Woning kopen met woonkamer op de eerste verdieping

Discussie in 'De lounge' gestart door MamavanMJ, 25 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamavanMJ

MamavanMJ Niet meer actief

Sorry voor de lange titel, maar ik wist niet zo goed hoe ik het moet omschrijven.

Wij hebben al een koopwoning waar we niet weg hoeven, maar we kwamen per toeval een woning tegen waar wij beiden toch wel een beetje verliefd op zijn geworden. De woning heeft een unieke indeling en dat vinden we ontzettend leuk. Alleen nu vroeg ik me af wie heeft dit ook en hoe bevalt het? Is het "vervelend" met kids.

Even voor je beeldvorming hoe de woning er uit ziet!
    Als je de woning namelijk binnen komt kom je binnen in een ruime gang. Als je dan de deur open doet kom je in een woonkeuken terecht op de begaande grond. Daar heb je dus een grote ruimte met keuken en genoeg ruimte om een grote tafel neer te zetten om lekker aan tafel te gaan. Aan de achterkant heb je dan je tuin en achter in de tuin een trapje naar beneden met een steiger waar je lekker aan kan zitten.
    Als je dan de eerste trap op gaat kom je in de woonkamer. De woonkamer is over de gehele oppervlakte waardoor je een hele grote kamer hebt. Je hoeft er ook geen eetkamertafel in kwijt dus je hebt echt ontzettend veel ruimte. als je dan nog een trap op gaat kom je in de badkamer en 3 slaapkamers.
    De woning is ruim genoeg en beneden is er veel ruimte. Verder zit er achter in de woning nog een kleine kamer voor je wasmachine en droger.

Wie woont er in een woning waar je dus de woonkamer op de eerste verdieping hebt? hoe bevalt dit? Is het ook goed te doen met kinderen?
    Vind je het op den duur vervelend of wennen de trappen?

2 foto's van de modelwoning. Hebben jullie een beetje en idee wat ik bedoel

2. juf Mariska

juf Mariska Fanatiek lid

15 dec 2008
    1.200
    0
    36
    Ik zelf zou het niet willen. Als je dan 's avonds lekker TV zit te kijken of zo en je wilt wat drinken, dan moet je naar beneden. Als je moet plassen, dan moet je naar beneden. Bleh .... niet mijn ding. De foto's zien er wel mooi uit!

3. MamavanMJ

Nog een foto van de keuken en op de 2 foto zie je de steiger. Ik vind het zo leuk dat je en een leuke ruimte hebt aan tuin waar M. kan spelen en je een zelf avonds lekker met een wijntje op de steiger kan zitten en genieten. (steiger is trouwens groter als dt lijkt op deze foto)

4. knap

knap Niet meer actief

Ziet er mooi uit. Lijkt mij alleen on praktisch je keuken beneden en je huiskamer boven. Maar er zit een eetkamer bij de keuken en dat maakt het weer ( leuk). En verder weg van lekker eten s avonds misschien minder zin om even naar beneden te lopen om wat te snacken.

Als je het kan en het is jullie (droomhuis) dan moet je het altijd een kans geven.

5. Theepot

Theepot Fanatiek lid

21 mrt 2010
    1.447
    0
    36
    Zuid Holland
    Vrienden van ons hebben het gehad, nu hebben ze het moeten verkopen en vriend zegt zelf het nooit meer te willen...

6. MamavanMJ

Je kan er voor kiezen om in de woonkamer een klein koelkastje aan te sluiten waar je een flesje drinken in doet. Maar het lijkt ons juist zo gezellig om avonds aan een lekkere verhoogde tafel te zitten waar je aan kan drinken en gezellig kletsen en bakken. Je hebt trouwens beneden en boven een toilet dus als je in bed ligt hoef je geen 2 trappen af ;)

7. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ik vind het idee van keuken beneden en woonkamer op de eerste verdieping niet zo.. maar misschien is het enorm handig

8. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Met het oog op later als je ouder bent ( als je van plan bent hier tot je bejaardheid te blijven wonen :p) zou ik het niet doen. Ken veel mensen die daarna gedwongen moeten verhuizen omdat ze al die trappen niet meer op kunnen vanwege ouderdom of ziekte en toch een normale of gelijkvloerse woning zoeken.

9. IS88

IS88 Fanatiek lid

8 jul 2012
    1.133
    1
    38
    NULL
    NULL
    Wij hebben precies een zelfde soort woning, net iets anders. Ik vind het super fijn. Beneden een ruime keuken en boven een ruime woonkamer. Woonkamer is 40m2 en aan de ene kant van de trap hebben we een zithoek gecreëerd met 2 banken en tv. Aan de andere kant hebben we een boekenkast in een nis en willen we nog een mooie (design) stoel en booglamp. Tegen de muur aan op den duur een piano en tafeltje voor kids zodat ze kunnen knutselen/spelen.

Traplopen went en is goed voor je ;) ik ben gevallen voor en een ruime woonkeuken en een ruime woonkamer. Voor foto's mag je me pb'en.

10. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Ik zat ook te denken dat het verschil tussen keuken en woonkamer waarschijnlijk vervelend zou zijn, maar zo is het wel mooi opgelost natuurlijk! Het ziet er ook echt prachtig uit. :)

11. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.264
    6.789
    113
    Mijn moeder had dit en ik vond het heel erg leuk en gezellig.

Wij hebben even bij haar gewoond en wij hadden dan een woonkamer op de tweede verdieping en mijn moeder zelfs helemaal op de 3e ( was een heel apart en groot huis, heel erg leuk)

Vooral als ik ging koken dan ging mijn dochter mee naar beneden en dan was je echt even in de woonkeuken. Koken en daarna gezellig eten. Je tafelt dan meestal langer na.

Even wennen in het begin maar wij vonden het toen heel leuk

12. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    Ik ben opgegroeid in een Drive-inwoning waar de de woonkamer op de eerste verdieping was. Onder hadden we een garage, een hal en een grote tuinkamer, dan op de eerste verdieping de woonkamer en de keuken (dat wel, het is net even een andere indeling dan op de foto's van TO) en dan op de 2e verdieping de slaapkamer.

Ik vond het in ieder geval erg leuk als kind. Alleen weet ik natuurlijk niet hoe het zit met de keuken als die beneden is. En waar zijn de slaapkamers, op de 2e verdieping?

13. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Nee ik zou het niets vinden.

Ik loop graag gewoon zo de tuin in met de kids en als ik dan eerste met 2 straks 3 kids de trap af moet om naar de tuin te gaan word het minder leuk.

En idd als je wat drinken wil moet je naar beneden plassen moet je naar beneden. Lijkt me ook totaal niet handig met net zindelijke kids bijv

14. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Mijn s-zus en zwager wonen met hun 3 kinderen in zo'n huis....vind het zo leuk!
    Ik weet niet het heeft iets, heel veel ruimte en net wat anders dan anders.
    Ik snap je wel....

15. eef80

eef80 Niet meer actief

Ik woon zelf in een split level woning. Mijn woonkamer ligt dus ook hoger. In totaal hebben wij 7 verdiepingen (halve verdiepingen dus in totaal 4 gewone woonlagen hoog)
    Toen ik hier kwam wonen lachten wij nog van 'nou, als wij oud zijn maken wij er een lift in' en toen kwam de eerste zwangerschap 4 jaar terug waarvan ik nu nog in een revalidatieprogramma loop voor zware B.I.
    Niet voorzien werd het huis dus een absoluut drama! Ik woon er nog steeds maar heb het vaak vervloekt.
    Je denkt altijd dat dat jou niet overkomt maar zo wel ishet echt geen pretje!

Ook met je boodschappen altijd omhoog sjouwen (maar onze keuken ligt nog een verdieping hoger dan de woonkamer dus op etage 4 om precies te zijn)
    Ik zou er nooit meer aan beginnen! Heerlijk lijkt het mij om met kinderen vanuit je woonkamer/keuken de tuin in te kunnen. Ik mis dat echt!

16. MamavanMJ

Klopt de slaapkamer zit op de 2e verdieping. Daar vind je 3 slaapkamers en de badkamer met 2e toilet

17. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Weet ook niet of je nog meer kinderen wilt? Maar dan lijkt het me ook niet zo fijn dat je dan beneden aan het koken bent en zij in de woonkamer (of moeten ze dan in de keukenruimte spelen?). Mijn keuken zit dan niet in dezelfde ruimte als de woonkamer maar heb wel altijd de deuren open staan en kan in 3 passen een kijkje nemen.

18. MamavanMJ

Voorlopig houden we het bij 1 kind. misschien over een aantal jaren, maar voorlopig niet. Er komen dan overal traphekjes en bij mooi weer kan hij in de tuin spelen als ik kook en anders kan hij in de zelfde ruimte spelen (is groot zat) of gewoon boven met de traphekjes dicht. Ik moet nu ook wel eens de was doen boven en neem hem dan ook echt niet elke keer mee. Hij speelt dan heel zoet even beneden terwijl ik boven de was opvouw en ophang

19. SyrianBeauty

SyrianBeauty Fanatiek lid

28 nov 2007
    2.362
    0
    36
    Vrouw
    Huisvrouw/Mama Zijn!
    Omgeving Rotterdam
    Het lijkt mij ook handiger als de keuken en woonkamer op dezelfde verdieping zitten. Zoals de anderen al zeiden, als iets wilt eten/drinken s'avonds moet je constant naar beneden, als je kindjes in de woonkamer speelt kan je niet gelijk even opletten! Er zijn huizen met keuken en woonkamer op de eerste verdieping, dat is wel gezellig en handig.

20. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Ik vertrouw mijn kinderen ook wel alleen hoor, maar vaak vertrouw ik ze niet zo met elkaar haha.. Komt regelmatig voor dat er iemand boven op de ander zit oid.

Deel Deze Pagina