Groeihormonen? Is die man wel goed bij zijn hoofd? Ben ook 1.58 m. En ja, had graag wat langer willen zijn. Of nou ja, mijn benen hadden wat langer mogen zijn hihi. Maar verder ben ik juist heel blij met mijn lengte. Alleen broeken zijn dus altijd te lang en sommige jurkjes. Maar groeihormonen.....misschien als het een jongen was geweest maar dan nog pas zo laat mogelijk. Xxx
Hier even een andere noot, ik zou als kind 1,90/2 meter volgens de schoolarts en het cb worden. Dat vonden ze zo enorm groot dat ze mij aan de groeiremmers willen hebben. Gelukkig vonden mijn ouders dat enorme onzin, en dat is maar goed ook. Ik ben namelijk maar 1,74 geworden. Stel je voor als ik groeiremmers had gekregen. Ik wil hiermee zeggen dat het maar een schatting is en je altijd maar moet afwachten hoe het uitpakt. Daarnaast zijn groeihormonen echt bende, ik zou er zelf voor kiezen om het aan te kijken. 1,58 is echt niet enorm klein, en kan best.
Wel geinig dat veel kleine vrouwtjes een lange man hebben. De mijne is 1.96 m. Heb ooit een date gehad met een kleine man van rond de 1.65 m. Maar ik vind dat totaal niet aantrekkelijk. Verder alleen lange mannen gedatet. Ik vind het voor een man trouwens erger om klein van stuk te zijn dan voor een vrouw.
Ik ben 1.45m en heb er absoluut geen problemen mee! Ik ben gewoon naar verhouding, krijg nog wel eens de vraag of ik een lilliputer ben, maar die mensen zijn gewoon dom!! Heel mijn biologische familie is gewoon niet zo groot (ligt aan het ras, ben Aziatisch en daar zijn ze gewoon niet zo groot). Aan groeihormonen heb ik nooit gedaan, heb vroeger een onderzoek naar mijn uiteindelijke lengte gehad en bleek toen al bijna uitgegroeid te zijn. Als ik de hormonen zou slikken dan zou ik nog 2 cm groeien. Enige waar ik moeite mee heb is schoenen kopen (mt 34) Vl is trouwens 1.85 dus best groot lengteverschil! Maarre ook daar hebben we geen problemen mee!!
Hier ook 1.57. Eerst wel eens mee gezeten maar heb er nu geen last merr van! Ik ben liever wat kleiner als heel lang.
Ik ben 1.60 en kan me niet herinneren dat ik er ooit moeite mee heb gehad. Soms in de supermarkt moet ik om hulp vragen maar dan staat iets hoog en naar achteren dat er sowieso bijna niemand bij kan. Ook qua auto rijden geen probleem. Kleding ook niet echt want je het verschillende lengtematen voor broeken. Alleen jurkjes willen wel eens wat te lang vallen maar ik heb niet echt een jurkjes figuur dus die draag ik toch niet veel. Het enige waar ik soms van baal is mijn schoenmaat 36. Je hebt vaak veel minder keus. Met gympen val ik vaak in de kindermaten en dan heb je veel meisjes-meisjes gympen.
Ik ben 1.50 en heb er soms moeite mee. Ik ben erg van de onafhankelijkheid..ik heb een hekel om dingen te vragen als ik bijv ergens niet bij kan. Ook heb ik een jong gezicht dus heb dan vaak het gevoel niet serieus genimen te worden. Of dat mensen je als een klein kind denken te moeten behandelen. Qua kleding heb ik er weinig last van, ja het is vervelend maar je leert er ook mee leven. Bij mij was ht niet anders, ik ben het nu gewend. Had ik langer willen zijn? Ja, dat wel maar goed een paar hakken scheelt al veel
ik ben 1,51 en vind het ook niet erg het enige wat soms lastig is wat hierboven al genoemd is dat je niet serieus genomen word.. ik ben 22 maar zie er jonger uit met name door mn lengte.. geluk heb ik met mn cupmaat 80 e dan zie je de ogen wel even afdwalen en beseffen ze wel oke die is (denk ik) geen 15.. whaha maar verder vind ik het niet vervelend nee erg grappig inderdaad dat bijna alle kleintjes lange kerels hebben.. de mijne is ook om en nabij de 2 m.. ik zou niet zo gauw voor groeihormonen kiezen eerlijk gezegd vind ik 1.58 nog erg meevallen..
Hier eentje van 1.52. Heb er totaal geen moeite mee is alleen wel lastig met schoenen kopen (maatje 34/35), maar gelukkig worden de kinder schoenen van nu steeds 'volwassener'. Manlief is 1.88 dus dat scheel wel een stukkie, maar ook daar geen moeite mee . Groetjes, Savita
1,55 geen moeite mee. alleen telkens broeken korter gemaakt worden en als er iets hoog staat in een winkel.
Ho ho, voordat jullie mijn kinderarts door het slijk gaan halen wil ik eerst even wat kwijt: Wij zijn buitengewoon tevreden met onze arts! Een super vrouw en super arts! Zij is zelf geen voorstander van groeihormonen! Zij is echter wel verplicht haar clienten (of in dit geval de ouders daarvan) te informeren naar mogelijkheden. En er is een mogelijkheid (dus nog niks is zeker!) dat onze dochter in aanmerking zou kunnen komen. Puur omdat ze nu in haar groeicurve kleiner uit zou komen dan wat de ondergrens zou zijn op basis van de lengtes van vader en moeder. Ik wilde alleen een beeld vormen over hoe je wereld is als je 'klein' bent. We hebben nog niks in onze dochter gespoten, en we neigen daar eigenlijk ook nie naar.
Kinderarts door het slijk? Heb ik iets gemist? Volgens mij schrikken sommige dames hier gewoon alleen al de mogelijke optie 'groeihormonen' bij de niet al te schokkend kleine te verwachten lengte van 1.58. Misschien dat sommige reacties daarom wat fel op jou overkomen? Maar succes met de beslissing, je weet nu in ieder geval dat de meeste petite vrouwen daar geen noemenswaardig probleem mee hebben. Kun je weer meenemen.
Hier ook een "kleintje" van 1.60. Weinig moeite mee. Inderdaad: af en toe eens een broek kleiner laten maken maar verder heb ik gewoon maat 36 en schoenmaat 37. Helemaal prima dus! Wel heb ik ook een jong gezicht en in combi met mn lengte word ik vaak jonger geschat en dat vind ik niet in iedere situatie een voordeel... Mn moeder is 1,50 en schoenmaat 34 en dat is wel echt een probleem. Kleding kopen gaat ook nog wel ( 34/36), broeken moeten altijd kleiner, rokjes en jurkje koopt ze niet, maar ze kan nooit dameslaarzen of pumps kopen en kiest dus (vaak noodgedwongen) voor "jeugdige" kleding en gympen/ sneakers. Dat is weleens jammer, al misstaat het haar niet hoor! Maar ze loopt inmiddels wel tegen de 60 dus of ze dit over 10 jaar nog leuk vindt...?? Met een moeder van 1,50 en een vader van ca 1,65 vind ik dat ik nog lang genoeg ben uitgevallen. Kan je de beslissing van groeihormonen niet later nemen? Tot welke leeftijd kunnen deze nog gespoten worden? Een inschatting van de daadwerkelijk te krijgen lengte is moeilijk te maken, dat lees ik ook terug in de berichten hier van verkeerd ingeschatte lengtes. Ze kan nu wel onderaan de curve liggen, maar wie zegt dat dat altijd zo zal blijven?
Vorrbeeld, kk is veel te groot op basis van de groeicurve.. Hier zeggen ze gelukkig: jullie zijn ook normale lengte dus kk zal ook wel normale lengte worden. Nog sterker kk is ook veel te licht. Gelukkig zeggen ze daar op: ach zo loopt de hele curve dus dat past gewoon bij dat kind. En niet omdat kk in het begin lang en dun was welnee, die was heel klein en heel dik.
Nou ja, de "is die wel goed bij zijn hoofd" en "wat voor dokter is dat dan" kwamen even verkeerd aan.. Maar goed, nu hoeven we nog niks te beslissen. En zoals ik al zei neigen we heel sterk naar geen hormonen spuiten. Maar toch ben ik het type: eerst alle opties bekijken en dan pas uitsluiten. Bedankt voor alle antwoorden dames. Ik hoor niemand over gepest zijn o.i.d....alhoewel wel iemand zei te hebben liggen huilen in bed vanwege de lengte, en dat vind ik heel naar...
De een huilt om zijn lengte, de ander om zijn gewicht, de volgende om een bril of beugel, flaporen. Kinderen kunnen altijd wel iets vinden om te pesten.
Inderdaad, ik denk dat als ze willen pesten, ze wel een reden vinden. Mijn broer is ook echt een kleintje, maar is nooit gepest. Hij liet het niet toe, ik denk dus dat het eerder aan karakter ligt.
Ik ben 1.55 ukkie puk dus maar nooit problemen mee gehad. Ik ben wel een vrouw dus kan ook hakken aan misschien als ik een man zou zijn zou ik me wel klein voelen???
Ik ben ook 1.50 maar waarom koopt je moeder geen rokjes dan? Dat snap ik niet dat heeft toch niks met lengte te maken? Ik heb gewoon mooie jurkjen rokken in mn kast hoor.. Over serieus genomen worden, ik heb geen cupmaat 80e ofzo haha, maar dat maakt denk ik weinig uit. Zodra ik begin te praten merken mensen wel dat je gewoon volwassen bent. Idd zijn ook veel celebs klein. Christina Aguilera, Kourtney Kardashian, Lil Kim en nog wat anderen zijn allemaal 1.50 of rond die lengte. En die hebben er ook geen last van Btw kilo's tuurlijk geld ook voor kleine dames elk pondje gaat door t mondje maar als je kleiner bent heb je er wel veeel sneller last van als dat je lang bent. Je bent sneller mollig. Ik heb ook n lange vriend 1.86, de meeste mannen vallen op kleine dames. Een mannelijke collega van me zei ook dat hij mij zo 'leuk' vond omdat ik zo klein ben. Mannen vinden dat sexy zei ie hahha. Hij heeft zelf ook n kleine vriendin.