Even van me afschrijven hoor! Paar maand geleden heb ik al een post hier gedaan dat ik grotendeels door mijn oma ben opgevoed en het gedrag van mn ouders richting mij ( vorig jaar al een jaar geen contact gehad, pas hersteld toen ik zwanger werd, Contact was er daarvoor niet omdat ze er alles aan deden zodat ik niet mn opleiding destijds kon volgen ivm ib groep en loon van mn vader ) en vervolgens mn moeder over het trouwjurken passen dat ze t de hele tijd over mn zusje had ) Nu zat ik me de laatste tijd al een beetje op te vreten. Mijn ouders vieren geen verjaardagen meer zeggen ze. Dus komen ze niet naar onze verjaardag. Maar ondertussen kreeg mijn zusje wel geld voor haar verjaardag, en vervolgens krijgt mijn broertje een laptop voor zn verjaardag. Klinkt misschien stom, maar om zulke momenten denk ik echt en ik dan? Nou maakt me t kadotje niet eens zo heel veel uit, maar bij mijn verjaardag krijg ik een telefoontje gefeliciteerd en dat was het. Wil graag dat ze langskomen uiteraard. Elke verjaardag krijg ik opmerkingen van waar mn ouders zijn van de kant van Colin zn familie en als ik dan zeg, ja die komen niet naar mn verjaardag kijken ze altijd heel raar. Al die tijd dat ze zeggen dat ze geen verjaardagen vieren gingen ze wel naar de verjaardagen van mn opa en oma's. Niet op de dag zelf maar in t weekend erna en dan kregen ze ook wat ( alleen de oma waar ik ben opgegroeit krijgt weer niks en dat terwijl me ouders NOOIT iets zelf hebbenhoeven kopen voor ons, geen onderbroekje. ) Dit doet me zeer, en t doet me nog meer zeer dat ze daar wel langs gaan. Want de laatste keer dat ze hier waren was in november toen noelle werd geboren. Van ons werd maar verwacht dat we naar hun toe gingen. Dit terwijl ze wel elk weekend naar wageningen gaan ff snel de familie langs.. Terwijl naar Tiel rijden net zo ver is dan van waar hun wonen naar wageningen. Nja begin juni was dus mijn broertje jarig en die kreeg gewoon die laptop.. Toen heb ik me al ingehouden. Even later was me oma jarig ( mn opa is 2 maand terug overleden ) daar gingen ze dus ook naar de verjaardag ( opzich vind ik dat wel goed zodat ze niet alleen zit) vervolgens word mijn moeder gebeld door mn tante dat mn neefje zijn verjaardag viert en dat ze graag mn broertje en zusje willen uitnodigen want hun doen niet aan verjaardagen, maar mn tante vind dat zn mn broertje en zusje niet kan overslaan. Maar om niet lullig over te komen zeid me tante maar als jullie willen kunnen jullie ook komen hoor, we hebben ook eten.. maar je moet je niet verplicht voelen hoor!! en ja hor! me moeder zeid gelijk ik kom wel hoor! Gezellig! Daarna belde me moeder mij van ga je ook naar de verjaardag van je neefje. Ik zo ja en jij dan? Ja wij ook hoor. Dus heb gelijk gezegt van eigenlijk komt dit wel heel lullig over tegenover mij, want bij mij kom je nooit.. Zegt ze jaa maar je tante zat aan te dringen omdat ze het voor mn oma doet aangezien opa net is overleden.. Dus heb t daar maar bij gelaten. Terwijl ik wist wat me tante dr had gevraagt, want ik wist t al.. Komen we daar op de verjaardag, ze zegt ons nog niet eens hoi. Nee ze trekt noelle gelijk uit de armen van Colin en gaat haar "showen" wat voor een goede oma ze wel niet is.. Col was gelijk verbouwereerd. Toen we eenmaal zaten heb ik noelle ook van dr afgepakt en aan mn tante gegeven, want die haddr al lang niet gezien. Nu zaten we vandaag bij mijn oma ( door wie ik ben opgevoed) lekker met noelle in t badje... zegt mn moeder "ja vanavond moeten we nog even naar A. want die zijn 25 jaar getrouwd" Toen brak er bij mij iets en heb gezegt dat ikd it heel erg lullig vind en niet normaal vind. Jullie komen niet eens naar de verjaardag van je eigen dochter. Zegt mn Pa gelijk "ja we komen toch ook naar jullue bruiloft" Dus ik zei ook dit is iets heel anders.. Toen stonden ze gelijk op om boos weg te gaan.. Toen zeid ie, ja naar de verjaardag van je neefje zijn we ook niet geweest hoor.. Dat was zomaar.. hij heeft niks gekregen ( leugenaars, hij kreeg een tientje en waarom ben je dr anders? ) Dus ik zei ook, ja en mn broertje krijgt een laptop, me zusje geld voor dr verjaardag en ik helemaal niks... en t gaat me niet om t geld.. t gaat erom dat ik wil dat jullie gewoon op mijn verjaardag komen.. ben jullie dochter.. Toen begon mn moeder "Och, tis ook nooit goed bij dr, zo ondankbaar" en toen riep mn vader nog ja van je broertje krijgen we tenminste een digitale camera cadeau ( die idioot had mn ouders op ZIJN verjaardag een camera gegeven, terwijl ie verder ook noiot wat van ze krijg) Het is dat ik er niet bij nadacht, maar vorige maand heb ik ze nog een vriezer cadeau gedaan, maar dat vergeten ze maar ff. En dat ik ondankbaar ben? Waarvoor moet ik dankbaar zijn, voor zulke ouders? Alleen heb ik wat gekregen voor noelle voor dr geboorte, en dat heb ik ook netjes appart gezet voor noelle! Toen ze riepen van ja je broertje geeft tenminste een camera. Toen heb ik gezegt dat ik er genoeg van had, en dat ze noelle een tijdje niet gaan zien. En toen liepen ze weg. Gelukkig heeft mn oma zich er niet mee bemoeit, anders had zij t ook weer gedaan en dat wil ik absoluut niet! Vorig jaar tijdens die ruzie had mn oma zich er wel mee bemoeit en toen hebben mn ouders haar ook een jaar niet gesproken. Nu heb ik dus ook echt zoiets van, barst maar. Willen jullie t goed hebben komen jullie maar na mij toe. T moet altijd van mijn kant komen, kom op zeg... Ik ben 21 jaar! Je oduers zouden op deze leeftijd er juist voor mij moeten zijn. Dus wanneer ze t voor mn trouwen (11mrt) niet bij me zijn geweest zijn ze niet welkom. Heb t helemaal gehad met ze.
meis wat een verhaal! hoe moeilijk het misschien ook zal zijn, laat ze maar even lekker de rambam krijgen. Ze konden van mij echt het dak op, ik had ze ook niet meer willen zien bekijk het maar. Vind het te zot voor woorden dat ze ook nog gaan zeggen; ja van je broertje krijgen we tenminste nog een camera! Waar hebben ze het zitten in hun hoofd???? dus hun liefde is alleen met geld en dure cadeau;s te krijgen? Fijn zulke ouders. Sorry hoor maar ik heb er geen goed woord voor over! Heel veel sterkte ermee meis! Laat je niet gek maken!
Oei meid wat een lastige situatie, ik zou ook niets weten want ik heb hier echt nul komma nul ervaring mee...vind het alleen heel rot voor je. Succes en sterkte en zoals hierboven gezegd laat je niet gek maken, neem even lekker de tijd voor jezelf om te bedenken wat je wilt en schrijf ze desnoods een brief met daarin alle dingen die je dwars zitten en waarom het jou pijn doet.
ik had het verhaal gelezen de vorige keer helaas heb ik ook zo'n vader ik heb volledig met hem gebroken en met een groot deel van de famillie aangezien ze achter mn vader staan je moet maar denken meid wie is er nu volwassen je ouders of jij in mijn ogen zijn zij de puber en niet jij
idd lijkt wel of de rollen zijn omgedraaid. Vind het heel erg voor je. Erg dat ze nooit op je verjaardag komen maar wel bij iedereen anders langsgaan. en ook al gaat het niet om het cadeau zelf, toch is het pijnlijk dat de anderen wel (grote) cadeaus krijgen en jij niet. Ik kan heel makkelijk zeggen breek met ze, maar ik weet zelf hoe moeilijk het is defenitief te breken met een familielid (zus). Ik wil je heel veel sterkte wensen
ik kan ook zeggen hoe het is als familiecontact niet soepel loopt, iedereen kan je tips geven wat je moet doen, maar uiteindelijk ben jij degene die de beslissing moet nemen. ik wil je ook heel veel sterkte toewensen in deze lastige situatie