Hoe laat gaat jullie baby naar bed?

Discussie in 'Voeding' gestart door Annet73, 13 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annet73

Annet73 Actief lid

18 jan 2006
    294
    0
    16
    Ik lees op dit forum nogal wat verhalen van mensen waarvan hun kleintje 's avonds om ongeveer 19.30uur naar bed gaat, en dan voor de laatste fles om ongeveer 23.00uur wakker gemaakt wordt.

En dan vraag ik me gelijk af of ik het wel goed doe....
    Onze kleine man is nu 5,5 maand, en die pikt het absoluut niet als ik hem om 19.30 op bed leg.
    Waarschijnlijk omdat hij overdag best lekker slaapt en 's nachts ook, tot wel 9.30uur 's morgens!

Dit betekent dus dat hij 'op blijft' tot na de laatste fles. Die krijgt hij ongeveer om 22.15 uur, en ligt dan rond 22.45 op bed. Dit gaat prima!
    Hij dommelt dan best nog wel eens weg in de box, hij is heus niet de hele avond klaarwakker. Maar naar bed gaan en slapen ho maar!

Ik heb al geprobeerd om hem 's morgens eerder wakker te maken, zodat 'ie 's avonds wel op tijd naar bed kan. Maar het lukt echt niet. Ik heb het een hele tijd volgehouden. Hij werd er alleen maar onrustiger van en jengelig!

Dus: onze kleine slaapt 's nachts zeer goed, wordt rustig 's morgens wakker, eet goed, slaapt 's middags goed, maar ligt pas laat in bed.

Hoe doen jullie dit?

Wellicht over een tijdje als hij wat meer bijvoeding krijgt en de laatste fles er af kan......
    Of werkt dit zo niet?

2. Niet meer actief

als het werkt voor jou is het toch goed? mother knows best :p

Ik heb zoiets van; hoezo niet pikken dat ie naar bed toe, wie is er nu de baas? maar goed als het zo werkt hij slaapt in elk geval lekker door :)

3. Annet73

Annet73 Actief lid

18 jan 2006
    294
    0
    16
    Met niet pikken bedoel ik meer dat hij er heel onrustig van wordt, terwijl zoals ik het nu doe het een hele makkelijke, rustige, grappige maar vooral tevreden baby is.

Maar tips zijn uiteraard altijd welkom!

Ik vraag me af hoe anderen dit doen, of dit herkennen.

4. senseemillia

senseemillia VIP lid

20 nov 2005
    8.645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Jaime gaat ook echt niet om 19.30 uur naar bed.
    Meestal krijgt ze haar fles tussen 19 en 19.30 soms iets later. DAarna is ze gewoon erg actief en vrolijk. We spelen dan altijd met haar en lekker kletsen enzo. Dan rond 21-21.30 uur wordt ze wat moe en gaat ze slapen, al wil ze dat soms ook niet. Ze vindt het veel te gezellig beneden. Na vijf minuutjes is ze meestal in slaap gevallen.

Als jouw kindje het goed doet op het wakker zijn 's avonds is dat toch goed! Ze gaan vanzelf wel eerder slapen als ze wat ouder worden en minder slapen overdag.
    En misschien zijn onze beebs wel gewoon avondmensen.. ;)

5. Annet73

Annet73 Actief lid

18 jan 2006
    294
    0
    16
    Hij heeft het niet van een vreemde hoor..........z'n moeder is ook echt een avondmens, haha!

6. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Dit klinkt niet abnormaal, ik zou zeggen, blijf zo voort doen.
    Ik vind het wel handig als je hem niet meer moet wakker maken voor die laatste fles.

7. shanka

shanka Actief lid

28 apr 2006
    256
    0
    0
    almere
    desmond ligt ook pas savonds na ze laatste fles van 21;15 /21;30 in bed en dan speelt hij eerst nog even in bed met ze voetjes enzo en dan rond ene uur of 10 gaat ie slapen.
    overdag is hij ook bijna de hele dag wakker van sochtends half 9 tot savonds hij slaapt ong van 1 tot 3 uur en de rest is hij wakker.
    zolang je kindje vrolijk is is er geen probleem hoe ouder ze worden hoe vroeger je ze naar bed krijgt

8. Matrix

Matrix Actief lid

11 sep 2006
    161
    0
    0
    Die van mij gaat tussen 18 en 19:00 naar bed en moet ik voor laatste voeding wakker maken, dan slaapt ze tot de vroege ochtend door, overdag komt ze om de 2 à 3 uur, na haar voeding overdag hou ik haar max. 1 uurtje op, zodra ik eerder enige slaapseintjes ziet bij haar, leg ik haar op bed, wakker dus. Bij mij is het spelen in de box en slapen in bed. Moet wel zeggen dat mijn meisje (nog maar) 3 maanden oud is. OVerdag ligt ze ook wel vaak te mopperen als ze weer op bed ligt maar van lieverlee gaat ze dan wel weer even slapen.

9. gabje20

gabje20 Bekend lid

20 jan 2006
    597
    0
    0
    Mijn dochter gaat na de fles van 20.00 uur naar bed, dus rond half 9 op bed tot de volgende ochtend 8 uur !

Overdag doet ze 2 slaapjes van 10 tot 11 en van 14 uur tot 16 uur !

10. Maryloes

Maryloes Niet meer actief

Milan wilde in het begin ook 's avonds niet slapen. Inderdaad, overdag en 's nachts ging prima, maar na de fles van 19.30 wilde hij gewoon niet slapen.

Het kom vanzelf hebben wij ervaren.

Maar zoals jullie het doen is toch ook prima!

11. niek

niek Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.611
    0
    0
    zaanstad
    als alles overdag goed gaat en hij is vrolijk, zou ik me er niet druk om maken. Deborah gaat wel om half 8, maar die is van heel jong gewend dat ze eerst in badje gaat. Dit doordat ze 's avonds veel kramp had. Nu weet ze blijkbaar dat het na het badje etenstijd en bedtijd is. Ik denk dat als ik 's morgens het badje ineens ga doen, dat ze het ook niet meer snapt...

Maar het heeft een tijd geduurd en was ze lekker aan het spelen tot 22:00 uur en dan lagen wij al half te slapen ;)

12. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Hier is het afhankelijk van hoeveel Lynn overdag slaapt.

Slaapt ze weinig, dan gaat ze om 18 uur in badje en half 7 naar bed, want dan heeft ze het echt gehad. Dan haal ik haar om half 9 nog er uit voor de laatste fles.

Slaapt ze veel (nou ja veel, in ieder geval meer) dan blijft ze wakker en gaat ze om half 8 in badje en 20 uur de laatste fles en dan naar bed.

Hier heeft het zeker 2 maanden geduurd voordat ze 's avonds ging slapen.

13. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Rond 18.00 valt hij om van de slaap en dan gaat hij tussen 18.00-19.00 naar bed. 's nachts wordt hij dan wakker voor een voeding en slaapt dan weer tot een uurtje of half 7.
    Overdag slaapt hij 1,5-2 uur.

14. mama van noa

mama van noa Actief lid

29 jun 2006
    217
    0
    0
    verpleegkundige
    eindhoven
    wat de anderen al zeggen als jij het niet erg vindt.
    ons noa heeft dit ook een hele tijd gehad hoor dat ze pas voor de nacht ging slapen na 23u maar ze sliep dan wel smorgens uit, werd wel een keer wakker om te drinken maar sliep daarna weer uit tot een uur of elf of twaalf.
    de laatste weken gaat ze rond half tien, tien uur naar bed voor de nacht, ze geeft dit zelf aan. en slaapt dan weer een tijd door en slaapt s morgens gewoon uit.
    dus als je het niet erg vindt zou ik het lekker laten gebeuren. geniet er maar van dat die kleine s avonds nog wakker is. wij vinden het in ieder geval erg fijn en ook makkelijker wanneer je eens weg moet s avonds.
    liefs femke

15. Setteke

Setteke Niet meer actief

Poeh, als ik dit zo lees mogen wij onze handjes dicht knijpen!

Die van ons gaat na de voeding van 19 uur naar bed, zo rond 20.00 uur en we moeten hem dan vaak de volgende ochtend rond 7 uur wakker maken! En ik maar denken dat het zo lang duurde voor hij doorsliep! ;)

16. Annet73

Annet73 Actief lid

18 jan 2006
    294
    0
    16
    Jee, wat een reacties! Ontzettend bedankt allemaal!
    Ben ook wel gerustgesteld. Het is onze eerste en vraag me regelmatig af of ik het allemaal wel goed doe....
    Bedankt allemaal!

17. Lina

Lina Fanatiek lid

23 aug 2005
    1.089
    0
    0
    Wij zijn sinds 2 dagen overgegaan naar 4 voedingen. En meneertje krijgt rond 22:30 de laatste voeding. Als ie daar aan gewent is, en dus netjes doorslaapt, gaan we 'smokkelen' met de tijd. Hij komt nogal vaak 's nachts doordat zijn medicatie niet goed was. Nu, al 2 dagen verdoofd door de zetpillen, komt ie maar 2x per nacht. Rond half 7 is meneer er weer en na zijn voeding slaapt ie tot 9:30

18. oumismail

oumismail Lid

15 feb 2007
    7
    0
    0
    verpleegkundige
    belgie
    hoi mama,
    elk kind is niet het zelfde dat moet je nooit vergeten. :)

mijn zoontje word bijna een jaar nu. het is een hyperactief jongentje al toen hij een foetus was (nu nog altijd).

mijn kindje sleep elke nacht van toen hij een maand oud was een hele nacht door .zijn laaste flesje was om 19u tot om 06u. dat was zalig voor mij. maar ik had een truck om dat aan te leren nl water maar probeer het pas ongeveer 3maanden (je moet zeker geduld hebben)
    leg je kleine in bed
    doe een ritueel kusje of voorlezen....
    sluit de deur van de kamer
    ga nu zitten op een rustige plek
    wacht 10min
    ga kijken nog niet inslaap een beetje water geven niet spreken met de kleintje verhoorgd zijn wensen niet JIJ BENT DE BAAS NIET JE KINDJE
    en blijf dit harhalen ;
    je moet geduld hebben en het lukt. een tip voor het geduld
    denk als ik het nu haal heb ik alle jaar rust

dit is een tip voor alle moeders

19. oumismail

oumismail Lid

15 feb 2007
    7
    0
    0
    verpleegkundige
    belgie
    hoi mama,
    elk kind is niet het zelfde dat moet je nooit vergeten. :)

mijn zoontje word bijna een jaar nu. het is een hyperactief jongentje al toen hij een foetus was (nu nog altijd).

mijn kindje sleep elke nacht van toen hij een maand oud was een hele nacht door .zijn laaste flesje was om 19u tot om 06u. dat was zalig voor mij. maar ik had een truck om dat aan te leren nl water maar probeer het pas ongeveer 3maanden (je moet zeker geduld hebben)
    leg je kleine in bed
    doe een ritueel kusje of voorlezen....
    sluit de deur van de kamer
    ga nu zitten op een rustige plek
    wacht 10min
    ga kijken nog niet inslaap een beetje water geven niet spreken met de kleintje verhoorgd zijn wensen niet JIJ BENT DE BAAS NIET JE KINDJE
    en blijf dit harhalen ;
    je moet geduld hebben en het lukt. een tip voor het geduld
    denk als ik het nu haal heb ik alle jaar rust

dit is een tip voor alle moeders

20. Matrix

Matrix Actief lid

11 sep 2006
    161
    0
    0
    Beste Oumismail, vind niet dat je dit vanaf 3 maanden kan doen en vooral de mama's die bv geven is deze tip geen goede tip !
    Juist zo nu en dan wanneer een kindje 's nachts (weer)komt, heeft het juist de voeding nodig en mama's bv blijft zo op peil ! Sommige kindjes zijn ook misschien nog niet echt zo groot bij 3 maanden (klein bij geboorte, langzame groeier)dus vind dat je deze tip niet ''zo maar'' aan iedereen mag en kan meegeven !

Je kindje gaat vanzelf zijn ritme vinden en als jij zo tevreden bent en het belangrijkste je beebje is tevreden, zou ik me er niet al te druk om maken meis.

Deel Deze Pagina