wie heeft ervaring met de maxi cosi mura plus 4?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door MI87, 19 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Zoals de titel zegt. Heeft iemand hem al? En hoe bevalt ie?

Volgens mij is het mura plus 4 hoor... De nieuwste. In de winkel stond er geen nummer achter. In ieder geval houden we rekening met een groot/lang kindje dus we hebben een grote bak nodig.

Bij baby dump zeiden ze dat joolz, bugaboo, nuna en maxi cosi de grootste bakken hebben.
    Joolz is niet onze smaak en bugaboo vinden we de bak zo laag hangen. Maar de nuna en maxi cosi vonden we wel mooi en lekker rijden. Vind alleen de maxi cosi iets stoerder/robuuster. De nuna is lichter en €200 duurder dan de maxi cosi.

Wie kan me er meer over vertellen. Fijn in gebruik? Makkelijk opvouwbaar? Past ie goed in de auto? Wij hebben een nieuwe punto. Volgens de verkoper past ie erin. Maar nog niet uitgeprobeerd. Vind het nog te vroeg om hem te bestellen.

2. uil85

uil85 Actief lid

19 feb 2013
    320
    12
    18
    Wij hebben de mura met 4 wielen nu 4 maanden in gebruik. Hij bevalt ons erg goed. Ons mannetje is nu met 4 maanden al 62,5 cm.. Hij past nu nog wel in de kinderwagenbak, maar niet zo heel lang meer denk ik. Ik ben dus heel blij dat we zo'n grote kinderwagenbak hebben, anders had hij met 3 maanden al in de zitting gemoeten.
    Ik vind hem heel makkelijk inklappen. Wij hebben een stationmodel auto, dus kan niet zeggen of hij in een punto past.. Ik denk het wel..

3. Wam

Wam Actief lid

28 dec 2012
    259
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook de mura 4, vind het een hele fijne wagen. Makkelijk in gebruik. Ons meisje kon zeker 6 maanden in de bak, wellicht nog wel langer maar ze wilde liever voor zich uit kunnen kijken. Ik vind de adapters ook fijn en makkelijk werken. Omhoog voor de maxi cosi en omlaag voor de bak en als je ze eraf schuift kun je er dus een kinderwagen van maken. Als ik een nadeel zou moeten noemen dan zou dat zijn dat de opbergruimte van mij wat groter had gemogen. Wij hadden een toyota starlet en daar kon de wagen ingeklapt wel in, alleen de bak is dus vrij groot en zette wij op de achterbank. Ik denk dat dit met iedere andere kinderwagen zo zou zijn geweest. Nu een opel meriva en daar past alles met gemak achterin :-D.

4. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Ook grote baby's dus?
    Ik lees nog niet echt iets waarvan ik afhaak. Denk toch wel dat het hem word. En inderdaad gaat het om de vier wielen. Je had ook drie staan van dezelfde maar ben bang dat ie snel kiepert...vweet niet waarom.

Waarschijnlijk zal de hoedenplank wel los moeten. Wij hadden ook een station gekocht speciaal voor de kinderwagen...vier jaar geleden... Toen we beetje dachten dat het toch niet ging lukken een kleinere gekocht whahaha.
    Maar ach, mijn moeder en tante zaten met het gezin vroeger in een fiatje...zo'n inimini ding. Dan moet dit ons toch ook lukken?

5. sjak

sjak Niet meer actief

Mura 3 heeft 3 wielen, mura 4 heeft 4 wielen. Wij hebben een mura 4, maar uit 2011. Ik vind het een heerlijke wagen, maar ik ben 1,80 en mijn man 1,95. Mijn moeder is 1,60 en die vindt het een rottig zwaar en lomp ding :D
    De bak is inderdaad een van de grootste, maar alsnog ging mijn dochter met vijf maanden over in het zitje. Ik woon in/aan het bos dus lomp en degelijk is erg handig, de wagen weegt 18 kilo...
    Dus ja, voor ons perfect, maar voor kleinere mensen of op een bovenwoning bv niet de handigste wagen. En rechtop staand met de wielen eraf geklikt past de wagen in de kleinste autootjes.
    Persoonlijk vind ik die van Nuna nu mooier :)

6. Kiwi25

Kiwi25 Niet meer actief

Bedenk wel, je gebruikt de wagen langer dan alleen de eerste maanden in de wieg dus kijk je daar niet scheel op. Mijn dochter is langer dan gemiddeld, maar nooit een probleem gehad met de bak van mijn Mutsy 4 rider (redelijk gemiddelde grootte geloof ik). Ze gaan automatisch ook met hun beentjes opgetrokken liggen, in de gemiddelde bak kunnen ze wel tot 68-70 cm liggen, dat zijn ze niet zomaar. De kinderen die met 3-4 maanden niet meer in de bak passen zijn of extreeeem groot, of de ouders denken dat het niet meer past maar baby vind het prima, of ze hebben echt een kleine bak (of een combinatie van deze 3). Ik zie in ieder geval het probleem niet als mijn langer dan gemiddelde dochter van 8 maanden nog in haar gemiddelde Mutsy bak past. Bij 6 maanden ben ik overgeschakeld naar zitting, bij bijna alle wagens kan de zitting volledig of bijna volledig vlak.

De Mura heeft een goede vriendin. Hele fijne wagen in het bos bijvoorbeeld, maar wel een ontzettend lomp/log/zwaar ding voor in de stad of naar de auto te tillen.

Daarnaast kunnen ze je kind op een echo groot schatten, maar kan die schatting er ook heel ver naast liggen. Je kind kan groot geboren worden, maar daarna gemiddeld groeien. Je kunt als ouders erg lang/groot zijn, en toch een gemiddeld of kleiner kind krijgen, enz wat ik wil zeggen: dat je een groot kind krijgt bij 6 mnd is nog geen feit, toch? Ik zou meer wagens in overweging nemen dan de 4 nu, en alleen de echt kleine bakken afschrijven. Centimeter de binnenkant meten helpt om te vergelijken.

Maar mochten jullie helemaal happy zijn over de Mura, gewoon doen! Elke wagen heeft weer voor- en nadelen. Het is ook maar net waarvoor je hem veel wilt gaan gebruiken, en over smaak valt niet te twisten.

7. Onje

Onje Niet meer actief

Wij hebben m. Geweldige wagen en wil echt noooooit meer een andere!
    Zwaar groot en lomp vind ik m totaal niet, eerder stevig en stabiel.
    Wij hebben mooie hoezen laten maken voor over de maxi cosi en voor over de buggy inzet. Erg leuk.

Liv is extreem lang en pas er qua lengte nog makkelijk in.

8. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    We hebben al met zoveel door die winkels gelopen!
    Mijn man is 1.95m lang en ik 1.76m
    Er werd inderdaad al gezegd dat het een groot kind werd. Of dat nu wel of niet zo is ik ga er wel rekening mee houden.

Wij wonen vlakbij de veluwe/heide en wandelen veel en vaak in het bos. Dus stevig en bos-proof is ook een must.

9. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Hoe lang we die bak gebruiken is dus nog een vraag. Maar even voor de leuk: ik heb mijn groeiboekje van mijn moeder gekregen. Ik kon met 7,5 maand al lopen...
    Hoop dat die van mij niet zo snel gaat hoor! Zie me er al achteraan rennen haha.

10. sjak

sjak Niet meer actief

Dan is de wagen absoluut een aanrader!!

11. famke89

famke89 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.495
    375
    83
    Vrouw
    Wij hebben m ook uitgezocht! Mede doordat wij beide groot zijn (ik 185 en man 195) vonden m voor ons zelf lekker stoer, en robuust en gaan ook uit van groter kindje en daar paste deze wagen goed bij! Kunnen niet wachten tot we m kunnen gebruiken!

We hebben trouwens de crystel white uitgezocht! Niet zo ééntonig ;)

12. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Ff opzoeken die kleur ; )

Wij zijn gek op zwart, zwarter, zwartst...

13. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Oja die is ook gaaf!

14. Nele87

Nele87 Fanatiek lid

24 feb 2012
    1.286
    9
    38
    Vrouw
    Wij hebben niet de plus versie, maar de oudere nog.

De duwstang kan inderdaad goed hoog.

Maar het zitje zit wel redelijk laag. Het zitje van de Joolz en Bugaboo zitten hoger (en het is wel het zitje dat je het langste gebruikt).

Ik vind de zonnekap veeel te klein, maar dat hebben ze met de plus-versie verbeterd!
    Koop dus zeker de Plus, en geen oude.

Het onderstel is zwaar, maar dat vind ik zelf geen probleem.
    Je kan het onderstel samen met het zitje opplooien, maar enkel als het zitje van je af staat. Dat vind ik ook wel een klein nadeeltje. Ik heb het zitje namelijk het liefst naar mij toe staan.
    Als hij opgeplooid is met het zitje, dan is hij ook wel redelijk groot...

We zijn heel tevreden met onze mura, maar misschien dat er met termijn toch nog een kleine buggy bijkomt. De Mura neemt namelijk heel de kofferruimte in beslag.

15. famke89

famke89 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.495
    375
    83
    Vrouw
    Ja hé! Wij zijn normaal ook van zwart.. maar vonden dit ook erg leuk!
    En beter bij een baby passen dan alleen zwart ;)

16. PollyBaby86

PollyBaby86 Bekend lid

15 jul 2013
    510
    37
    28
    Wij hebben hem ook, alleen behalve wat 'testritjes' nog niet gebruikt aangezien onze eigen kleine meid nog geboren moet worden. Hij vouwt in ieder geval super makkelijk op en wordt ook echt wel klein. Ik heb een corsa (uit 2006, 3-deurs) en daar past die makkelijk achterin. Dus het lijkt me dan bij jullie ook!
    Hij is echt lekker stevig en vanwege de luchtbanden, en het feit dat die er 4 heeft, erg geschikt voor wandelen in het bos enz.

17. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    O fijn! Ja dat inklappen moet ik nog proberen...hoop dat dat ook lukt bij eenonhandige zwangere die zoiezo nooit iets in krijgt geklapt... Of opengedraaid...

De man deed het me voor en hij klapte zeg maar bijna zelf in maar mooi niet dat ik het ging proberen met die ogen erbij! Dan word ik zenuwachtig! Doe het straks wel als ik met mijn man nogmaals ga kijken en testen. Zoek ik wel een rustig hoekje op...

18. famke89

famke89 Fanatiek lid

9 okt 2013
    1.495
    375
    83
    Vrouw
    Manlief kreeg t inklappen niet voor elkaar.. en ikke wel :D gnegne :p

19. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Haha ik wasval trots dat ik de duwstang omhoog en omlaag kreeg!

Deel Deze Pagina