Wie heeft ervaring met een keizersnee?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Miemi, 13 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miemi

Miemi Lid

9 dec 2007
    78
    0
    0
    Hoi Klavertje44. Nee ik weet nog geen datum, maar hoop die as woensdag te horen te krijgen. Waarschijnlijk heb ik hem as woensdag over een week of morgen over 2 weken. Het komt zo dichtbij nu!
    Alle reacties op mijn vraag hebben me heel goed geholpen bij het mentaal voorbereiden op de keizersnee, al weet je natuurlijk van te voren nooit precies hoe het zal gaan. Ik voel me nu een stuk rustiger. Het enige dat me nog echt raar lijkt is de avond van te voren en de dag zelf. Dat je met zijn tweetjes weet: we gaan morgen/vandaag naar het ziekenhuis en komen terug met een kindje! En het moment dat ze gaan beginnen (ruggenprik, operatie) lijkt me nu toch ook wel spannend. Maar we zien het allemaal wel. Ik hou jullie op de hoogte!

2. Loutje83

Loutje83 Actief lid

11 dec 2007
    456
    1
    18
    thuishulp
    Oldenzaal
    Ik moet morgen om 7 uur op het ziekenhuis zijn..onze zoon ligt nl in een stuit en uitwendig draaien doen ze niet vanwege belasting van mijn nieren..(heb waarschijnlijk last van nierstenen)
    Wel mooie datum: 20-08-2008 maar zie er wel erg tegenop..

xxx

3. Miemi

Miemi Lid

9 dec 2007
    78
    0
    0
    Hoi Loutje83. Wat jammer dat een draaipoging niet mogelijk was. Maar krijg je morgen dan al je keizersnee? En moet je al om 7 uur 's ochtends in het ziekenhuis zijn? Joh, alles komt goed en het valt vast reuze mee! En 20-08-2008 is inderdaad een hele mooie datum! Veel succes en geniet van de kleine!

4. Loutje83

Loutje83 Actief lid

11 dec 2007
    456
    1
    18
    thuishulp
    Oldenzaal
    Jah tis allemaal een beetje onwerkelijk allemaal..moet nog even goed tot me door dringen...

5. ook ik heb heel veel vragen hierover
    maar een vraag die nog niet beantwoordt is
    is als je borstvoeding geeft mag dat dan ook gelijk na de keizersnee
    of moet je dan eerst wachten tot de prik en alles is uitgewerkt

gr mij

6. klavertje44

klavertje44 Bekend lid

31 jul 2007
    648
    0
    0
    Nee hoor, zodra je op zaal ligt kan je al beginnen met borstvoeding!

7. Kiki

Kiki Fanatiek lid

8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Ik kreeg zowel Leo als Thom netjes binnen een uur aangelegd, terwijl ik nog op de vercouverkamer lag. En mijn prik was toen nog niet uitgewerkt.

Wel kwam de voeding bij mij pas de 4e-5e dag goed op gang. Je lijf moet een keuze maken: ga ik de wond en het operatie gebied genezen of ga ik borstvoeding maken... of beide een beetje.
    Als je borstvoeding wilt geven, kijk dan niet raar op als je kindje een paar keer bijgevoedt word.

Succes

8. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Hier wat reactie's van een papa.

Fleur1 droeg na 2 dagen van die hele strakke oma pantyonderbroeken door de druk kon ze zich makkelijker bewegen en had ze veel minder pijn.

Ik mocht bij Daan in de onderzoekskamer bij de kinderarts de navelstreng nog een keer doorknippen deze is na een keizersnede nog erg lang.

Toen Daan uit de buik werd gehaald heeft fleur hem 10 sec gezien denk ik toen werden Daan en ik al meegenomen naar de onderzoekskamer na controle en wat kleertjes aan mochten we terug de ok op zodat Fleur1 onze kleine man even goed kon bekijken.

De zuster was is met ons mee geweest de ok op het was midden in de nacht en zei heeft foto's gemaakt wat hele goede foto's voor fleur zijn geweest voor het verwerken van een niet al te fijne bevalling.

Hopelijk heb je wat aan me antwoorden.

9. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    ook bij een eerste kindje zijn naweeen heel normaal hoor. ik verging van de pijn bij de naweeen, maar het is erg normaal dat je deze hebt, ook bij de eerste. bij een ks zijn ze doorgaans ook veel heftiger dan bij een natuurlijke bevalling, omdat het opeens in een sneltreinvaart gaat. ik heb nog weken krampen in mijn baarmoeder gehad bij de bv.

Sven is in de uitslaapkamer al bij mij aangelegd terwijl ik zo stoned als een garnaal was van de 2,5 maal de toegestane hieveelheid morfine. ik kan me er dan ook weinig van herinneren, ik weet nog wel dat ik goede stennis heb geschopt om hem aan de borst te krijgen gaga :)

10. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

De vragen zijn beantwoord, dus dat doe ik niet meer. Mijn vriend mocht over het doek meekijken met de KS, hij heeft alsnog Joey geboren zien worden ondanks de spoed KS!

Het herstel en de KS zijn voor mij peanuts geweest. Di avond KS, Woe avond uit bed, Do ochtend liep ik alweer en kon me alweer zelfstandig douchen en aankleden.Vrijdagochtend was ik alweer thuis! Maargoed, zo heb ik het ervaren en iedereen voelt zich anders na een operatie!

11. fleur79

fleur79 Lid

30 nov 2007
    75
    0
    0
    Hoe lang moesten jullie in het ziekenhuis blijven na de keizersnede?

12. ProudMum

normaal 4 of 5 dagen maar na 2,5 dag was ik thuis

13. bulldog

bulldog Fanatiek lid

2 okt 2007
    4.378
    0
    0
    NB
    woensdag avond geboren en zaterdag ochtend mocht ik gelukkig naar huis!

14. ProudMum

Het ligt er ook aan hoe je je voelt en wat je al zelf kan

15. ProudMum

Het ligt er ook aan hoe je je voelt en wat je al zelf kan

16. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    woensdag ks en ik heb zaterdag afgedwongen dat ik naar huis kon, anders zondag, maar waarschijnlijk maandag

17. sjudith

sjudith VIP lid

19 dec 2007
    13.031
    0
    36
    Ziekenverzorgende
    Rotterdam

18. Miemi

Miemi Lid

9 dec 2007
    78
    0
    0
    Nou, de keizersnee is inmiddels achter de rug en ik ben de trotse moeder van een prachtige zoon! Hij is toch nog op een onverwachtse datum (4 dagen eerder dan gepland) ter wereld gekomen, omdat mijn vliezen braken. Ik vond het geweldig! Zo maakte ik toch nog een deel van een natuurlijke bevalling mee!

In het ziekenhuis aangekomen werd ik in een verloskamer aan een ctg en weeenmeter gelegd. Terwijl de weeen op gang kwamen wachtten we geduldig totdat er plek op de OK was voor de operatie.

Om 10.00 uur was het zover. Ik werd met bed en al naar de OK afdeling gereden. Even waande ik mij de hoofdrolspeelster in een ziekenhuisserie zo rijdend door de gangen, alles bekijkend vanuit liggend perspectief terwijl langs mij heen alleen maar mensen met operatiekleding en mondkapjes langsliepen.

Ik werd een hele grote open ruimte binnengereden die vol stond met bedden met mensen in operatiehemden (ik had zelf inmiddels ook een exemplaar aan). Hier werd iedereen 'operatieklaar' gemaakt (aangesloten op allerlei meetapparatuur). Mijn man mocht ondertussen in een andere ruimte ook zo'n mooi operatiepak met haarnetje en mondkapje aantrekken.

En toen was het zover! Rond kwart over tien werd ik de operatiekamer binnengereden die overigens meer weg had van een grote garage met drie van die enorme OK-lampen waardoor ik mij niet langer in een ziekenhuisserie, maar in een science fiction film waande. Het was zoooooo koud op die OK. Ik lag echt helemaal te klappertanden

Ik kreeg een ruggenprik en direct daarna begon de verdoving te werken. Ik voelde ineens helemaal niets meer in heel mijn onderlijf. Er werd een groot scherm voor mijn buik opgezet, zodat ik de operatie zelf niet kon zien en mijn man kwam bij mij staan chter het scherm.

Rond half 11 begonnen ze dan daadwerkelijk en om 10.47 werd de kleine uit mijn buik gehaald! Helaas werd hij meteen van de OK meegenomen voor onderzoek door de kinderarts. Ze lieten hem niet eens even boven het scherm zien :( Gelukkig kwam hij na ca. 10 minuten terug en kon ik hem een paar minuutjes bekijken (niet vasthouden helaas) alvorens hij naar de kraamafdeling werd gebracht.

Daarna lag ik nog zo'n half uur op de OK om de boel weer te hechten. Mijn man was met de kleine mee naar de kraamafdeling. Toens de artsen met mij klaar waren moest ik nog naar de verkoever, zodat de artsen mij in de gaten konden houden of ik de operatie goed had doorstaan. Wederom een grote open ruimte met allemaal bedden waar iedereen lag die zojuist geopereerd was. Het leek wel een fabriek! Daar heb ik nog zo'n drie kwartier gelegen.

En toen, anderhalf uur nadat hij geboren was, mocht ik eindelijk naar de kraamafdeling en kon ik mijn zoontje eindelijk vasthouden. Na drie nachten in het ziekenhuis mocht ik gelukkig naar huis en nu zijn we dan heerlijk met zijn drietjes thuis!

Ik moet zeggen dat ik het herstel wel tegen vind vallen. Hoewel ik weet dat het een zware operatie is en het nog maar twee weken geleden is, had ik toch verwacht al meer te kunnen. Ik doe al veel in huis (licht huishoudelijk werk, veel in huis rondlopen), maar kan echt nog niet langer dan een 20 minuten staan of lopen. En als ik te veel beweeg in huis, krijg ik dat dubbel en dwars terug in de vorm van pijn. Dat ik nog zo weinig kan, frustreert me wel een beetje, omdat je niet alleen aan huis gekluisterd bent, maar ook nog eens in huis zelf lang niet alles kan doen wat je wilt doen. Maar er zit niks anders op dan het uit te zitten. Gelukkig heb ik een wolk van een ventje om van te genieten, maar ik hoop dat als ik tzt eventueel zwanger ben van een tweede ik wel op een natuurlijke manier kan bevallen!

19. Wenniepenny

Wenniepenny Fanatiek lid

22 jul 2005
    3.329
    0
    0
    Hoi Miemi, fijn dat de keizersnede zelf is meegevallen en natuurlijk nog van harte gefeliciteerd met jullie prachtige zoon!

Doe het vooral rustig aan, je merkt zelf heel goed wat je wel en niet aankan. Over het algemeen wordt het gewicht van je kindje als maatstaf gehanteerd voor wat je mag tillen. Laat het zware werk nog maar even lekker aan anderen over, en laat je vooral lekker vertroetelen.

Ik wens je een voorspoedig herstel!

Groetjes, Wendy

20. Mamasu

Mamasu Fanatiek lid

10 apr 2007
    1.778
    1
    0
    Gefeliciteerd Miemi met je zoon! Ja het herstel is toch vaak wat zwaarder na een ks. Er zijn bofkonten die geen centje pijn hebben en na een paar dagen al weer bijna alles kunnen maar daar hoor ik ook niet bij. Hopelijk ben je gauw weer helemaal de oude!

Deel Deze Pagina