@GuusjeB Dank je wel voor je lieve reactie. Het zal waarschijnlijk ook de nodige spanning zijn die er na vandaag uit komt bij me. Ik ben zoiezo iemand die zich altijd snel zorgen maakt, maar ik ben gewoon zo bang dat hem iets overkomt 's nachts met die helm op. Warmtestuwing ofzo. Ik hoop dat het snel voor ons went! En dank jullie wel dat ik van dit forum gebruik mag maken om het hart te luchten!
@ kevertje Wat lastig dat je je zo voelt... Maar kan me er wel heel erg in vinden. Mijn man en ik hadden dit ook ... En ook een soort an net goed gevoel jegens de instrumentmaker... Na 2 helmpjes wordt er weer een nieuwe gemaakt omdat de instrumentmaakster hem steeds verprutste... Nu werd ons aangeraden om een klachtenprocedure te starten ook om wille van de collega's want wij schijnen niet de enigen te zijn die dit overkomt. Het is tenslotte preciesiewerk en dit moet je echt wel goed in de vingers hebben... Ik weet niet waar je zit met je kindje maar ga op je eigen gevoel af... Succes! @guusje: Wij zaten bij dezelfde praktijk maar hebben jullie met jullie ventje ook steeds zo lastig gehad? Paste de helm altijd perfect? Of hadden jullie steeds die man? Liefs
Dag, Misschien is dit onderwerp al eens te sprake gekomen in dit topic, in dat geval sorry dat ik niet goed gezocht heb Ik vroeg me af of ik mijn zoontje slofjes/schoentjes moet aanschaffen omdat hij nu begint te staan aan de tafel en veel kruipt enzo + hij dus een helm draagt en veel zweet via zijn voetjes... Ik denk dat de slofjes fijn zullen zijn voor de creche en fiets misschien maar aan de andere kant misschien wel warm en zweterig. Iemand ervaring met helm en slofjes? Wel doen of (nog) niet doen? Hij is nu trouwens 9,5 maand oud en gaat 3 dagen per week naar het kdv. groetjes Rem
Rem, op blote voetjes heeft hij het meeste grip. Op ons KDV is het altijd lekker warm, dus ik zou geen slofjes o.i.d. aanschaffen. Bloem, lees ik het goed dat jullie al aan helm nummer 3 toe zijn door hun toedoen? Dat meen je niet! Ik denk dat je P.eter bedoelt? De echte helmmaker is geëmigreerd begreep ik. Wij hebben P.eter een paar keer gehad en was eigenlijk prima. S.tephanie is er nu en ook bij haar ging het eigenlijk altijd goed. Bah, wat vervelend voor jullie zeg! Een keertje een verkeerde aanpassing, oké, maar gewoon al je derde helm! Arm kind; steeds weer dat gipsen... Niet leuk! Sterkte en succes!
@kevertje: misschien helpt deze foto je een beetje. Onze zoon draagt de helm nu 8 weken en bij 7 weken was dit het verschil: http://www.zwangerschapspagina.nl/members/48205-albums10358-picture64425.jpg
@ Guusje Ja door hun toedoen...erg vervelend. P.eter heeft altijd perfect de helm gemaakt en aangepast! Maar zodra S.tefanie hem ronder ring maken was t weer helemaal mis. Dit heeft de arts en P.eter ook gezegd en ze is er nu niet meer welkom. Er lag nog een rij met verprutste helmpjes, die lieten ze ook zien Ze wouden dat wij een klacht zouden indienen... Wat ik best wel lastig vind om te doen...maargoed... Dit kost hen telkens zoveel tijd om haar werk te 'fixen'. Blij toe dat het bij jullie wel helemaal goed is gegaan! Is zijn hoofdje mooi gebleven? Of verbeterd zelfs nog na de helm.
Bloem, dat is S.tephanie gewoon niet goed opgeleid lijkt mij... Bleh, wat vervelend zeg! De klacht kan denk ik schriftelijk of niet? Ik hoop van harte dat de derde helm zijn werk super mag gaan doen! Wij hebben zelf het idee dat nadat de helm af is gegaan zijn hoofdje nog veder is bijgetrokken. Ik wil het graag laten opmeten, maar ben ook een beetje huiverig voor de uitslag. De laatste 3 maanden helm dragen bracht al geen verbetering, dus waarom nu wel? Cijfers zeggen ook lang niet alles. Op het CB waren ze laatst verbaasd dat zijn hoofdje zo mooi rond is geworden. Wij zullen het altijd blijven zien, maar het is niet meer zo dat iedereen het ziet.
@ Guusje Wij hopen het ook... 3 maal is scheepsrecht toch? Wat t meten betreft ik zou niet teveel opde cijfertjes letten hoor. Als je nieuwschierig bent zou ik gewoon laten meten. Als jullie denken dat ie zelfs nog meer is bijgetrokken dan zullen de cijfers vast niet minder zijn geworden. Ben ook wel heel benieuwd eigenlijk... Heeft ie ook wat haartjes? Helpt ook wel dan hè? Maar jullie hebben een prachtig mannetje iniedergeval
Wat vervelend een niet passende helm! Sterkte, niet tof voor je kleintje ook... Hier begonnen met opbouwen, het interesseert hem werkelijk niets. Zeer tevreden dus! Stiekem ook wel handig met het oefenen van t tijgeren, t geeft niks als je je hoofd even laat rusten op de houten vloer....
@Norii Ben wel heel benieuwd hoe mooi jullie resultaat al is! Ik kan alleen de foto niet geopend krijgen. Zou je het nog een keertje willen proberen te posten? @Bloem Wij zitten bij Livit in Eindhoven. Ik wacht komende controle nog even af hoe ik me er dan bij voel. Ik had denk ik gewoon meer precisie-werk verwacht ofzo. Erg lastig, want ik weet ook niet zo goed wat normaal is. Misschien kan het met een helmpje wel niet veel anders dan hoe ze het nu doen. Het opbouwen gaat best redelijk. Ik vind het alleen zo vervelend om te zien dat hij zo zweet. Ik hoop maar dat het voor hem niet al te vervelend aanvoelt. Maar ik merk verder weinig aan hem. Hij is nog steeds een vrolijk mannetje gelukkig!
Hoi, Wij zijn donderdag weer bij de helmenmaker geweest en in overleg met het ziekenhuis en hun besloten deze maand de helm nog fulltime te dragen en vanaf 1 oktober alleen nog de nachten. 26 oktober weer terug naar het ziekenhuis voor de laatste afspraak en dan zijn we er zeker vanaf, jippie! In totaal heeft Hidde de helm dan 4 maanden op gehad, dat valt reuze mee! Bij livit waren ze ook erg verbaasd over het snel behaalde resultaat. @kevertje. Wij zitten ook bij Livit in Eindhoven, in het begin moest ik erg wennen, maar denk achteraf meer aan het helm dragen op zich dan aan livit. Ben laatst 3 keer in 2 weken terug gemoeten en toen hebben ze uitgelegd waarom en snapte ik alles wel beter. Heb het idee dat ze wel weten wat ze doen, maar het is natuurlijk jouw gevoel. Hidde blijft ook zweten, alleen in het aller begin, toen het < 20 graden was overdag zweette hij niet. Dat vond ik ook super vervelend, maar blijf steeds naar Hidde kijken en die blijft net zo vrolijk als anders, dus geen last denk ik dan. Succes ermee!! @bloem. Vervelend zeg, zo'n slechtzittende helm. Zou ik wel heel pissed over zijn geloof ik. Wat een impact voor jullie en voor je kindje. Steeds het passen en aanmeten, wat een gedoe! Groetjes weer!
@ Elsa Gefeliciteerd!! Wat ontzettend fijn! Een mooi resultaat in zo'n relatief korte tijd! Wat betreft Livit, ja misschien moet ik ook wel gewoon wennen aan de helm op zich, zou heel goed kunnen. Alleen bij mijn zoontje zitten nu bijv de 'bakkebaarden' van de helm een beetje scheef t.o.v. de ogen. Bij Livit zeggen ze dan dat dat nu nog niet veel anders kan omdat hij een flinke afplatting rechtsachter heeft, maar ook een lichte afplatting linksvoor. Linksvoor is dus extra foam geplakt bij die afplatting om draaien van de helm tegen te gaan, maar in mijn ogen moet die lichte afplatting daar toch ook juist uitgroeien. Samen met dat dat helmpje een beetje scheef op zijn hoofdje staat, komt dat in eerste instantie op mij wat provisorisch over. Had jij afwisselend beide orthopeden daar? En nog een laatste vraagje, hebben jullie nooit moeite gehad met de helm de hele nacht laten dragen? In de zin van, dat jullie niet het idee hadden dat het gevaarlijk kan zijn ofzo? Ik ben nogal een overbezorgd typje, maar mijn zoontje gaat deze week de helm dus ook 's nachts dragen en 's nachts heeft het denk ik ook wel het meeste effect.
Kevertje, wat vervelend dat er wat tegenvallende gevoelens zijn bij de helmpjes. Bij ons gaat het volgens mij net ietsjes anders. Opmeten met een 3d scan en het op maat maken gebeurt door er stukjes uit te schaven (het lijkt een soort compact piepschuim). Stukjes erop plakken heb ik nog nooit van gehoord. Ze moeten inderdaad juist ruimte hebben aan de platte kanten. Bij ons was bijvoorbeeld de rechterkant afgeplat, daar zat juist de ruimte om naar toe te groeien. Het scheef zitten of lijken te zitten is bij ons ook wel. de ene bakkebaard lijkt wat breder en langer en de voorkant loopt een beetje schuin. Maar dat heeft geen effect op de groei. Ik hoop dat je snel een beetje gerustgesteld bent en het allemaal goed gaat! Elsa, ook al zo snel zo'n mooi resultaat!!! Krijgen jullie eind oktober dus de eindmeting? Spannend hoor. Peet, wat fijn dat het opbouwen zo goed gaat. Dat zeggen ze ook vaak hè, dat de ouders er meestal meer moeite mee hebben dan de kinderen. Bloem, wat vervelend allemaal zeg dat je een klacht in 'moet' gaan dienen en dat zij dus blijkbaar niet vaardig genoeg is voor dit werk. Wel raar dat ze er wel voor is aangenomen dan. Succes. Norii, ik dan de foto ook niet zien. Ben ook wel benieuwd. Hier nooit goede en duidelijke foto's kunnen maken van de afplatting en verbetering. Te beweeglijk meisje en redelijk wat haar . Hier dus alweer ruim twee weken alleen tijdens het slapen op. Soms vergeten we 'm overdag op te zetten bij de slaapjes, maar 's nachts gaat hij altijd op. Over twee weken weer controle. Als het er dan allemaal goed uitziet wordt gelijk de eindmeting gedaan en anders gaan we nog een maandje door met alleen op tijdens het slapen. Ik hoop natuurlijk het eerste, dan is ze een maand voor haar verjaardag er helemaal klaar mee! Dan heeft ze 'm vier maanden volledig gedragen en een maand alleen met slapen.
Yeah na een half jaar hebben wij vandaag de helmtherapie afgerond. Wij zijn begonnen met een ODDI van 114,8% en sluiten het nu af met een ODDI van 106,3%. Ik moet er bij zeggen dat hij de helm de afgelopen maand eigenlijk niet meer heeft op gehad. Te warm, buikslaper en hij was de hele tijd bezig hem proberen af te krijgen. Maar wij zijn super blij met het resultaat. Iedereen die nog bezig is of nog moet starten. Heel veel succes! Het is voor een goed doel. Het is ons super meegevallen.
Onze zoon heeft ook een helmpje gekregen, echter moesten wij bijna weken wachten voordat deze klaar was ivm een productiefout. Hierna was zoonlief ziek en daarna kwam de hittegolf van laatst. Nu vond ik dat zijn hoofdje zo enorm was begetrokken zonder helm dat ik opnieuw een meeting heb laten doen. nu zitten alle waardes helemaal goed. dus ik ga de helm niet meer gebruiken. hij ligt nu alleen nog op zijn buik. dus zijn hoofd trekt vanzelf bij. hij is nu pas 7 maanden.
Heeft iemand van jullie overigens ervaring met slecht slapen met het helmpje? Onze zoon heeft de helm nog niet 's nachts opgehad, maar sinds hij hem overdag draagt heeft hij eigenlijk nog geen één keer echt een goed middagslaapje gedaan. Hij wordt altijd na een uur behoorlijk huilend wakker en dat was daarvoor eigenlijk nooit. Dan sliep hij altijd 2-3 uur en hoorden we hem brabbelen als hij wakker werd. Zou het door het helmpje komen of missschien toch toeval zijn?
@kevertje83 Bij ons heeft hij dat de eerste week gehad. Maar dat had er mee te maken dat de helm niet goed zat. Na aanpassing was dit over.
@Monique Ok, misschien moeten we dan toch terug naar Livit. Had jullie kleintje er ook alleen bij het slapen last van? Ik zie verder geen drukplekken, maar anders ga ik toch maar weer eens bellen. Dank je wel iig voor je reactie!