Wie kent de wet- en regelgeving rondom heien?

Discussie in 'De lounge' gestart door Feetjes, 8 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Feetjes

Feetjes Fanatiek lid

20 aug 2010
    1.298
    18
    38
    Een bouwbedrijf is vlakbij (+/- 10 meter van mijn huis :() begonnen met heien. Heel fijn, zo in die laatste zwangerschapsweken.

Ze zijn om 7 uur vanmorgrn begonnen en het hele huis trilt mee.

Wat ik me afvraag: hier in de omgeving zijn alle heipalen geboord ipv geheid (hoe schrijf je dat?). Mag dit bedrijf nu midden in een woonwijk heien?

2. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Ja, volgens mij wel. Overigens moet je voor heien een vergunning hebben van de gemeente, dus is neem aan dat het volgens de regels is.

3. Es09

Es09 VIP lid

10 aug 2009
    5.336
    0
    0
    Honselersdijk
    Wij zijn ook aan het verbouwen en uitbouwen en bij ons hebben ze ook geheid alleen geen 18 meter palen maar palen van 3 meter geheid en dan weer een paal eraan gelast en die ook weer geheid, zo hoeven ze niet op volle toeren te heien en kon het gedaan worden met een kleine heimachine die verder ook niks kom aanrichten bij de buren, hier staan de huizen echt dicht op elkaar namelijk

4. MamavanEL

MamavanEL Niet meer actief

Hier heeft de bouw vlakbij een aantal weken gedwongen stilgelegen omdat ze meerdere malen over de geluidsnorm heengingen en teveel palen hijde (schrijf ik dit goed) op een dag. Ook kwamen er scheuren in nabijgelegen woningen.

Even navraag doen hoe het zit.

Het is even doorbijten maar het kan echt heel erg vervelend zijn.

5. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Het scheelt per gemeente en als ze willen heien moeten ze daar een vergunning voor vragen..

6. Joycey

Joycey Niet meer actief

Om ZEVEN uur? :$

Dat vind ik zo niet redelijk...

7. marietje85

marietje85 Bekend lid

2 aug 2010
    675
    1
    18
    NULL
    NULL
    Is een normale tijd in de bouw en helemaal met dit weer. Bij mij achter begonnen ze nog veel eerder. Ze stoppen dan vaak ook wat eerder dus dat scheelt weer.

8. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Dat kun jij wel niet redelijk vinden, maar wettelijk gezien mogen ze tussen 07.00 en 19.00 uur werkzaamheden uit voer.

TS: Je zou met de gemeente kunnen bellen zodat je weet hoe lang de werkzaamheden nog gaan duren en of alles aangevraagd is.

9. PoppetjeN

PoppetjeN Niet meer actief

Ja hoor dat mag gewoon... Even door bijten en dan is het klaar.

Deel Deze Pagina