Wie zwanger van 1e (verse) terugplaatsing?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Parelbaby, 25 jan 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Parelbaby

    Parelbaby Actief lid

    5 okt 2023
    289
    130
    43
    Vrouw
    Dag dames!

    Wij hebben zaterdag onze 1e verse 4-daagse terugplaatsing. Normaal gesproken zouden we een 5-daagse krijgen maar op zondag is onze kliniek gesloten.

    Background story: we zijn inmiddels 3 jaar onderweg en hebben 6 biochemische zwangerschappen achter de rug, tot vorige maand onverklaarbare onvruchtbaarheid maar nu zijn we tot de ontdekking gekomen dat ik verhoogde NK cellen heb en hiervoor krijgen we vanaf een positieve test het ‘Omegaven infuus’. Daarbij hebben we extra progesteron en ascal.

    Ik lees toch ook wel veel verhalen van vrouwen waar het erg lang duurt ondanks IVF/ICSI en nu ben ik opzoek naar positieve verhalen voor een beetje extra hoop :)

    Tips zijn ook van harte welkom!
     
  2. OpNaarEenWondertje

    4 feb 2021
    27
    27
    13
    Vrouw
    Ik ben ruim twee jaar geleden zwanger geraakt van mijn allereerste verse terugplaatsing. Daarvoor waren we drie jaar bezig, zijn onverklaard onvruchtbaar en we hebben ook verschillende biochemische zwangerschappen en een vroege miskraam meegemaakt.
    Die verse terugplaatsing is nu een dreumes van 1,5.

    Inmiddels zijn we alweer ruim een jaar bezig voor een tweede, met ook vijf mislukte cryo terugplaatsingen (met weer 1 biochemische zwangerschap). Inmiddels ben ik weer een nieuwe ivf-ronde ingegaan en heb ik deze week weer een verse terugplaatsing gegaan. Mij/ons geeft het in ieder geval weer wat meer hoop, die verse terugplaatsing ;)

    Tips heb ik niet echt, anders dan je voeten warm houden, veel warm drinken en een kaarsje opsteken. Succes!
     
  3. Ikke2014

    Ikke2014 Lid

    29 apr 2014
    88
    42
    18
    gehandicaptenzorg
    Hier een 1ste zwangerschap na icsi punctie 1. Daar hadden we een echt een topscore ik weet de cijfer niet meer precies maar ik dacht 9 aanprikken 8 rijp 7 bevrucht 1 verse tp de rest kon ingevroren en toen was ik zwanger bij de 2de cryo terugplaatsing nadat de eerste niet goed ontdooid was.

    Voor baby nr2 een cryo terugplaatsing gehad, niet gelukt en de andere 2 waren niet goed gegaan met ontdooien. Dus een nieuwe punctie waar de score heel slecht was 14x aangeprikt 4 rijp, 4 bevrucht 1 verse terugplaatsing en maar 1 ingevroren.
    Maar gelukkig was de verse tp raak! Terwijl alles tegen zat.. de punctie viel vies tegen ze ze hadden een endometiosecyste aanprikken dus ik kreeg antibiotica waardoor ik aan de diarree raakte en ik had veel pijn na de punctie. Op de dag van de tp was ik dus nog aan de diarree en kwam dus met een lege blaas aan omdat ik naar het toilet moest vlak voor de tp. Maar wonder boven wonder is ze blijven plakken en ligt hier nu een meisje van 3.5 maand lekker in d'r bedje te slapen.

    Het kan! Ookal zit alles tegen..
    Het enige wat ik deed voor beide zwangerschappen was granaatappelsap drinken.. heel vies.. maar schijnt goed te zijn voor de doorbloeding van de baarmoeder
     
  4. Parelbaby

    Parelbaby Actief lid

    5 okt 2023
    289
    130
    43
    Vrouw
    Bedankt voor je reactie! Fijn om die positieve verhalen te lezen. Jammer om dan te lezen dat het met de 2e niet zo makkelijk gaat... Spannend! Hoeveel dagen na de terugplaatsing zit jij nu? Ik duim voor ons!
     
    OpNaarEenWondertje vindt dit leuk.
  5. Parelbaby

    Parelbaby Actief lid

    5 okt 2023
    289
    130
    43
    Vrouw
    Dankjewel voor jouw berichtje! Bizar dat het zo'n verschil kan zijn in puncties, hé? Wij hadden 22 eicellen, hiervan 15 rijp voor bevruchting, laatste moment hebben ze er 6 met IVF gedaan (oorspronkelijke plan) en laatste moment toch gekozen om 9 met ICSI te doen. Dat is maar goed ook want we hadden geen enkele bevruchting via IVF... en 8 via ICSI. In Duitsland mogen ze niet veel blasto invriezen dus ze hebben er 4 direct bevrucht ingevroren en 4 door laten gaan. Daarvan is er nu 1 vers teruggeplaatst en vandaag nog 1 goede blasto ingevroren. Mocht het bij deze 2 niet lukken dan laten ze eerst de 4 andere ontdooien en ontwikkelen voor we weer een hele punctie moeten doen..

    Maar wauw! Ondanks alle tegenslagen toch een echte strijder naast je liggen nu dan! Hoop zo dat het bij ons ook gelijk lukt... Granaatappelsap drink ik inderdaad! Vind het best lekker eigenlijk haha!
     
    Ikke2014 vindt dit leuk.
  6. OpNaarEenWondertje

    4 feb 2021
    27
    27
    13
    Vrouw
    Ik zit nu 7 dagen na de (3 daagse) terugplaatsing en ga vrijdag testen, heel spannend.
    Zal ook voor jou duimen inderdaad! Wanneer ga jij testen?
     
  7. Parelbaby

    Parelbaby Actief lid

    5 okt 2023
    289
    130
    43
    Vrouw
    Oeh heel spannend! Ik ga al heel vroeg testen, woensdag ga ik testen en dan ben ik 4 dagen na een terugplaatsing van een blastocyst, zat tussen 4-5 dagen in. Dus gelijk aan 8-9 DPO. Ik test zo vroeg omdat ik een infuus moet voor verhoogde NK cellen dus die wil ik zsm :)
     
  8. xxmoixx

    xxmoixx VIP lid

    11 jun 2018
    5.314
    4.385
    113
    Vrouw
    Onze eerste terugplaatsing was raak (cryo). Dus een succes verhaal :)
    Ik duim voor je!
     
  9. Suusjelief89

    16 nov 2020
    14
    7
    3
    Ik ben 3 keer in 1 keer zwanger geraakt van een cryo (in Gent). Eerste poging kwamen 2 cryo’s uit, maar was freeze all vanwege veel eicellen. Eerste terugplaatsing werd onze dochter. Andere cryo was mindere kwaliteit dus hebben we vrij snel daarna terug laten plaatsen omdat de verwachting was dat we een nieuwe poging zouden moeten opstarten, was niet nodig want werd onze zoon. Toen cryo’s op dus na geboorte zoon ook redelijk snel weer opgestart, ook toen verliep alles weer mega voorspoedig. 8 cryo’s die keer en ben nu bijna 23 weken zwanger van de eerste terugplaatsing. Enorm dankbaar voor dit grote succesverhaal, wens jou hetzelfde :)

    Nog een aanvulling ter volledigheid: voordat we naar België gingen 3 IUI pogingen en 1 ICSI poging in Nederland (VU) gedaan die helaas nergens op uit liepen.
     
  10. OpNaarEenWondertje

    4 feb 2021
    27
    27
    13
    Vrouw
    Hoe gaat het bij jou?
    Ik heb vandaag positief getest (11 dagen na 3 daagse terugplaatsing), van een verse dus weer!
    Heel bijzonder, al heb ik ook andere rondes wel positief getest, dus ik weet hoe pril dit nog is, maar ben wel voorzichtig blij.
     
    Panda95 vindt dit leuk.
  11. OpNaarEenWondertje

    4 feb 2021
    27
    27
    13
    Vrouw
    Nu 3 dagen later is de test niet opgelopen, dus ben bang dat het toch (weer) misgaat helaas :(
     
  12. Jonahah

    Jonahah Lid

    1 aug 2023
    47
    11
    8
    Wij hebben 4 icsi pogingen gedaan. Een korte opsomming, want diverse uitkomsten ;)

    icsi 1; 1 embryo. Niet zwanger. 0 cryo
    Icsi 2; 2 embryo, 1e tp zwanger en miskraam. Cryo mislukt
    Start voeding rika lukac
    Icsi 3; 6 embryo's. 1 tp 2 embryo's, 1 baby en 1 verloren met 4 weken.
    4 in vriezer, later daarvan 2 uit elkaar gevallen en 3e is een baby geworden.
    Icsi 4; 4 embryo's. 1 tp miskraam. 1 cryo, nu net 5 weken van zwanger

    best veel verschillende uitkomsten zo.
    Alle geluk❤️
     

Deel Deze Pagina