Ik kreeg er vandaag last van. Niet heel de dag maar af en toe. Nu lig ik in bed en doet het behoorlijk pijn. Bij inademen voel ik een soort steek. Beetje achter mijn sleutelbeen aan de rechter kant en dit trekt door naar schouder en rug. Vooral als ik op mijn rechter zij lig, is het erg pijnlijk. Ik word er een beetje kortademig door omdat ik niet heel goed kan inademen door die steken. Vandaag al een aantal keer last gehad maar nu echt al wel 2 uur ofzo. Herkent iemand dit? Het is echt geen prettig gevoel.
Komt me bekend voor ! Alleen ik heb het heel erg vaak ik heb zelf costrochondrites of zoiets ook wel de ziekte van tietZe genoemd wanneer ik rust neem en ontspanning zoek gaat het beter maar in drukke periodes kan het weer erger worden
Heb even gegoogled en klinkt herkenbaar. Maar wat kan je hier aan doen? Is dit met een dag weer weg? Voelt best benauwend.
Ik heb ook Tietze en vaak steken.. Je kunt er helaas niets aan doen, en het kan binnen een dag weg zijn, maar je kunt het ook heel lang/altijd houden.. Ik heb het sinds Oktober 2011.. Maar het kan natuurlijk zijn dat het dat helemaal niet is, wil je niet bang maken nu haha.
Ik heb het ook vaker en opeens is het ook weer weg. Mss idd een spier dat verkeerd/bekneld zit. Hoe is het nu met je?
Het is nog steeds niet weg. Ik kijk het nog even een aan. Een longembolie, zoals hier genoemd werd, vermoed ik niet. lijkt me dat ik dan beroerder ben en dat je dat meer op je rug voelt dan aan de voorkant. hopelijk doet een nachtje slaap me goed en anders bel ik morgen de dokter.
Ja drm kijk het aan en anders idd morge de HA even bellen. Je weet maar nooit! Beterschap en slaap lekker!
Ik kijk het even aan. Wil niet onnodig de hap gaan bellen terwijl het misschien niks voorsteld. mocht het morgen niet weg zijn, bel ik mijn huisarts.
Nou dit dus en dat kan ook een stekende pijn veroorzaken... Een vastzittend spiertje is voor mij regelmatig de "trigger" dat ik doorschiet naar hyperventilatie... Hoop dat je goed ontspannen hebt geslapen en dat het nu over is...
Heb het regelmatig. Verdwijnt meestal na 1 Max 2 dg. Spiertje zit dan vast ergens bij je ribbenkast waardoor het met inademen en dus uitzetten van de longen pijn doet. Het gaat vanzelf weer los. Herken het benauwd zijn en pijn hebben.
Ben er van de week voor naar de huisarts geweest. Na 4 dagen begon ik toch te twijfelen. Ik had ook pijn bij het (diep) inademen. Alsof de spier die over je borst loopt te strak staat. Ik ben al bekend met hyperventilatie, dus ik heb erg veel moeite moeten doen om normaal te blijven ademen. Bleek dus gewoon een geirriteerde spier te zijn. Ik moest 3x per dag ibuprofen gaan slikken (pijn stillend en ontstekingsremmend ). Huisarts wilde wel op longembolie prikken, maar dat komt meer door allerlei kwalen in de rest van de familie. Bij longembolie moet je ook erg hoesten. Zodra je dat krijgt zou ik wel even naar de ha gaan. Verder hoop ik dat je na een nachtje slapen geen last meer hebt!
Bedankt voor jullie berichtjes dames. Het is nog niet weg maar het is wel wat minder. Ik zie dus geen reden om de ha te bellen.