Hoi allemma Wij zijn aan het kijken voor een vakantie in maart. Iemand ervaring met een vakantie binnen Europa? Canarische eilanden? Tips voor goede kindvriendelijke resort /parken / huizen? Ook zie ik veel Egypte op Internet. .is het daar erg onrustig? Iemand onlangs nog geweest? Alvast bedankt!
Niet Europa maar net zolang vliegen als Egypte, Kaapverdië! In december hadden wij nog minimaal 30 graden afgelopen jaar
Wij zijn afgelopen zomer naar Gran Canaria geweest, als het goed is is het daar zo'n beetje altijd mooi weer!
Wij zijn een keer in maart op Tenerife geweest en toen was het 15 graden en bewolkt bijna de hele week, dus het is niet 100% zonzeker
Ik ben in januari een keer naar Tenerife geweest en in januari naar Cran Canaria. Beide keren 23 graden en zon!! Daar heb je volgens mij de meeste kans op zon in Europa maar als je het heel zeker wil weten zal je buiten Europa moeten.
Wij gaan in februari inmiddels voor de 5e keer op winterzon vakantie naar Hotel Isabel Familie in Costa Adeje op Tenerife. Zoals de naam al zegt een prima hotel voor families. Of eigenlijk appartementen en bungalows met een hotelservice. Van alleen logies tot all inclusive (wij doen altijd halfpension). Verder zijn we ook ooit in januari op Gran Canaria en in november op Fuertaventura geweest. Altijd zo tussen de 20 en 25 graden gehad overdag. Soms wat bewolking maar meestal overwegend zonnig. Maar je kunt eens pech hebben natuurlijk. Laatst was een collega van mijn man geweest en het viel echt tegen (minder weer dan wat wij tot nu toe in de winter hadden) terwijl het daar normaal in september volgens mij toch wel rond de 30 graden is. Maar over het algemeen is het daar in de winter erg aangenaam. 's Avonds zit je niet buiten want dat is dan toch wel wat fris, maar he, het is winter...
Ik weet natuurlijk niet wat je budget is, maar Curaçao of mauritius zijn ook hele goede opties. Wij zijn zelf ook aan het zoeken maar willen ivm zwangerschap niet naar malaria gebied. Overigens gaan wij in januari. Iemand anders nog ideeën? Noosa, hebben jullie al iets besloten?
Dominicaans Republiek is ook geweldig! Vond ik vele malen mooier dan Curaçao. Mauritius nooit geweest maar ziet er prachtig uit! Dominicaanse Republiek kun je ook prima wezen als je zwanger bent. Gewoon goed smeren met deet (niet geconcentreerder dan 30%) en zorgen dat je in een fatsoenlijk (schoon) hotel zit. On topic. Echt winterzon in Europa vind je niet echt. Tenminste, je bent absoluut niet zonzeker. Ik zou dan eerder voor Kaapverdië of een eiland richting Amerika kiezen.
Dominicaanse republiek lijkt ons prachtig, maar ga echt niet naar malariagebied nu. Ben zelf een paar jaar geleden naar Ghana geweest, waar ik malaria heb opgelopen. Dat wil ik sowieso niet graag nog een keer, maar al helemaal niet met een baby in mn buik! En idd, écht lekkere temperaturen vind je hier slecht die tijd... Moet wel zeggen dat wij een aantal keren in Turkije geweest zijn eind maart en toen was het echt wel bikiniweer. Vorig jaar in december in Mexico geweest. Ook heerlijk genoten en dikke 30 graden gehad. Is denk ik nog iets beter te betalen dan bovenstaande opties.
Je hebt op de canarische eilanden wel een heel goede kans op mooi weer, maar zeker geen garantie. Wij zijn een keer de eerste week van maart geweest en ik lag met mijn handdoek als deken over me heen bij het zwembad. Omdat ik er nou eenmaal was om bij het zwembad te liggen wilde ik niet opgeven... Maar lekker was anders. Ook heb je niks aan de avonden buiten. Daar had ik me echt op verkeken. Het is gewoon om 19.00 uur stikdonker en 16 graden. Je kunt dus nergens buiten eten of over een boulevardje slenteren. Als je dat geen probleem vind ok, maar ik vind de avonden toch wel een heel belangrijk deel van mijn vakantie.
Bedank voor jullie reacties! We twijfelen erg...miss dat we toch maar in mei gaan..Dan maar even doorbijten deze winter haha.