Wie is bekend met het Dukan dieet?

Discussie in 'De lounge' gestart door Sjanienu1, 11 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

6 sep 2008
    6.495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Nav een ander topic, waar het Dukan dieet naar voren kwam, open ik even een topic hierover om diegenen die het dieet kennen om advies te vragen.

Ik heb van beide zwangerschappen aardig wat kilo's overgehouden die ik er nou echt af wil hebben.
    Voel me er zelf niet meer prettig bij.
    Nav van het andere topic, waaruit dus het Dukan dieet kwam, ben ik gaan Googlen maar wordt er niet heel veel wijzer van eigenlijk wat het precies inhoudt. Dus mijn vraag is; Wie heeft dit dieet gevolgd, is het te doen en heeft het effect gehad?

2. ik heb het zelf niet gevolgd maar het is hier in frankrijk heeeeeeul populair. het komt erop neer dat je een aantal dagen alleen proteinen mag eten, dus vrij weinig. daar val je heel snel van af. maar het probleem is vaak dat als je ermee stopt het er net zo snel weer aan zit. wat dus kennelijk zo goed werkt met dit dieet is dat na een x aantal dagen je 1 'normaal' ding mag eten, dit houd je weer even vol en een x aantal dagen later komt daar weer 1 'normaal' ding bij. om dus het effect van afvallen in stand te houden zegmaar. tot je op een gegeven moment een eepatroon hebt ontwikkeld waar je min of meer normaal eet met extra proteinen.

Een aantal vriendinnen van mij hebben het gedaan en zij waren er enthousiast over, maar ik ken er geen die het ook vol heeft gehouden :p Ze waren allemaal zo blij dat ze in het begin veel af waren gevallen dat ze daarna zijn gestopt (en dat werkt dus niet) :D

op bol.com heb je (recepten)boeken in het Nederlands dus als je het een poging wilt wagen zou ik zo'n boek kopen, volgens mij staat daar precies in wat je wel en niet mag eten.

Succes!

3. wannabemom24

wannabemom24 Bekend lid

26 jun 2010
    555
    0
    0
    Den Bosch
    Ik ben er nu mee bezig heb inderdaad het boek gekocht ook het boek met de recepten maar heel weinig gebruikt dat is echt letterlijk vertaald en de baktijden ed kloppen totaal niet dus het smaakt voor geen meter.

Kijk anders deze site eens daar staan de fases uitgelegd:
    Dukan Dieet Recepten Afvallen in 4 Fasen | Ervaringen en Dieet Forum

Ik ben nu 3 weken bezig en 6 kilo kwijt ben heel tevreden in de eerste week de aanvalsfase val je best veel af en elke week daarna ongeveer 1 kilo per week.

Natuurlijk als je er abrupt mee stopt zitten de kilo's er zo weer aan maar ja dat is overal mee en het is makkelijk vol te houden zelfs al je een keer 'zondigt' geeft dat helemaal niets ik heb juist het idee dat je lichaam weer een boost krijgt omdat je normaal heel de tijd vetvrij en koolhydraatarm eet.

Als je vragen hebt hier ben ik ;):D

4. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ik ga het boek vanavond bestellen.
    Het gewone boek en receptenboek

Ik ben in ieder geval overtuigd en het lijkt mij een mooie manier om af te vallen. Het 'crash'gedeelte is maar kort en daarna mooi opbouwend.

5. wannabemom24

wannabemom24 Bekend lid

26 jun 2010
    555
    0
    0
    Den Bosch
    Een tip ik zou het receptenboek niet kopen ik heb het zelf ook en een aantal dingen eruit geprobeerd maar het boek is vertaald en de tijden en hoeveel graden enzo klopt helemaal niks van. Dan kun je beter op het dukanforum recepten zoeken staan er voor elke fase. En is door mensen uitgeprobeerd

6. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Ik ben er ook mee bezig. Nu na 3 weken -5.8 kilo
    Ik vind het heel goed vol te houden.

7. wannabemom24

wannabemom24 Bekend lid

26 jun 2010
    555
    0
    0
    Den Bosch
    Supergoed! Ik vind het ook heel goed vol te houden! Doe jij in fase 2 wel wisselen met eiwitdagen? Ik niet eet wel mn groentes elke dag en val gelukkig toch af!

8. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Ik wissel het een beetje af en neem af en toe ook wel eens wat lekkers en dan daarna weer een eiwitdag

9. Fleurrebel

Fleurrebel Niet meer actief

Eet je dan geen vetten?
    Dan kom je toch wat tekort, je hebt op z'n minst wat essentiële vetten nodig voor je vitamine opname.

10. wannabemom24

wannabemom24 Bekend lid

26 jun 2010
    555
    0
    0
    Den Bosch
    Slechte vetten eet je niet de goede vetten haal je uit vette vis en vlees

11. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Bedankt voor de tip! Scheelt weer wat hahaha.

12. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Veel handige tips op hjet forum!

13. wannabemom24

wannabemom24 Bekend lid

26 jun 2010
    555
    0
    0
    Den Bosch
    Ja he! Zo staat er in het receptenboek een recept voor brood nou het is net zaagsel als je het volgens het boek maakt op de site hebben een paar mensen het gemaakt en het wordt schijnbaar elke keer lekkerder/beter want ze passen de ingredienten een beetje aan. Heb het zelf nog nooit gemaakt overigens. Wel mag je scandinavian crackers en denk ik ook de atkins crackers al smaken die ook nergens naar maar overal moet je aan wennen! Wat ik wel een voordeel vindt bij de 1,5 liter vocht wat je binnen moet krijgen mag je ook cola light meetellen en dat is toch een keer een lekkerdere smaak dan alleen maar water:);)

14. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ik heb het boek gekocht en hopelijk dinsdag binnen :D.

15. Sjaam

Sjaam Fanatiek lid

18 jun 2008
    1.112
    0
    36
    Zuid Holland
  16. wannabemom24

wannabemom24 Bekend lid

26 jun 2010
    555
    0
    0
    Den Bosch
    Hoe gaat het met degene die begonnen zijn?:)

17. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Hier nog niet begonnen. Wou begin oktober beginnen. Ik hik alleen tegen het boek aan omdat ik geen genoeg concentratievermogen heb om te lezen.

18. wannabemom24

wannabemom24 Bekend lid

26 jun 2010
    555
    0
    0
    Den Bosch
    Je hoeft de eerste keer alleen de eerste paginas te lezen voor fase 1 en dan alleen fase 2. Daar zit ik nu ook nog in en heb verder nog niets gelezen ;) heel veel succes alvast!

19. Vica86

Vica86 Niet meer actief

ja dank je. Ik heb nu in de planning om woensdag te beginnen. Ben benieuwd hoe het zal gaan. Overigens ben ik zonder dieet toch al weer een paar kilo kwijt :D.

Deel Deze Pagina