Zoals onze dochter, gaat ook ons nieuwe kindje de eerste maanden bij ons op de kamer slapen, in een wieg. Ik heb nog twee wiegdekens van de hema. Ik vond deze toentertijd al erg dun en koud. Mijn dochter is in de zomer geboren, dus dat is nooit een probleem geweest. Nu ben ik midden in de winter uitgerekend. Onze slaapkamer wordt behoorlijk koud 's nachts en daarom ben ik op zoek naar een dikkere wiegdeken. Ik google me suf, maar kan eigenlijk geen dikkere dekens vinden? Ik kom niet verder dan de Koeka teddy variant, of de "wiegdeken teddy" van Cottonbaby. Is de Koeka-deken wel echt zoveel dikker als de standaard wiegdeken? Of is het alleen van een ander stofje? En heeft iemand van jullie ervaring met een van beide wiegdekens? Of een geheel ander merk? Hoe hebben jullie dat in de winter gedaan op koude kamertjes? Ben erg benieuwd!
wij hebben ook de hema dekentjes en die deed ik in de winter omdat je het bedje toch laag moet opmaken dubbel vouwen en als het echt heeeel erg koud was legde ik een kruik in t bedje n kwartiertje voor hij zn bedje in ging en legde die daarna bij hetvoeteind neer . andere dekentjes heb ik eigenlijk geen ervaring mee , anders misschien nog een fleece dekentje op het dekentje leggen ?
Hier ook niet direct een goede gevonden. Toen maar naar de stoffenwinkel en mijn schoonmoeder twee lekker warme dekentjes laten maken. Was trouwens nog leuk ook. Helemaal naar wens en spotgoedkoop.
Hier gewoon 2 dekentjes erop of een dekentje en een slaapzakje aan. Je kan beter in laagjes werken dan één dik dekentje te gebruiken.
Laagjes is idd beter. En een fleece dekentje mag niet, want dat ademt niet, dus dan kan het kindje last krijgen van warmtestuwing. Mag je alleen gebruiken voor even, zolang je er bij bent om af en toe in het nekje te voelen of het niet te warm wordt. Voor 's nachts alleen katoenen dekentjes. Ik heb het beddegoed dat mijn zus voor mijn nichtje heeft gebruikt te leen. Zij is ook midden winter geboren, maar als ik die twee dekentjes voel, vind ik ze hardstikke dun. Toch hebben ze het daarmee altijd gedaan. Mijn zus vouwde ze in de wieg ook dubbel. En mijn zus was in het begin best wel een beetje een miep hoor: echt alles moest perfect zijn voor haar kind... Blijkbaar is dat dus toch voldoende om de baby warm te houden. Ik heb daarnaast ook nog een nieuw dekentje van de prenatal gekocht. Die voelt wel een stuk dikker aan. En daarnaast hebben we nog het ledikantdekentje van mijn moeder, waar ik als baby onder heb gelegen. Dat is echt heerlijk dik! Ik ben in december uitgerekend, dus die gaan we ook zeker uitproberen! (Hoe kun je trouwens op internet zien dat andere dekens niet dikker zijn? Dat moet je toch voelen? Of staat er een gewicht per vierkante meter bij ofzo? Ik ben iig gewoon naar verschillende winkels geweest en heb de verschillende dekentjes gevoeld.)
@Janna: Fleece kan ook katoen zijn. Ik denk dat ik gewoon voor twee dekentjes (van de Prénatal of de Hema) over elkaar ga.
Nou, dat dacht ik toch niet. Fleece is synthetisch gefabriceerde stof, terwijl katoen aan een plant groeit... Heb echt nog nooit van katoenen fleece gehoord?! Weet je het heel zeker? Kun je me daar een link met een voorbeeld van geven?
Ik heb ook de Teddydeken van koeka , echt top , ik de wieg ligt deze dubbel dus kan het kruikje er tussen en er is ook een duo deken van dus al het echt heeeeeeeel koud word ga ik deze kopen .ik vind het een aanrader . Liefs Edith Mama van mees* en juultje
hier een feb baby, had een dekentje van de prenatal, heerlijk zacht katoen. Die lag dubbel en we deden het bedje voorverwarmen. Eerste dagen een kruik bij het voeteneinde, maar na een week of 2 alleen nog voorverwarmen
Ik heb van de babyplanet een dubbel dekentje dat met klittenband aan elkaar zit..als het te warm is kan je er dus zo een af halen.
Ik ben in februari uitgerekend en heb een duo deken en nog een aantal andere dekentjes van prenatal,maar hoor om me heen dat de duo deken genoeg zal zijn met evt. een kruik.
Wij hebben een november baby en ze is in de eerste sneeuwbouw van vorig jaar geboren. Ik had 2 dikkere katoenen dekentjes en legde zo nodig nog een paar dekentjes erbij op. Laagjes vond ik fijner als 1 dik pakket.
@Janna: Je hebt katoen fleece en synthetische fleece. Je kunt het tenminste onder die naam in de stofwinkel kopen en ook als dekentjes (zie bv. Dekens in Katoen : " Fleece katoenen dekens van 100% katoen " - koopt u bij SleepCool.nl). Maar op wikipedia staat wel: "Het is een materiaal op basis van polyethyleentereftalaat dat eind jaren 90 sterk opkwam. Het is synthetisch materiaal, meestal polyester, dat door de breiwijze sterk isolerend wordt. Dit wordt bereikt door zeer los te breien met getextureerde garens en het gebreide doek dan te wassen, waardoor het breisel sterk krimpt en het uiterlijk krijgt van een lamsvacht." Misschien is de term 'katoen fleece' dan ondanks dat ie wel gebruikt wordt gewoon fout?
Zelf zit ik aan een de stokke getreepte dekens te denken. Die zijn luchtig en redelijk zwaar. Stokke gebruikt hem voor de xplory over de kap etc,...maar ze kunnen kan denk ik ook goed in een wiegje als extra dik dekentje.
Mijn ouders hadden geen verwarming boven. Wat zij toen deden was met een elektrisch kacheltje de kamer voorverwarmen. En laatst ging ik met de kleine naar de supermarkt hier en er stond best een gure wind. Hij heeft echter altijd zijn handjes naast zijn hoofd en heb hem toen die krabwantjes aangegeven. Toen we in de supermarkt waren heb ik zijn handjes gevoeld en die voelden wel lekker warm aan. Dus als je er niet uitkomt met een dekentje kan je misschien dit combineren? Aangezien je baby dan pasgeboren is zal je er toch wel een paar keer uitgaan 's nachts en dan voel je ook wel of hij het warm genoeg heeft.
Ik denk idd dat ze de term 'fleece' gebruiken, omdat ze de koper een beeld willen geven van wat voor stof het is en dat het beeld dat mensen bij fleece hebben daar het dichts bij in de buurt komt... Maar feitelijk kan het volgens mij niet kloppen. Maar goed, het gaat er dus om dat je geen niet-ademend synthetisch materiaal mag gebruiken, maar katoen moet hebben. Ik denk dat wij het wel redden met wat we nu hebben. Ik vind die krabhandschoentjes wel een goed idee. En desnoods halen we snel een duo-deken (prenatal op 5 minuten fietsen afstand...).