Wie werkt ook gewoon in tuin tot spitten aan toe...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Dot, 10 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dot

Dot Fanatiek lid

18 nov 2007
    1.958
    0
    0
    Ik ben echt een tuinfanaat, en nu met dat mooie weer moet ik eruit aan het werk...... (zo vergeet ik de misselijkheid ook een beetje).
    Ik doe alles gewoon, merk verder weinig.
    Nu hoorde ik pas dat je uit moet kijken met zwaar werk.
    Iemand op mijn werk zei ooit een miskraam gehad te hebben na het vertillen van een tv:$.
    Is dat nou echt zo of alles gewoon doen???;)
    Wat doen jullie?

2. Sahi

Sahi VIP lid

4 apr 2010
    5.186
    0
    0
    Dordrecht
    nou je krijgt geen miskraam van het tillen van een tv. een miskraam gebeurt omdat het vruchtje niet in orde is.
    ik heb net ook lekker in de tuin gewerkt en daarna goed mn handen gewassen.
    het gevaar is dat je toxoplasmose kan krijgen van katten uitwerpselen, die eventueel in de aarde kan zitten. En daar kan je goed ziek van worden en daar kan je kleintje ook goed ziek van worden. Ik weet niet zeker of het een miskraam veroorzaken kan...
    Gewoon goed je handen wassen en je niet te druk maken.
    Als alles goed zit, zal je lichaam zorgen dat jou kindje voorgaat, en dat het kindje dus niets overkomt. Het zal dus vast goed komen.

3. bonbonnetje

bonbonnetje Actief lid

13 nov 2009
    233
    0
    0
    Zwijndrecht
    Toxoplasmose kan blindheid of andere ernstige afwijkingen bij je kind veroorzaken. Voor de rest denk ik dat een beetje spitten etc geen kwaad kan, zolang je maar handschoenen gebruikt!

4. angel229

angel229 Niet meer actief

Ik laat het fijn aan manlief over. Kan na de zwangerschap nog lang genoeg in de tuin werken....

5. Dot

Dot Fanatiek lid

18 nov 2007
    1.958
    0
    0
    Maar ik doe het heel graag;)

6. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Gewoon lekker doen hoor! Las laatst ook weer ergens inderdaad dat een miskraam kon komen doorzwaar tillen/sporten oid. Wat een onzin. Sommige mensen weten 9 mnd niet dat ze zwanger zijn en met die kindjes is vaak ook niks mis (tenzij roken/alcohol/drugs in het spel is).

Hetzelfde hier met de kattenbak (niet dat dat mijn hobby is ;)). Maar vriend is veel weg voor zijn werk, nu 4 weken en straks 9, nou dat gaat stinken hoor als ik die bak laat staan. Doen wat je leuk vindt is toch ontspanning!

7. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Ik werk ook gewoon nog in de tuin (nu 34 weken zwanger).
    Zolang je je er goed bij voelt?

8. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.465
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ik ben gek op in de tuin werken! En ik doe ook alles zelf.
    Heb gisteren nog de pergola (met van die dwarsbalkjes) vervangen en de grond in de ren van de kippen spit ik nog elke week braaf om.
    De tuin is mijn terein, en mijn man mag er alleen naar kijken ;)
    Wel werk ik met handschoenen aan ivm eventuele kattenstront, maar verder is er geen haar aan mn hoofd die er over denkt om de tuin te laten voor wat het is.

Enne, van het sjouwen van een tv krijg je geen miskraam! Misschien dat het gebeurde tijdens het sjouwen, of dat het sjouwen iets vervroegd heeft dat er al aan zat te komen, maar dat is ook alles! Geen zorgen daarom hoor!

9. Rosado

Rosado Niet meer actief

Ik zie dat je pas 7 weken zwanger bent dus je kunt nog met een gerust hart lekker in de tuin werken hoor. Een mk krijg je echt niet van spitten e.d. Pas wel op met kattenuitwerpselen en draag bij voorkeur handschoenen als je met je handen in de aarde gaat wroeten. Als je straks wat verder in je zwangerschap bent merk je vanzelf of het werken in de tuin nog gaat. Als je dan last van je buik bijv. krijgt is het wel verstandig om rustiger aan te gaan doen.

10. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Ik werk ook nog lekker in de tuin hoor! Zolang je je goed genoeg voelt. Moestuintje heb ik wel om laten spitten door mijn man maar dat vind ik altijd al te zwaar werk, de rest doe ik gewoon met handschoenen aan.

Ik heb 2 MK's gehad en de gyn heeft me verteld dat dat is omdat het vruchtje niet goed is, of omdat je placenta niet goed ontwikkeld. Als alles klopt valt je kleintje er echt niet zo maar uit hoor :D

11. Miek74

Miek74 Fanatiek lid

3 nov 2007
    1.968
    1
    0
    NH
    zolang je je goed voelt gewoon doen, ik heb tot 25 weken paard gereden... en nu doe ik ook nog dingetjes in de tuin, alleen bukken gaat niet meer zo lekker.

12. augbaby

augbaby Niet meer actief

Ook ik ben een tuinfanaat!! En ik kan het ook niet aanzien dat de tuin verwilderd tijdens mijn zwangerschap! Ik zit dus ook nog driftig in de aarde om te wroeten. Gewoon handschoenen aan en na het werken goed je handen wassen! Het is belangrijk om goed naar je lichaam te luisteren, als het te zwaar wordt geeft je lichaam dit wel aan!
    Succes en een fijne zwangerschap!!

13. sandra2

sandra2 Bekend lid

10 nov 2010
    528
    0
    0
    Overijssel
    Lekker doen hoor!!!!
    Zolang het ontspant en je ervan geniet gewoon doorgaan.
    Je lichaam geeft het wel aan als zij het niet leuk vindt......

14. Dot

Dot Fanatiek lid

18 nov 2007
    1.958
    0
    0
    O.k. ik ga gewoon door :D, en eerst nog een paar leuke tuinhandschoenen kopen ;). Heb nu van die grote mannelijke.
    Ik heb na werk nu wel een soort spierpijn in mijn lies.
    Maar zal wel geen kwaad kunnen.;)

15. Assje

Assje Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.440
    1
    0
    Ik werk ook gewoon in de tuin hoor, wel met handschoenen want het stikt hier van de katten. Doe wel rustig aan, want pijn is natuurlijk niet de bedoeling. Zelf neem ik gewoon elk halfuur even pauze met wat te drinken. Kun je ook nog van je werk genieten ;)

16. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    zolang je je goed voelt, lekker blijven doen. ik ben morgen 41 weken doe alles nog gewoon zoals ik anders deed. mest bijv. nog gewoon de paardenstal uit. en waarom niet? ik voel het zelf wel aan of het gaat of niet.

17. happymama

happymama Niet meer actief

aan Toxoplasmose kun je zelfs dood gaan .ik doe t niet hoor werken in de tuin dat moet me vriend maar lekker doen , ik doe binnen alles

18. Cilla24

Cilla24 Fanatiek lid

23 sep 2008
    2.810
    0
    0
    verkoopster
    je lichaam geeft zelf wel aan wanneer je moet stoppen (daar welnaar luisteren)!!

en zoals iedereen al zegt handschoentjes aan :D

19. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Het meest is al wel gezegd dus ik heb niks meer toe te voegen.

Ik doe het ook gewoon hoor. Vorige weekend nog achter het huis de tuin gedaan en ga zo meteen lekker de voorkant doen :)

20. Kruimel2010

Kruimel2010 Bekend lid

8 okt 2010
    825
    1
    0
    NULL
    NULL
    Oei! Ik zou maar binnen blijven als ik jou was! Buiten rijden namelijk auto's en als je daaronder komt kun je daar ook dood aan gaan!

Kom op zeg, als je alles moet gaan vermijden...

Ben zelf 40 weken zwanger en werk ook nog gewoon in de tuin hoor. Goed je handen wassen na die tijd dan is er niks aan de hand. Mag toch hopen dat je niet met vieze handen in je mond gaat zitten of een broodje gaat zitten eten....

Deel Deze Pagina