Wie noemt zn kind nou zo

Discussie in 'Babynamen' gestart door shahrazed, 15 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. shahrazed

    shahrazed Fanatiek lid

    12 aug 2012
    1.638
    0
    0
    NULL
    NULL
    Af en toe hoor je van die namen voorbij komen, dat je tegen je partner/vriendin/moeder zegt, wat ik nou toch voor naam gehoord heb....... Dat je gewoon niet begrijpt dat mensen echt hun kind zo noemen. Die daar een heel leven mee moet gaan doen, ook als ze dus volwassen zijn.

    Bij welke namen hebben jullie dat?

    Ik bij namen als

    Sterre
    Bloem
    Zen
    Storm
    Rover

    Om een voorbeeld te geven. Ik zou mijn leidinggevend toch moeilijker serieus kunnen nemen als ze Bloem had geheten. Dwingt nou niet bepaald autoriteit af.

    En voor de mensen die dan roepen, wat maakt het uit wat jij vind, als ik het maar mooi vind. Dat vind ik egoïstisch naar je kind toe. Het bepaald toch in hoge mate wat voor eerste indruk iemand later maakt op medeleerlingen, leraren, werkgevers etc. Laat staan sociale leven enzovoort. Ik heb bijv. mijn dochter ook geen Jihad* genoemd, hoewel ik dat een prachtige (en in de Arabische wereld ook gangbare) naam vind. Maar ja, hier denkt iedereen dat het oorlog betekend, dus nee, dat doen we dan niet. Lijkt me logisch toch?

    * betekenis; streven naar het goede
     
  2. Mykelti

    Mykelti VIP lid

    3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Ik vind ze niet allemaal even beroerd, maar vind het wel het allerbelangrijkste om te kijken hoe de naam klinkt als iemand volwassen is. Ik ken iemand die Joey heet. Heel lieve naam voor een kindje, maar voor een volwassen kerel van 2 meter?? Nee, maar da's mijn mening.
    En zo zijn er natuurlijk meer namen.

    Persoonlijk hou ik ook niet zo van verbasteringen van namen of van vernederlandste (vast geen woord...:D) Engelse namen.
     
  3. Mykelti

    Mykelti VIP lid

    3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Nu toevallig TVOH aan het kijken...zit er meisje in die Pomme heet! Nee, ook geen naam voor een volwassen vrouw...;)
     
  4. shahrazed

    shahrazed Fanatiek lid

    12 aug 2012
    1.638
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb dat dus met al die 'aparte, moderne' namen. Met Joey heb ik dat dan weer niet zo, ik ken 2 volwassen Joey's. Ook een Joel trouwens, ja dat bleef toch een beetje n halfzacht eitje door die naam, niet erg mannelijk. Ik zie dan dus bijvoorbeeld een volwassen Sterre, of Rover niet zo voor me.....
     
  5. shahrazed

    shahrazed Fanatiek lid

    12 aug 2012
    1.638
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee ik ook niet. Net als Apple in het Engels. Geloof dat de dochter van Gwyneth Paltrow zo heet
     
  6. Amethist

    Amethist Niet meer actief

    Trust me...als iemand volwassen is en een aparte naam heeft kan diegene prima serieus genomen worden. Als hij/zij maar de juiste kwaliteiten heeft. Ik ken een Jip (man) en een Mopje en daar wordt ondanks hun namen echt niet mee gesold hoor!
     
  7. hetlichtje

    hetlichtje Fanatiek lid

    3 dec 2010
    1.061
    0
    36
    NULL
    NULL
    Tja, sommige namen vinden wij echt niet mooi, maar in België wel weer.
    Soms is de naam niet echt mooi, maar past het wel bij het kindje.

    Ach, wat is mooi? Smaken verschillen nou eenmaal.
    Nu heten kindjes Bloem, vroeger was dat Margriet, Jasmijn, Roos enz.
    Ik zou mijn kind geen Mees of Moos noemen, maar toch een redelijk normale naam in bepaalde plaatsen. het is ook maar net waar je vandaan komt.

    en ook al vinden wij die naam niet mooi, die ouders hebben daar vast een hele goede reden voor gehad! Geloof niet dat ouders hun kind bewust een achterlijke naam geven, al zijn er wel enkele uitzonderingen.
     
  8. Tinkerbell81

    Tinkerbell81 Fanatiek lid

    20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    Sja ieder zijn mening ...ti's maar goed dat iedereen een eigen smaak heeft zou toch ook niet leuk zijn als er alleen maar jannen en pietjes rondlopen?! Ik vind het juist leuk een originele naam en vind ook dat het vaak past bij de persoon...
    Pomme vind ik trouwens echt een leuke naam!
     
  9. SDenise

    SDenise Fanatiek lid

    27 jan 2012
    1.859
    0
    0
    Fotograaf/kunstenaar
    Den Haag
    Ik vind dit inderdaad ook echt wel meevallen..
    Ik denk dat je het nu misschien raar vind, omdat je niemand kent die zo heet.. ik ken een aantal mensen met bepaalde namen en die klinken mij dus niet vreemd in de oren..maarja het is maar net waar je van houd..
     
  10. Akkoe

    Akkoe Fanatiek lid

    25 apr 2012
    1.186
    0
    0
    Wijkverpleegkundige Buurtzorg Nederland
    Smaken verschillen :)
    Kijken hier wel naar of het bij ons past en bij onze achternaam, verder boeit het me niet zoveel wat anderen van onze namen vinden :D
     
  11. amy

    amy Lid

    5 mrt 2007
    31
    0
    0
    noord brabant
    tja het zijn ook niet mijn namen maar iedereen heeft nog steeds zijn eigen keuze en als hun t mooi : nou en!
    Vind alleen naam dochter echt niks.....
     
  12. Nescio

    Nescio Niet meer actief

    Ik vind ook niet veel namen 'gek', alleen bij Bloem Pot of Jizz of Yoni krab ik me wel achter de oren ja.

    Of als de naam helemaal niet bij het kind past. Zo kende ik een Destiny, dat een uit de kluiten gewassen, superblonde stevige meid bleek. Bij Destiny denk ik toch aan een tenger, donker kindje. Ook combinatie met achternaam vind ik belangijk. Voorbeeld in mijn omgeving was Angel, met dan een ontzettende Hollandse achternaam.

    TS, mooie schermnaam heb je trouwens. Is onze familienaam :D
     
  13. jamaila

    jamaila Bekend lid

    27 jun 2011
    527
    0
    0
    friesland
    ik heb dat met kenji, een volwassen man die kenji heet, lachwekkend.

    en ik hou ook niet van namen als desteny, heavenly, faith, hope dat soort namen.

    of abigail, hoorde laatst een vrouw heel hard abigail door de winkel schreeuwen, ook nog op zo een kaktoon abigeeeeaaaal!!! en er waren zeker 5 mensen die schoten zo in de lach en ik hoorde smoezen ooo wat erg wat een naam. moest zelf ook even grinniken.
     
  14. Luja

    Luja Niet meer actief

    Het verschilt heel erg, ik heb niks met de te geknutselde namen waar een DJ voor geplakt wordt en een Y in het midden.
    Zo had ik op een vorig forum via Hyves een moeder die haar dochter (echt!) Queenisha had genoemd....bah.
    Maar bijvoorbeeld Sterre vind ik nog een leuke naam, als hij maar bij de achternaam past. Ik vind een naam als Wolf, Bikkel of Bink dan weer niets..zometeen wordt het een super iel ventje met een brilletje met jampotglazen... ;)
     
  15. Merryl

    Merryl Fanatiek lid

    25 jun 2012
    4.368
    192
    63
    Ik hou helemaal niet van dat soort namen. Als bijnaam is het leuk om je zoon bijvoorbeeld bikkel te noemen. Lenthe vind ik ook zo geen naam. Ook heb ik moeite met unisex namen. Echt vreselijk vind ik dat.
     
  16. Versluis

    Versluis Fanatiek lid

    10 jul 2011
    1.924
    0
    0
    Filiaalmanager
    Zeeland
    Zijn ook niet mijn namen. Vaak voor kleintjes heel lief en leuk, maar als volwassene niet echt passend naar mijn mening.

    Trouwens goed dat je de betekenis van Jihad erbij hebt gezet, denk dat velen dat namelijk niet wisten ;)
     
  17. MamaPeetje

    MamaPeetje Niet meer actief

    Het is maar goed dat er zoveel meningen zijn want als we allemaal hetzelfde zouden heten wordt het ook maar saai :)
     
  18. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.138
    4.368
    113
    hihihihihi laatst was er op tv een interview (jack de aap) en het jongentje heette Rover.

    Hij melde ook meteen dat hij helemaal niet blij was met zijn naam want hij had liever ........ Spijker geheten :D:D
     
  19. puzzelstukje

    puzzelstukje VIP lid

    13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Ja, dat heb ik gezien ja!:D Erg komisch vond ik dat, ik dacht eerst dat ik het verkeerd verstond!

    Ik vind die namen nogal meevallen. Ik vind persoonlijk dat je je kind in deze tijd geen dirk, willem, jan, klaas, guusje enz. kan noemen. Vind ik zo ouderwets! Maar ja smaken verschillen:)

    En uniseks namen houd ik ook echt niet van.
     
  20. piccolina

    piccolina VIP lid

    5 mrt 2012
    7.200
    5
    0
    Ik vind zelf dat aparte naam juist meer geeft dan een doodsimpele joop. Ten eerste je kind heeft dan eigen leven met de naam en wordt dan ook apart gezien.
    En niet de naam maakt jou maar jij maakt de naam!
    En als je bekend bent, artist bent of gewoon aparte ber
    We hebben ons hondje bijvooorbeeld genoemd ala Bucksie (bucks=$$$)
    Ons donchtertje gaan we ook apart noemen zijn nog niet uit maar wel zo'n naam die maar 1-2 keren voorkomt.

    Mijn collega heeft zijn zon als Oliv genoemd. Erg schatting en deze naam heeft niemand.
     

Deel Deze Pagina