Ik had dat pakketje ook heb er kerstboom versiering van gemaakt! Ik ben ook aan het naaien voor de baby. Als ik alles klaar heb plaats ik even foto's.
Lisszy. Succes met al je spullen! Pippa. Wat grappig! Heb je er een foto van? Heeft iemand nog een leuk idee voor het volgende? Ik heb een leuke tekst die ik op 1 of andere manier in het kinderkamertje wil maar niet met verf op de muur ofzo. Hebben jullie een idee hoe ik dit moet doen?
Ik heb een groot canvas doek bij de Action gehaald. Daar mega groot Ernie en Bert op geschilderd voor mijn zoontje (2,5). Misschien is dat een ideetje om je tekst te laten zien? En daar kun je of 1 grote of meerdere kleintjes voor gebruiken.
Dank! Ik kan niet wachten om te beginnen! Voor de tekst op de muur, inderdaad een grote plaat (canvas of spaanplaat o.i.d. ) in de kleur van de muur of een andere kleur en dan bijvoorbeeld een wandsticker van een mooie tekst erop plakken. Of zelf een tekst maken op de plaat met verf, stickers of een mooie stof!
Hi meiden! Ik heb mijn spulletjes binnen en ik heb ook lockdraad besteld. Ik dacht, dat komt vast goed van pas naast de normale naaigaren. Maar het is een hele grote klos! Zie foto! Wat moet ik daar nou mee? Die kan toch niet op de naaimachine?! Help! En van die klosjes die je op de naaimachine doet, kun je die gewoon apart bijkopen bij een naaiwinkel? Oh bent echt een leek... Dank alvast!
@ Lissz: De grote klos lockgaren is bedoeld voor de lock machine. Maar zelf gebruik ik het soms ook op de naaimachine als ik de juiste kleur niet heb. Er zijn speciale standaards voor waar je de grote klos kan opzetten met een metalen staaf met haak ernaast waar het garen doorheen gaat en dan naar je naaimachine. Zoiets, garenstandaard muldernaaimachine.nl Bekijk bijlage 118900 Volgens mij kun je ze ook wel op de markt kopen of in de naaimachine winkel. Bedoel je met de klosjes de spoeltjes die onderin je naaimachine zitten? Die kun je leeg bijkopen en met je naaimachine garen opspoelen van je klosje. Je kunt ze ook vol kopen maar in gelimiteerde kleuren en is in verhouding duur. Veel naaiplezier!
Vind de 'boerenbond' stofjes erg leuk. Valt me op dat die bij de webshops erg goedkoop zijn (Bijvoorbeeld 5,- p.m. bij de stoffenkraam). Is deze kwaliteit gelijk aan de duurdere stoffen op bijvoorbeeld de markt? Iemand ervaring?
Ik heb in de winkel van stoffenkraam stofjes gekocht en zover ik nu kan zien is het goede kwaliteit. Maar ik heb het nog niet gebruikt omdat ons kindje nog niet is geboren.
Alles accesoires van onze babykamer zijn gemaakt met stof van stoffenkraam.nl door een vrouwtje. Voor zover ik kan beoordelen is de kwaliteit gewoon goed. Op vrijdag staat stoffenkraam.nl hier in de buurt op de markt. Als de baby er vrijdag nog netjes inzit ga ik even naar de markt toe om stofjes te kopen, want ik wil zelf nog iets in de richting van schilderijtjes gaan maken oid.
Hoi meiden, Ik ben wel creatief, in de zin van ik doe aan scrappen, maar nu ik zwanger ben en zeker nu het nog steeds korter gaat duren, heb ik ineens heel erg de behoefte om iets zelf te gaan maken... Nu heb ik dit nog nooit gedaan, heb geen naaimachine of iets... Wil graag maken: 2 kussenhoesjes, heb 2 kussens zonder hoes gekocht Hoes voor om een boxkleed Label doekje. evt. vlaggenlijn Hoe pak ik dit aan? Is er overal echt een naaimachine voor nodig (zal sowieso wel schelen qua tijd en is misschien ook wel mooier) of kan er ook wel wat met de hand? Is er iemand met tips? Kan ook naar mijn oma gaan, die is wel handig wat zelf dingen maken betreft maar ik wil eigenlijk nog niet vertellen wat het wordt, vind dat het leukste om zelf als eerste tegen mijn ouders te mogen vertellen als het dalijk geboren is. Alvast bedankt!!!
Stoffenkraam, ja hoor,goede kwaliteit, niet zo heel veel besteld, maar goed hoor. @Siepie...kun je de naaimachine niet lenen van je oma? Met de hand zou vast ook wel kunnen, maar lijkt mij niet zo mooi en duurt lang! Kussenhoesjes en boxkleed kun je zo moeilijk maken als je wilt, met veel dingetjes erop of juist heel simpel. Vlaggenlijk heb ik geen ervaring mee.
@siepie Ik ben net begonnen met een boxkleed. Het is mijn eerste echte "project", zeg maar! Maar ik denk dat ik het niet zo goed zou kunnen zonder naaimachine! Kussenhoesjes zouden nog wel te doen zijn met de hand, maar het resultaat is gewoon mooier en strakker met een machine. Idd de machine van je oma of iemand anders lenen? @Polkadot Dank voor je reactie! Ik denk dat ik de lockgaren niet op de machine ga gebruiken. Wat is het verschil tussen lockgaren en gewone garen? Ik ben bij het naaiwinkeltje hier in het dorp geweest maar die hebben niet mijn maat spoeltjes. En omdat ik niet echt een merk-machine heb (Aldi of Liddle) kon ze ze ook niet bestellen. Dus dat is weer een beetje jammer... @Laure Ik heb stoffen besteld bij stoffenkraam en xl-stoffen (tips van de meiden hier) en de stoffen gelijk gewassen en gestreken (ook op aanraden van de meiden ) en ze zien er nog mooi uit! Duurdere stoffen op de markt heb ik niet, dus geen vergelijkingsmateriaal.
Wat een leuk topic is dit zeg... Zodra ik zwanger ben wil ik ook zelf veel dingen naaien/maken. Dus alles wat ik hier lees kan ik weer ideetjes uithalen!!!
@Polkadot Dank voor je reactie! Ik denk dat ik de lockgaren niet op de machine ga gebruiken. Wat is het verschil tussen lockgaren en gewone garen? Ik ben bij het naaiwinkeltje hier in het dorp geweest maar die hebben niet mijn maat spoeltjes. En omdat ik niet echt een merk-machine heb (Aldi of Liddle) kon ze ze ook niet bestellen. Dus dat is weer een beetje jammer Graag gedaan! Het verschil tussen lockgaren en gewone naaigaren is dat het naaigaren wat sterker is. Lockgaren is bedoeld voor het afwerken van de randjes en zit geen druk op zoals er soms is met naden. Het is daarom ook veel goedkoper maar prima om soms mee te naaien hoor, tenzij het echt veel verdragen moet. Er zijn van die merkloze plastice spoeltjes, misschien kun je die wel vinden. Die zouden vast moeten werken, zou toch raar zijn als ze er niet zijn. Op de markt heb je ook veel keus dus daar lekker kijken als je er toevallig bent. Ik heb zelf metalen en plasticen voor mijn naaimachines, Pfaff en Janome, en die werken prima. Er zijn veel verschillende soorten diktes maar het lijkt me raar als die er van jou niet bij zit.
Ik ben ook eindelijk begonnen! Heb de vlaggenlijn klaar en ben met een boxkleed bezig. Ik heb voor het boxkleed een dekbed van de ikea als vulling. Nou ben ik aan het denken of en hoe ik die vast ga zetten. zal ik van het kleed een soort van sloopje maken zodat ik het makkelijk uit elkaar kan halen om te wassen? Evt nog met drukkertjes aan de binnenkant zodat het niet kan gaan verschuiven? Lisszy ik heb voor mijn naaimachine ooit losse spoeltjes gehaald. Is ook een onbekend merk. Gewoon van die universele. Volgens mij was het zelfs bij de HEMA maar dat weet ik niet zeker meer. Metalen zijn wel wat steviger, maar plastic kan ook wel hoor.
@ukkepuk, ik heb ook net een boxkleed gemaakt met als vulling een dekbed van de ikea. Het dekbed mag gewoon gewassen worden, dus ik heb het boxkleed gewoon doorgestikt zodat alles goed op zijn plek blijft zitten.
Ik wil ook het dekbed van Ikea gebruiken, de goedkoopste, voor het boxkleed. Ik ga het ook gewoon helemaal doorstikken want zo groot is het niet en kan makkelijk in de wasmachine. Ik vraag me wel af hoe het gaat worden, moet nog even kijken bij de Ikea hoe dik het is. Het wordt vanzelf wat platter natuurlijk hihii. Maar ik ben van plan om een dun matrasje in de box te doen en vraag me af of het dan met dekbed niet te zacht wordt?
Nou, dan ga ik vrijdag hier even op de markt kijken naar spoeltjes. En anders even bij de. Hema! Dank! Die vrouw van de naaiwinkel zei dat 1 mm verschil al mijn hele naaimachine kapot kan draaien. Even ook een vraagje over een boxkleed met Ikea-vulling; Ten eerste, ik maak een kleed in het midden 4 vlakken en dan een rand erom heen. Hoe stik ik dan het dekbed en de hoes mooi aan elkaar vast? Moet ik dan over een naad heen stikken? En ten tweede, als je de vulling in de hoes doet, hoe stik je dan het laatste gedeelte mooi dicht? @Polkadot Ik denk niet dat de combi van het matrasje en het boxkleed te zacht wordt. Lijkt me juist heerlijk voor de kleine! @ukkepuk Ik dacht er ook over om klitteband aan één kant te zetten zodat het een soort sloop is. Ik denk dat het verschuiven wel meevalt.
Ik zou een spoeltje en het spoelhuisje zelf meenemen zodat je kan passen evt. Ik maak het boxkleed als een quilt. Ik maak eerst de bovenkant. Dan leg ik eerst de achterkant op de grond, dan het dekbed die op maat is geknipt (iets groter dan de bovenkant, zelfde met de achterkant want dat knip je later bij). En hier boven op de bovenkant. Dit zet ik vast met kleine veiligheidspeldjes of gewone spelden. Dan alles doorstikken zoals je wilt. Als je alles vast hebt zitten dan knip ik alles bij. Hierna maak ik een biasbandje van leuke stof, of je kunt gewoon gekochte biasband gebruiken. Het biasbandjes stik ik rondom de quilt. Zo is alles netjes afgewerkt