Wie is al eens op vakantie geweest zonder baby/kind?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Yaraa, 24 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yaraa

Yaraa Actief lid

3 mei 2013
    289
    1
    16
    Vrouw
    Zoetermeer
    Hoi dames,

Wij (ik en mijn man) gaan volgende maand op vakantie, 8 daagjes naar Bulgarije. Het is een verlaat simpele huwelijksreisje.
    Maar nu het volgende; Wij gaan zonder ons dochtertje, ze is nu 11 maandjes oud. We vonden haar nog iets te jong om mee te nemen. En even tijd met z'n 2en is ook wel even lekker. Ze gaat dan lekker bij opa en oma slapen, waar ze heel dol op is.
    (opa en oma hebben trouwens zelf aangeboden om op te passen).
    Ik probeer een beetje moed, en ervaringen van andere moeders op te zoeken. Want natuurlijk heb ik er wel moeite mee. De ene moment voel ik me zo slecht dat ik haar 8 dagen achterlaat, ben zo bang dat ze mij gaat missen, of sterker nog dat ze mij straks niet meer herkend, de raarste dingen komen in mij op. Ik kan mij er erg rot om voelen.
    Het andere moment denk ik weer van, ja het komt heus wel goed, even erop uit met je man en even genieten van elkaar. Vrienden/familie zeggen "gewoon doen" het komt goed. Ja dat wil ik ook, maar het is zo een dubbel gevoel.
    Wat zijn jullie ervaringen? En hebben jullie nog tips?

Alvast bedankt! ;)

2. takhen

takhen Fanatiek lid

13 nov 2009
    2.386
    0
    0
    medusch secretaresse
    Leiden
    Acht dagen niet maar wel een lang weekend. Soms heb je die tijd samen gewoon nodig om je relatie goed te houden (vind ik dan) en het is ook wel eens lekker om grote-mensen-dingen te kunnen doen ;)
    En ja, ik heb mijn meisjes enorm gemist maar ik vond het ook wel erg lekker. Mijn ouders hebben het ook zelf aangeboden.
    Ik denk bij mezelf nu maar, mijn ouders kunnen het nu nog en wie weet hoe lang dat kan. Ik neem het er maar van nu het nog kan toch?

3. Yaraa

Yaraa Actief lid

3 mei 2013
    289
    1
    16
    Vrouw
    Zoetermeer
    Bedankt voor je berichtje! Het doet me goed.
    Hoe oud waren je kindjes toen?

4. Yaraa

Yaraa Actief lid

3 mei 2013
    289
    1
    16
    Vrouw
    Zoetermeer
    Verder niemand zoiets meegemaakt? :(

5. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Nog geen week weggeweest, maar wel vier dagen naar Rome toen e 5 jAr getrouwd waren. Meiden eerst een paar dagen bij de ene opa en oma en daarna naar de andere opa en oma. Heerlijk samen geslenterd, van de mooie cultuur genoten en uit eten geweest! Sowieso gaan wij 1 à 2x per jaar een nachtje ( of soms 2) samen weg. Ook tijd voor je relatie is belangrijk! Mijn man wil graag een week samen weg, maar dat vind ik nog lastig...eigenlijk voornamelijk om opa's en oma's te belasten, naast het missen natuurlijk.
    Lang verhaal kort, ik zou het doen als alles goed geregeld is en als je zeker weet dat je ervan kan genieten!

6. takhen

takhen Fanatiek lid

13 nov 2009
    2.386
    0
    0
    medusch secretaresse
    Leiden
    Mijn kindjes waren toen een half jaar en ruim 2 :)

7. Flower72

Flower72 Bekend lid

23 aug 2008
    502
    1
    0
    Utrecht
    Een weekje wintersport toen ik zwanger was van de jongste. De oudste heeft toen lekker bij de opa's en oma's gelogeerd, bij ieder een halve week.

Het was wel even lekker eerlijk gezegd. Doordat ik nu echt even aan rust toekwam, merkte ik ook echt dat de kleine in mijn buik even een groeispurt doormaakte.

Ik heb geen echte tips, maar het is natuurlijk wel handig om eerst uit te proberen of je kind het leuk vindt om te logeren. Verder hebben we alle vertrouwde dingen en ritmes door laten lopen.

Ik zou het nu niet meer zo snel doen, maar dat is meer omdat ik twee kinderen te veel van het goede vind. Maar een weekend is wel lekker hoor en de kinderen genieten er echt van.

8. mgeul84

mgeul84 Bekend lid

17 aug 2012
    790
    116
    43
    Pas geleden 8 dagen op vakantie geweest samen met mn man. Mn meisje was 9 maanden. Tuurlijk mis je dr wel maar we hebben ook heerlijk kunnen genieten van het even niks hoeven (geen flesje, slaapje, doen en latenwaar je zelf zin in hebt :))

9. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    Hier alleen een lang weekend antwerpen gedaan, eerlijk het is me niet zo goed bevallen en mijn dochter ook niet. Ben nog steeds van mening dat een weekendje weg super goed is voor je relatie, maar een nachtje weg is voor mij voldoende. Misschien niet helemaal het antwoord wat je zocht ;) ik wil je in iedergeval veel plezier wensen

10. Sanny76

Sanny76 Fanatiek lid

4 feb 2010
    1.912
    0
    0
    Medewerker Educatie bij het Gemeentearchief in Den
    Leiden
    Wij zijn samen nu twee keer 4 nachten weggeweest (1x toen zoontje 7 mnd was en 1x toen zoontje 1,5 was) en zelf ben ik een paar keer een weekendje en een keer een week weggeweest, maar toen was m'n vriend dus gewoon thuis met ons zoontje.

Ik vind het heerlijk om gewoon weer even in m'n eigen ritme te zitten tijdens dat soort tripjes. Lekker wakker worden wanneer je zelf uitgerust bent i.p.v. wanneer iemand anders bepaalt dat je wakker moet worden, haha. En inderdaad even uit de routine van slaapjes, flesjes/bv en hapjes enzo.

En tuurlijk ga je haar missen! Dat maakt het zo suuuuperleuk om haar weer plat te knuffelen als je terugkomt! :) En ook al zijn oma en opa nóg zo lief, er gaat echt niks boven haar eigen papa en mama hoor!!

11. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    hier niet zo lang een kort weekendje. en het was echt heerlijk saampjes maar toch voelde ik me erg schuldig tegenover de kids. dus de laatste keer stedentrip gewoon de kids mee. en die vonden het super we hebben allemal genoten. ze horen nu eenmaal bij ons. en heel eerlijk ik zou het niet kunnen zo lang. vind het knap van je. lekker genieten. en op die leeftijd gaat het nog makkelijker denk ik voor de kleine. als ze ouder zijn is het lastiger want dan hebben ze veel meer door. en snappen ze waarschijnlijk neit waarom je ze ächterlaat". zou het dus lekker nu nog doen nu ze nog klein is lekker gaan genieten.

12. L0nneke

L0nneke Fanatiek lid

21 dec 2009
    4.971
    432
    83
    Nederland
    Ik ga binnenkort 4 dagen weg zonder man en kids. Enorm spannend. Een echte vakantie met manlief zie ik in de toekomst niet voor me zonder kids. Wel bv. een weekendje weg (ook al wil ik hier nu ook nog niet aan)

Deel Deze Pagina