huis heerlijk vinden !
Lastig ja, het ziet er mooi uit en die ruimte lijkt me heerlijk. Toch heeft het inderdaad ook nadelen. Mijn moeder heeft ook een drive in woning, maar die heeft de keuken in de woonkamer. En ook een toilet op 1e verdieping. En de trappen zijn gewoon in de hal. Het is dan misschien iets minder ruim dan jullie woning. Hoewel je dit nu geweldig vind voor de ruimte, kan je natuurlijk overwegen om de keuken ook in de woonkamer te plaatsen.
Waarom heeft iedereen t nou over een drive in woning en woonkamer/keuken op de eerste verdieping? Ts heeft t toch over een keuken op begane grond en woonkamer op eerste verdieping? En dan lees ik over trappen lopen, dat je zoveel trappen op en neer moet... Moet je altijd wel met een kind en een eengezinswoning..en als je wat krijgt, moet je idd verhuizen, maar dat moet je ook in een eengezinswoning... Mijn nicht woont dus in zo een woning met keuken beneden en woonkamer boven en die vind t geweldig! Is een grote leefkeuken..tv beneden, leuke tuin eraan, ja hoor ik zou er wel willen wonen!
Super leuk. Ik zelf heb heel lang in een groot huis gewoond waarvan de woonkamer op de eerste verdieping zat. Maar ook de wc en een hele grote slaapkamer plus bijkeuken. Beneden was dan de grote keuken met hal en grote tuin. Op de 2de verdieping hadden wij 2 slaapkamers plus een grote badkamer en daarboven weer 2 zolders... We hebben er met plezier in gewoond, gewoon een super leuk huis. En wat iemand hier boven al zei.. Trappen lopen moet je toch of je nu in zo'n huis woont of eengezinswoning. Mijn tante heeft ook een soort dergelijk huis. Maar daarvan zijn de trappen beetje in het midden van het huis gebouwd, en heel erg open. Echt een geweldig huis vind ik dat. Als ons budget toeliet had ik zelf ook voor zo'n huis gezocht.
Het lijkt me ontzettend gaaf, aan die trappen wen je wel en dat de keuken beneden zit daar wen je ook wel aan. Ik zou het doen! Super gaaf!
Ja maar in een gewone eensgezinswoning loop je alleen naar boven om je kindje in bed te leggen of de was te doen. In dit geval zit er ook nog een trap tussen keuken en woongebied. Bakkie koffie zetten, hup met kind onder je arm naar beneden. Met een verdieping ertussen moet je altijd je kindje meeslepen. Als je kleine kinderen hebt ga je automatisch je leegruimte verschuiven naar beneden en hiermee dus ook flink verkleinen. Als ik bedenk hoe vaak ik de keuken nodig heb op een dag of naar de deurbel moet voor de kinderen of ophalende vriendjes. Ik zou het zinde vinden om dan zo'n huis te kopen en dan in de keuken te gaan leven. Ikmoet ook zeggen dat ik het heerlijk vind om vanuit mijn huiskamer de tuin in te kijken. Maargoed, iedereen heeft andere wensen.
Het is maar net wat je gewend bent. Mijn ouders hebben een badkamer op de begane grond en dat vinden veel mensen raar. Terwijl ik niet beter wist. Ging prima. Ik snap ook niet dat mensen tegenwoordig helemaal wild zijn van die open keukens. Heb er zelf ook een en ik vind het bloedirritant. Etenslucht gelijk in de keuken en woonkamer en als een ander tv kijkt kan het volume lekker omhoog omdat je de herrie van de afzuigkap en rammelende pannen hebt. Dus een aparte woonkeuken en dan ook nog een hele verdieping als woonkamer? Wauw, voor mij graag!
Ik denk dat de keuze heel persoonlijk is. Mij lijkt het echt super. Heerlijk leven in je grote keuken, met gelijk de tuin. Boven een riante woonkamer. Ik zou het zeker doen!
Lijkt me een gaaf huis. Lekker groot. Grote keuken, grote kamer, geweldig. Sja, die trappen hebben nadelen. Meer trappen waar je kind vanaf kan vallen. Of jullie zelf. Het kan lastig zijn voor ouderen (jullie zelf over tig jaar, of bezoek), of als je ziek bent. Heeft de badkamer een toilet? Zit er nog een los toilet op de 1e? Of beneden bij de keuken? Is ook handig om te weten. En niet te vergeten: Is de trapopening tussen keuken en woonkamer af te sluiten? Anders kunnen de kookgeurtjes makkelijk naar boven. Allemaal dingen om over na te denken. Maar je hebt wel een enorme ruimte qua keuken en woonkamer. Dat is ook wel erg gaaf.
Het is prachtig maar soms ook niet praktisch. Mijn vriendin heeft ook haar keuken beneden en op de eerste verdieping haar woonkamer. Ze heeft 2 kids van 4 en 6 en spelen graag buiten in de tuin. Maar zij gaat dan in de keuken dingen doen, omdat ze het niet fijn vind als zij op de eerste etage is. Er ontbreekt een soort overzicht.