Wie heeft er ook een stacaravan?

Discussion in 'De lounge' started by Femmetje, Nov 1, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Femmetje

Femmetje Bekend lid

Mar 24, 2008
    815
    0
    0
    Wij hebben sinds 8 weken een stacaravan. Op de camping waar wij staan is het seizoen nu op het einde.
    Ik hoor van alles over de caravan winterklaar maken, om te voorkomen dat leidingen enzo niet gaan bevriezen? Hoe maken jullie je caravan winterklaar?
    Ik hoorde iemand op de camping zeggen dat die zelfs de matrassen enzo eruit haalt en thuis opbergt, omdat het 's winters erg koud wordt in de caravan en vochtig en alles dan gaat schimmelen. Doen jullie dit ook? Gaan bijv. de matrassen echt schimmelen?
    Ik heb een vochtvanger staan, weet niet of dat genoeg zou zijn?
    Waar zou ik nog meer op moeten letten?
    Onze caravan is ook nog niet verzekerd. Het was ook niet zo'n hele dure, maar ik vind het wel belangrijk om verzekerd te zijn als er bijv. in onze caravan brand uitbreekt, en die van de buurman vliegt mee in de fik. Ik wil dan daarvoor verzekerd zijn, dat ik niet voor hun schade opdraai. Of zijn hun daar zelf voor verzekerd of weet iemand hoe dat werkt?
    Mocht iemand wat info voor me hebben, dan hoor ik t wel!

2. binnabinna

binnabinna VIP lid

Dec 19, 2007
    10,027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Hoi

mijn ouder en ik dus
    hebben jaren een carvin gehad.

wij deeden altijd de gordijen op zodat dieven in op slag konden zien dat er niks in de carvin lag van waarden.

we zetten al matrasen recht op met daar een oude deken over heen. we zorgnde dat het water er van af was de gas flessen namen me ouders mee. water er van af is dus water kraan dicht en wc nog een keer door treken en kranen laten lopen. we zetten ook op meeder pleken bakjes met zout. en vocht vreeters doen bijde het zelfde

tja en we zorgde dat alle dingen uit waren stekers er uit. en alle waarde vollen spullen namen we mee.

En nieuw sezoen ja alles schoon maken. en na kijken (soms last van ongedierte gehad. )

Verzekering zou eens met je verzekering's maatschapei gaan praten

3. diana1980

diana1980 Actief lid

Jan 12, 2007
    232
    0
    0
    zelfde als hierboven eigenlijk, slaapzakken of beddegoed in plasticzak en opbergen of mee naar huis nemen matrassen op zijn kant water eraf en de kranen leeglaten lopen dus ook de wc gordijnen dicht en OVERAL vochtvreters, het ligt er trouwens wel een beetje aan wat voor stacaravan je hebt mijn ouders hadden een gewone maar als je een luxe hebt van hout zal het mss anders zijn dat weet ik niet.
    Gasfles afkoppelen en wij deden die in de schuur zetten.

4. ilseroc

ilseroc Fanatiek lid

Apr 19, 2009
    1,456
    0
    0
    Als je de kranen afsluit ook even door de kraan heen blazen zodat er geen water in blijft zitten ;)

Verder zetten wij ook de matrassen op de kant, de stekkers eruit, gas afsluiten, banken een stukje van de muur en kattengrind in alle slaapkamers (werkt hetzelfde als vochtvreters!)

Wat leuk trouwens dat jullie een stacaravan hebben gekocht, misschien leuk om te vermelden waar iedereen staat?

Wij staan op de Veluwe, in Voorthuizen.

groetjes Ilse

5. binnabinna

binnabinna VIP lid

Dec 19, 2007
    10,027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Ik met mijn ouders vroegen op camping enkhuizerzand in enkhuizen (naast het sprookjesbos)

denk er nu soms aan om ook een carvin te kopen

6. Femmetje

Femmetje Bekend lid

Mar 24, 2008
    815
    0
    0
    Hoi meiden, bedankt voor jullie tips!
    Hier kan ik wel wat mee, ga er van de week meteen mee aan de slag.
    Wij staan op een park van Molecaten, Bosbad Hoeven

7. Zonnebeertje

Zonnebeertje Fanatiek lid

Jul 1, 2007
    4,257
    0
    0
    wij hebben een chalet in Overberg, maar die hebben we permanent verhuurd, we hoeven nu dus niks af te sluiten.
    maar vochtvreters zijn echt heel erg handig!! Die gebruikten wij zelfs als we er wel gewoon woonden

8. ilseroc

ilseroc Fanatiek lid

Apr 19, 2009
    1,456
    0
    0
    Wij vinden het helemaal geweldig, en vooral nu we Sem hebben, kan ie straks lekker banjeren met andere kids op de camping, heerlijk toch voor zo'n kleine? :D

9. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

Feb 16, 2007
    1,852
    0
    0
    Wij staan op De Witterzomer in Witten.

Wat je zeker niet mag vergeten als je een wc in de caravan hebt is: antivries in de wc-pot doen, anders heb je bij vorst grote kans dat je pot kapot vriest. Leidingen doorblazen voor je voor de laatste keer de caravan verlaat, anders zijn die straks ook stuk gevroren, en verder gordijnen dicht tegen ongewenste bezoekers. Verzekeren is een goed idee, maar als je caravan al oud is, dan wil het wel eens lastig worden, willen ze niet verzekeren of betaal je veel meer dan nodig zou zijn....

Maar het is geweldig om een caravan te hebben. Vooral de kinderen (nou ja de jongste nog niet duidelijk) genieten er enorm van. Als ze wat ouder zijn kunnen ze alle kanten op en heb je zelf ook echt vakantie:p.

10. honeyy

honeyy VIP lid

Nov 5, 2008
    7,635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    hee!!

Wij hebben ook een sta caravan en zijn nu zelf een nieuwe aan het bouwen :D Wij zetten altijd het water af en laten de kraan even aanstaan zodat al het water uit de leidingen is. antivries in het toilet, douce put gootsteen en in de afvoer van de wasmachine..Dekbedden , kussen enz. Mee naar huis. een schoteltje met amoniak voor de muizen (H) en de deur op slot :D Dat was het volgens mij.. hihi als iets te binnen schiet hoor je het ;)

liefs xx

Share This Page