Witte bloedcellen in urine maar geen bacterie

Discussie in 'De lounge' gestart door yaro, 7 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. yaro

yaro Niet meer actief

Wie weet hier meer van.
    Mijn dochter heeft voor de zoveelste meting geen blaasontsteking en toch witte bloedcellen in de urine. Ze heeft overigens nooit blaasontsteking klachten, maar wel vaker pijn in de onderbuik.
    Ze moet bijna gedwongen worden om een paar bekertjes te drinken op een dag, ze drinkt relatief weinig, haar hele leven al. Daarom gaan we met buikpijn altijd eerst even de urine nakijken.

Het is nu weer op kweek gezet en kan over 7 dagen bellen voor de uitslag, maar heeft iemand hier toevallig ervaring hiermee?

2. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    Min jongste moest vorig jaar plas inleveren om een blaasontsteking uit te kunnen sluiten. Ik werd toen ook gebeld dat er witte bloedcellen gevonden waren en ze het op kweek wilden zetten. De volgende dag al kwam dat de uitslag van dat er verder niks bijzonders uitgekomen was. Of ik nog een keertje een plasje wilde proberen op te vangen. Bedenk jij maar hoe dat gaat met een kindje van 9 maanden oud :confused:. We hebben toen eerst een afspraak met de ha zelf gemaakt en hij zei toen dat er eigenlijk altijd wel witte bloedcellen gevonden worden. Hij vond het dan ook niet nodig om nog een keer een plasje proberen op te vangen, want uit de kweek was niks gekomen.

yaro vindt dit leuk.
  3. jupke

jupke Niet meer actief

Er zijn plaszakjes die je in de luier kunt doen. Werkt perfect.

Maar witte bloedlichaampjes zegt niks inderdaad.
    Vrouwen hebben die vrij vaak in de urine.

4. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113

Die hadden we ook. Was alleen een drama dat het goed bleef plakken. De plas liep er gewoon langs omdat het al snel los liet. Toen heb ik van iemand een soort lijm doekje gekregen en dat eerst mee langs geveegd voor het zakje erop ging. Toen is het eigenlijk gelukt

5. yaro

yaro Niet meer actief

Bedankt voor jullie antwoorden. Die plaszakjes vond ik ook een drama op die leeftijd bij meisjes. Bij mijn zoontje bleven ze wel zitten.

6. jupke

jupke Niet meer actief

Oh oke. Ik dacht ze goed werkte.

Mijn dochter kreeg meestal een catheter dus dat gedoe met die zakjes nooit gehad.

Deel Deze Pagina