Wonen in Hilversum

Discussie in 'De lounge' gestart door Appeltje22, 3 sep 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Appeltje22

Appeltje22 Niet meer actief

Hallo dames!

Momenteel wonen mijn man en ik in een appartement in Huizen. We zouden graag een huisje willen met een tuin. Het liefst in Huizen maar dat is gewoon nog niet mogelijk omdat het hier voor nu nog te duur is voor ons. Maar in Hilversum zie ik echt leuke huizen voorbij komen en ook nog eens voor bedragen die we kunnen betalen!

Nu mijn vraag; wie woont er in Hilversum of heeft er in Hilversum gewoond? Ik ben benieuwd wat jij/jullie er leuk aan vind(en)/vond(en) en wat voor wijken wel of niet leuk zijn om te wonen met kinderen.

Liefs

2. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Mijn zus is gek op de wijk in de ring Oude Loosdrechtseweg, Diependaalselaan weet ff de naam niet. Nabij winkelcentrum Heigalerij

3. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    In dit gebied

4. Boommm

Boommm Niet meer actief

Hilversum zuid is leuk met kinderen.

Noord zou ik zelf niet willen wonen.

5. Jute

Jute Fanatiek lid

20 jul 2011
    2.011
    204
    63
    Vrouw
    Heb je al eens in de Blaricummer Meent gekeken? Of de Bijvanck? Ook leuke huizen en wat ik van vrienden begrijp best betaalbaar. Genoeg scholen ook in die omgeving.

6. Smeetjuh1990

Smeetjuh1990 Bekend lid

11 mei 2014
    974
    0
    16
    Ik heb in Huizen en Hilversum gewoond, maar zou niet terug willen naar Hilversum. Parkeren is daar altijd een probleem, veel gebieden zijn ook betaald parkeren of gaan dat nog worden.
    Veel huizen die betaalbaar zijn, zijn vaak woningen die na jarenlang verhuurd te zijn de verkoop in gaan. Goed op de staat van de woning letten dan!

Verder is het rijden in het centrum veel eenrichtingsverkeer, een verkeerde afslag betekent weer opnieuw het hele rondje centrum doen:(

Je hebt ook zeker de mooiere wijken ertussen zitten, maar ik heb het zelf als kind niet altijd als heel erg veilig ervaren om lekker te spelen en te fietsen.
    Verder was het altijd ook erg opletten op je fiets, die werden altijd erg snel gejat.

Ik kom nu soms nog bij broers op visite die er nog wonen en heel af en toe naar het centrum, dus ik weet niet of mijn ervaringen van toen nog heel reëel zijn (m.b.t. Veiligheid). Ik zou zelf veel gelukkiger worden van Huizen in ieder geval!

7. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Kom zelf uit die omgeving ben er al lang weg. Als ik nu zou moeten kiezen dan koos ik ook voor Huizen of idd de Bijvanck. In de Bijvanck komen steeds oude huurhuizen kaal te koop waar je zelf iets moois van kan maken!

8. Miszy

Miszy Fanatiek lid

5 mei 2015
    1.263
    8
    38
    #8 Miszy, 3 sep 2016
    Laatst bewerkt: 3 sep 2016
    ...

9. Appeltje22

Appeltje22 Niet meer actief

Blaricummer meent en bijvanck zijn idd leuke huisjes maar die prijzen liggen meestal rond de 200.000 en dat is nu nog te veel. Dat heb je mss wel voor minder maar dan zijn het appartementen en dat willen we nou juist niet!

10. MeFlower

MeFlower Niet meer actief

daar kan ik je wel antwoord op geven. Ik stuur je later wel even een PB

11. Jute

Jute Fanatiek lid

20 jul 2011
    2.011
    204
    63
    Vrouw
    Hilversum is duurder wonen dan Huizen. Wij zijn vanuit Hilversum naar Huizen verhuisd. Juist omdat de huizenprijzen hier lager waren.

Deel Deze Pagina