Wie kan mij iets over het weer in Turkije vertellen (oktober)?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door PenK, 22 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Wij willen in de herfstvakantie (eind oktober) naar Turkije.
    Eigenlijk op alle sites die ik gegoogled heb vind ik dat het daar nog prachtig weer is.
    Ik hoor alleen van familie dat het zee- en zwembadwater ijskoud is als je in die periode gaat.
    En dat is nou net niet de bedoeling!

Wij zijn dol op zwemmen, dus uit lekker relaxen onder een parasolletje en zwemmen in het zwembad (of zee) zal ons grootste deel van de vakantie besteed worden.

Wie heeft ervaring met 'later in het jaar' naar Turkije gaan. En waar zijn jullie geweest, want het scheelt ws. nogal aan welk gedeelte je zit.

2. Kwek

Kwek Fanatiek lid

16 mei 2009
    3.201
    1.255
    113
    Centrum België
    Wij zijn eind oktober 2012 naar Antalya geweest. Temperatuur heerlijk, niet té warm, en het kristalheldere zeewater was ook nog super te doen.

's Avonds was het wel net ietsjes frisser/ winderiger en kon ik een dun pulletje wel gebruiken, maar nog steeds buiten lekker drankje nemen.

3. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Dank voor je reactie!

Dat het Savonds afkoelt vind ik geen probleem. Als het overdag maar lekker is en we lekker kunnen zwemmen zonder helemaal blauw te worden van de kou ;)

4. DutchDiamond

DutchDiamond Niet meer actief

ik ben er vorig jaar geweest in oktober
    overdag is het er heerlijk s'avonds koelt het wel af maar een dun vestje is dan voldoende

het water is ook gewoon lekker
    wij hadden de pech dat ze het zwembad water net hadden verschoont omdat er net voor we aankwamen er glas in had gelegen
    er was net een storm ofzo geweest voor ons aankomst

maar na 2 dagen was het alweer goed te doen het water
    wij zaten in utopia world op een berg helemaal afgelegen
    maar met de dolmus die constant af en aan rij ben je zo in het centrum
    dit is zo bevallen dat we weer terug willen

5. jippie84

jippie84 Bekend lid

13 mrt 2013
    665
    0
    16
    NULL
    NULL
    Het zeewater is in oktober nog heel lekker hoor. Aan het begin van het seizoen is het kouder. Toen wij er waren in oktober was het heerlijk weer en het zwembad ook een perfecte temperatuur.

6. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Oh gelukkig!

Zo raar dat onze familie ons het juist afraadt om in oktober te gaan ivm ijskoud water!

7. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

In het voorseizoen is het water nog niet opgewarmd maar in het naseizoen is het wel beter te doen.

's avonds koelt het af en wordt het snel donker maar de temperatuur op de dag is goed te doen. Wij zaten in Kusadassi en daar had je wel dagen dat het wat harder waaide en we ook wel eens flinke regen hebben gehad. Dit stopte na een dag maar is wel jammer.

8. Eylem

Eylem Niet meer actief

Het zeewater is in september/oktober vaak net badwater zo warm ;) het heeft de hele zomer kunnen opwarmen. Hoe het weer is verschilt waar je naartoe gaat: hoe oostelijker, hoe mooier. Dus in Alanya is het in oktober makkelijk nog 30+ terwijl het in Bodrum rond die tijd vaak al frisser is.

9. Petra82

Petra82 Fanatiek lid

10 jul 2008
    1.619
    1.332
    113
    Westland
    Het zwembadwater is bij veel hotels in oktober echt wel koud, omdat dat water ververst wordt en er niet meer genoeg zonkracht is om het op te warmen. De zee daarentegen is inderdaad nog lekker. Zoek dus een hotel vlakbij het strand en met een goed strand.

10. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Dat is 't 'm dus...ik zwem graag in de zee, en mijn man ook.
    Maar met jonge kinderen ga ik liever naar het zwembad om te zwemmen. Op het strand spelen en even zwemmen is natuurlijk super. Maar die van mij zijn zo dol op zwemmen dat ik er 'zeker' van wil zijn dat ze lekker hun gang kunnen gaan in een zwembad.
    Vandaar

11. DigiGee

DigiGee Niet meer actief

Het zwembadwater is altijd wel koud in de hotels maar in Oktober is het zeewater nog zo'n 25 a 26 graden. Het weer is ook nog warm!

Deel Deze Pagina