Wat ontzettend balen! Wij hebben het ook een paar keer gehad en ik was echt zo woedend, maar tja je kunt er helaas niks mee. Het waarborg fonds wil getuigen hebben. Afgelopen vrijdag zag ik dat een klein geel autotje tegen een geparkeerde auto aan reed en toen snel wegging. Ik heb het kenteken en type auto opgeschreven, en mijn naam en telefoonnummer erbij gezet en gezegd dat ik wel getuige wil zijn. Mocht dat nodig zijn voor de politie of verzekering. Die vrouw belde mij vrijdag avond op, en ze was erg blij met mijn briefje!
Helaas dat gaat `m niet worden. Je kan er dus weinig mee tenzij je all risk bent verzekerd dan kun je ervoor kiezen om de claim bij je eigen verzekering in te dienen.
wat de wbf betreft: Een getuigen betekend niet dat iemand de daad gezien moet hebben hoor. Als je een getuigen heb die kan beweren dat jou auto eerst goed was en dan ineens die kras er was terwijl er in de tussentijd niet mee gereden is, dan is dat ook goed. Maar de wbf zal ook enkel vergoeden als bewezen kan worden dat de schade door een motorvoertuig veroorzaakt is (auto, motor, scooter oid) Dus door vadalisme wordt niets vergoed. (ze zullen die na gaan dmv een expert ernaar te laten kijken en beoordelen) Maar als het dus door een sleutel oid is gedaan, laat dan maar. Maar is het door een "aanrijding" dan is het het proberen waard. Nee heb je, ja kan je krijgen
Toevallig ben ik op dit moment nog volop bezig met het invullen van allerlei papieren ivm eenzelfde geval als ts. Mocht zij enigszins vermoeden dat de schade is veroorzaakt door een ander motorvoertuig, dan moet zij zèker proberen om het via het waarborgfonds vergoed te krijgen. Nee heb je, ja kun je krijgen. Het wbf vraagt je aangifte te doen, 2 getuigenverklaringen te overleggen (en dit mag inderdaad ook getuige zijn van het intact zijn van de auto vlak voor het voorval, mag ook familie zijn), eventueel een verklaring van jezelf dat je meteen een (klein) buurtonderzoek hebt gedaan (het bekijken van de auto's die in de buurt staan van jou auto). De formulieren voor de getuigenverklaringen kun je downloaden van de site van het wbf en uitprinten... Maak foto's van de schade! Als je all-risk verzekerd bent, dan gaat gaat je eigen verzekering aan de gang met het wbf. Je moet dit wel aangeven bij je verzekering. Alle papieren moeten dan opgestuurd worden naar je eigen verzekering. Als je alleen wa (casco) verzekerd bent, moet je even contact opnemen met het wbf.. Het is zeker aan te raden om het te proberen via het wbf. Als zij uitkeren, kost het je namelijk helemaal niets aan schadevrije jaren/no-claime....