Wie ook dochter met 2 jaar maat 92 jas?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lenthe87, 3 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lenthe87

Lenthe87 Bekend lid

9 dec 2009
    916
    1
    16
    Hallo meiden!!!

Heb een winterjas gekocht maat 92, voor over 7 maanden haha.... :D
    Erg lang getwijfelt of ik het moest doen, maar hij was zooo leuk en 50% korting.

Nu mijn vraag, denk je dat ik er nog veel plezier van zal hebben?
    Of zal hij te klein zijn over 7 maanden? Mijn dochter is nu 17 maanden, en heeft maat 80, soms maat 86 aan.
    Ze is niet groot, en vrij slank.
    Ik heb haar de jas al gepast en ze verzuipt er in, mouwen zijn wel 10cm te lang!
    Maar goed, het gaat om 56 euro... :) En ik kan hem nog ruilen.

Welke maat had jullie kleine meisje met 2 jaar?
    Want maat 98 is best groot, en wordt toegeschreven aan kinderen van 3-4 jaar.
    In dat opzicht zou ik dus die jas een hele winter kunnen gebruiken.
    Maar goed, dat is de theorie, hoe is de praktijk?????

Mijn dank is groot!!! :D

2. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik heb geen dochter, maar ik denk niet dat de jas te klein zal zijn hoor. Hij is nu nog 10 cm te groot bij de mouwen zeg je en het groeien gaat nu echt niet meer zo hard hoor!

Milan is iets groter dan gemiddeld en heeft nu maat 98 van jas aan (hij is 2,5 jaar). De mouwen zijn nog een beetje aan de lange kant.

3. Lenthe87

Lenthe87 Bekend lid

9 dec 2009
    916
    1
    16
    Owh, de maat 98 van jongens is toch stiekem niet groter dan de maat 98 voor meiden hé??? :p

Persoonlijk denk ik ook dat we een heel end komen volgend jaar.
    En anders maar niet, maar hij ziet er nu echt mega uit hahaha.

Vond ik ook van maat 86 die ik al in de kast had liggen toen ze 1 jaar was.
    Laatst voor de grap aangepast en ze kan gewoon al kleding maat 86 aan!! :$
    Dus het gaat wel sneller dan we in ons hoofd hebben.... ;) Voor mijn gevoel was die kleding nog heel ver weg, maar valt dat even tegen.
    Lekker vaak aandoen dus....

4. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Denk dat die eerder te groot is dan te klein. Mijn dochtertje is bijna 2 en draagt nu maat 80 en van een jasje van de hema maat 86. Ze zitten nog prima en haar volgende jas zal dus over 7 maanden ongeveer (he bah dan alweer winter:p) maat 92 zijn.

5. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.132
    8.867
    113
    J. heeft nu een winterjas maat 92. De mouwen zijn wat aan de lange kant, maar dat vind ik wel lekker voor een winterjas, en de rest van de jas zit goed. Ik verwacht dat zij met twee jaar 98 nodig heeft.

Ik zou in de groeicurve van je dochter kijken hoe lang zij waarschijnlijk zal zijn op het moment dat jij haar die jas aan wilt doen. Dan weet je min of meer welke maat je nodig hebt. Al weet je dan natuurlijk nog niet hoe de jas valt...kan soms ook nog een hele maat (of meer) verschil in zitten... (n)

En over 7 maanden is het gelukkig nog geen winter, hoor, dan is de herfst nog niet eens begonnen. ;) :D

6. WillyD

WillyD Actief lid

29 mrt 2008
    129
    0
    0
    lelystad
    hoi,
    mijn dochter is 2 jaar +1mnd en zit nu in maatje 92. heel af en toe al 98 maar die stap naar 98 is wel groot.
    groetjes willy

7. Lenthe87

Lenthe87 Bekend lid

9 dec 2009
    916
    1
    16
    Ja hahahaha, de zomer is nog geeneens begonnen.... ;) :p

Maar goed, je kan er niet vroeg genoeg mee zijn dacht ik zo.
    Anders had ik het niet gedaan, maar liep er tegenaan, en dan is de koopzucht sterker dan de wijsheid...:D

Het voordeel is wel dat ze nu natuurlijk minder snel groeien, gelukkig maar.... ;)

8. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    mijn dochter is van november en draagt jas maat 92 en dat zit goed
    niet te klein in elk geval eerder beetje ruim

9. limegreen

limegreen Bekend lid

6 mei 2008
    892
    0
    0
    onze dochter is nu ook 2 en draagt een jas maat 98 voor haar lengte heeft ze het echt nodig maar de mouwen zijn beetje te lang maar die rol ik op naar binnen en dan zie je er niks van ..
    dus ik zou als ik jou was ook even kijken naar de groeicurve, hoelang ze straks is als ze 2 is ..

10. biseco

biseco Actief lid

5 apr 2006
    315
    39
    28
    omgeving rotterdam
    Mijn dochter is in november 3 geworden.
    Deze winter had ik een winterjas 98/104 gekocht maar zij past de jas van vorig toen ze 2 was ook nog en dat was een maat 92. Het is redelijk fijn gebouwd meisje. Maar ik denk wel dat je volgend jaar goed zit met je maatje 92,

11. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Ik denk dat het moeilijk te zeggen is, mijn neefje wordt in mei 3 en heeft pas net maat 92, soms nog 86 aan...

12. Storm

Storm Niet meer actief

Ik denk dat je qua maat wel aardig goed zit dan. Het is per kind en daarbij ook nog weer per jas erg verschillend.

Mijn zoontje loopt de hele winter al in een jas maat 92 en hij is nu 16 maanden. Nou is hij niet de kleinste, maar echt megagroot is hij ook niet. De jas was bij de mouwen nog wat aan de lange kant, maar qua ruglengte moest hij hem al wel hebben.

13. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.142
    35.785
    113
    Het ligt ook aan hoe het merk valt natuurlijk.

Mijn dochtertje had afgelopen winter maatje 92, ze is nu bijna 17 maanden.

14. Amfy

Amfy Niet meer actief

hier een jongen dan maar die in nu 2 en heeft jassen maat 86 en die kan hij denk ik volgend seizoen ook nog wel aan

15. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

Ja, mijn meisje heeft ook maat 92 van jas (al vanaf het begin van de winter) en is nu 2 jaar en 3 mnd.

16. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    heel lastig he om in te schatten! ik houd mezelf echt tegen om niks te kopen voor volgend winter. want je weet het eigenlijk nooit zeker hoe groot het kindje zou worden. zelfs inkopen voor de aanstaande zomer lijkt me erg moeilijk. mijn zoon ging deze winter op een andere lijn te groeien dan voorheen. en zijn lichaams bouw verandert. merken die voorheen nooit zou kunnen, passen nu goed.pfff.

17. Alita

Alita Niet meer actief

hier is mijn oudste 2,5 en heeft maat 92 en soms 86...

18. Nikita23

Nikita23 VIP lid

31 jul 2006
    5.198
    0
    0
    Mijn meisje is 1,5 jaar en heeft een jas maat 90 aan (benneton). Alleen de mouwen zijn te groot, ik verwacht dat ze er met twee jaar te lang voor zal zijn. Maar ik heb dan ook hele lange kinderen.

19. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Hier hetzelfde maar ik heb een zoon van november :D

20. Lenthe87

Lenthe87 Bekend lid

9 dec 2009
    916
    1
    16
    De jas sie ik heb gekocht is van Cakewalk, en vind dat dit merk ruimer valt dan andere merken.
    Dus wat dat betreft....

Mijn dochter is 79 cm, niet heel erg groot voor 17 maanden.
    En als ze gemiddelt 1 cm per maand groeien zal ze over 7 maanden precies 86 cm zijn.
    Lijkt me dan dat die jas helemaal goed zal zitten dan, em mss zelfs nog te groot!

Deel Deze Pagina