Hoi Waar kopen jullie schoenen voor je peuter? En wat wil/kun je er aan besteden? Ben vandaag ff met m'n dochter wezen kijken; voetjes opmeten was drama trouwens. 2 maanden terug ging dit nog hartstikke goed! Haar schoenen worden nu al weer te klein. Ze heeft ze net 2-3 maand. Nu hadden ze bij de winkels waar ik ben wezen kijken leuke schoenen/laarsjes maar die prijzen 80 à 90 is niks. Vind het veel geld,helemaal als ze over een maand of 2-3 weer nieuwe schoenen moet. Ben benieuwd waar jullie dus schoenen kopen en hoeveel je er ongeveer aan besteed...
Ik probeer ze zoveel mogelijk in de uitverkoop te kopen. Ik heb nu 2 goede merken die mijn zoontje goed zitten en die koop ik dus vooruit (alvast de volgende maten) met 50 procent korting. Dan kosten de schoenen 40 a 50 euro en dat vind ik meer dan genoeg.
Ik heb gestemd voor 70-90 maar dat is echt het absolute maximum. En dan heb ik het over schoenen voor de oudste, uiteraard. Ik probeer ze in de uitverkoop te kopen, maar ik durf niet vooruit te kopen. Tot nu toe is het gelukt, de ene keer 40% en de andere keer 25% korting, kwam toen maximaal op 60 euro uit. Maar als het nodig is, betaal ik liever ietsje meer voor echt goede schoentjes. Kleding bezuinig ik wel op, schoenen niet.
Ik ben bij 3 goede schoenenzaken geweest. In een dorp hier vlak bij, dat was drama 1, daar wou ze echt niet meten, ben weer weggegaan. Bij De boer schoenmode, ging het wel beter, maar niet echt leuke en betaalbare schoenen. Als laatste bij House of shoes geweest, daar ging het meten erg goed, op een digitaal meetding, alleen ook geen leuke schoenen of heeeeuuuul duur.
Ja, lastig hè? Zeker omdat je meestal ook echt iets nodig hebt op het moment dat je gaat kijken Kinderschoenen zijn idd een rib uit je lijf, helaas...
mijn regel hier is : alles mag van bijv wibra oid komen, maar niet de schoenen of jassen, ze hebben op zijn minst 1 goede paar schoenen nodig en 1 goede jas, daar ga ik dus ook niet op bezuinigen, nu is het ook niet zo dat ik 200 euro voor een schoen uitgeef, voor 60 of 70 eur0 heb je van hushpuppies bijv al hele goede schoenen. max is hier 100 euro maar meestal kijk ik ook wel even bij de uitverkoop
Ik overweeg om eens bij een van haren oid te gaan kijken. Heb wel goede dingen gehoord over Elefanten-schoen of dr. Visser-schoenen. Maar volgens mij meten ze in die winkels niet zo goed. En of ze nu echt wel goede schoenen zijn
Kwaliteit van deze schoenen weet ik niet, heb ze zelf nog niet gehad. Maar je had toch al een goede meting in die andere winkel laten doen? Neem je die info gewoon mee
Hier altijd goede schoenen omdat ik dat erg belangrijk vind. Prijs wisselt heel erg, zo heb ik nu voor m'n oudste een paar laarsjes gescoord voor 50 euro(collectie van vorig jaar en mocht voor de helft van de prijs mee). Maar die van de jongste waren 110 euro. Helaas hebben beide kids erg smalle voetjes en beentjes, dus valt er al heel veel af wat gewoon niet past bij hun voetjes. Meestal ben ik voor een paar schoenen tussen de 80 en 100 euro kwijt.
Hier inderdaad ook de regel: op jassen en schoenen wordt niet bezuinigd. De winterjas dit weekend gekocht en die was 100 euro. Ook al laarsjes wezen passen en die het waarschijnlijk gaan worden kosten ook 100 euro. Hier doet ze overigens wel echt een seizoen met schoenen hoor. Die voeten groeien nu ook weer niet zo snel. Als je bij een goede winkel gaat kunnen ze je goed adviseren en wel vertellen hoe snel ze er weer uit zullen groeien. Op deze leeftijd (2,5 jaar) groeien die voeten niet meer zo hard. Ik hoop schoenen altijd bij een echte goede kinderschoenenwinkel waar ze voetjes opmeten en alle tijd nemen om rustig te passen.
Milan heeft best lastige voetjes (hele hoge wreef) + ik vind het heel belangrijk dat kinderschoenen gewoon goed zitten. Wij besparen daar dus niet op. En dan heb ik ook nog eens een dure smaak . Ik heb vorige week voor Milan hele leuke laarsjes gekocht (vind ik altijd leuk bij jongens ) en die waren 110 euro. Veel hoger ga ik ook niet overigens, alhoewel, als ik eenmaal iets leuks heb gevonden, wil ik 't meestal ook wel graag hebben .
Hier scapino of van Haren, dus dr visser of elefanten. Nu hij ouder is ook kiddy kick, prima schoenen, stevig en gaan lang mee.
Heel wisselend maar voor een paar goeie schoenen betalen wij ongeveer 70 euro. We hebben ook een goedkoper paar schoenen van bijv. Van Haren of Scapino voor het echte buitenspelen of als hij op zijn loopfietsje gaat. Dan remt hij namelijk af met de neuzen van zijn schoenen en ga ik hem geen dure aandoen.
Wat ik mij dan weer afvraag. Waarom zijn goede kinderschoenen eigenlijk zo duur? Ik heb het er wel voor over, goede schoenen vind ik ook erg belangrijk maar ik heb dus een paar dure (track style 75) voor netjes en ik heb een paar gympen van puma voor 20 die ook goed zitten en ik zie het verschil echt niet. Materiaal is het zelfde en qua zool en pasvorm ook. Terwijl er toch 50 verschil tussen zit. Nu moet hij straks nieuwe hebben maar ik twijfel nu toch echt of de kwaliteit nou veel beter is. Iemand een idee?
ik koop eigenlijk ook altijd voor de oudste in de uitverkoop, en dan ook met flinke kortingen.... heb nu toevallig voor de jongste 2 paar schoentjes gekocht van 82 euro per paar die nu voor 10 euro weg mochten....heb meteen 2 verschillende maten gekocht, en ga morgen even kijken of er nog iets bij zit!
Ik vraag me eerlijk gezegd ook af of het hele verhaal rondom "goede schoenen" ons niet een beetje aangepraat wordt. Hoe slecht kan een schoen nou zitten? Ik ben daar misschien een beetje te simpel in, maar als ie past dan past ie. Ik heb nog nooit voeten laten aanmeten en ben het ook niet van plan. En ik ben ook wel benieuwd waar een "goede jas" voor nodig is. Houdt een goedkopere winterjas niet warm dan? Schoenen oke, maar een jas begrijp ik niet.
Ik koop altijd wel goede winterschoenen voor de kinderen. Maar ik heb wel geleerd niet meer er aan uit te geven dan 75 euro. 2 jaar terug dure laarzen voor me dochter gekoct 90 euro en binnen 2 weken was de rits kapot, geen garantie zat er op en laten maken kostte me 20 euro. Vorig jaar kocht ik mooie laarzen van 60 euro nog redelijk geprijst maar die bleven de hele winter prima. MIjn zoontje groeit ook zo snel daarom koop ik voor hem schoenen van DR Visser of Elephante die zijn goed en niet zo duur.
Toevallig ben ik zondag geslaagd voor winterlaarsjes voor mijn dochter van Brakkies, 70 euro. Vond ik nog erg netjes Meestal zijn ze tussen de 70 en 100 euro, goedkopere schoenen zijn of kwalitatief minder, of ik vind ze niet leuk. Bij Scapino hebben ze dokter Visser, goede schoenen, maar ik vind ze echt niet leuk. Dus dan maar wat meer kwijt voor goede schoenen. Ik was trouwens bij House of Shoes, daar hadden ze een apparaat waar de kindjes op moesten staan met blote voetjes en zo werden in 1 keer de voetjes opgemeten. Geen ellende meer met handmatig opmeten dus. Echt ideaal!
Ik koop altijd 1 paar bij een kinderschoenenwinkel. Daar geef ik dan zo'n 80 euro aan een paar schoenen uit. Verder koop ik dan nog 1 goedkoper paar bij een Bristol of van Haaren. Ik let er dan wel op dat er een goed voetbed in zit en dat de zool niet te stug is.
Ik heb laatst heeeeele gave Puma's voor mijn zoon gekocht, die waren 40 euro, maar dat is ook gelijk mijn max! Wat een geld voor schoenen waar ze maar zo kort plezier van hebben... We proberen echter zoveel mogelijk uitverkoopjes af te gaan en hebben dus geregeld schoenen die uiteindelijk per paar hooguit 15 tot 20 euro kosten (2e paar gratis, dat soort acties - ideaal).