Ontslag en rotsfeer op werk, wat te doen?

Discussie in 'De lounge' gestart door xd24, 13 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Bij ons op het werk gaat het totaal niet goed om het netjes te zeggen.
    Geld is op en ze zijn gewoon met vieze spelletjes bezig. Niet alleen met het personeel.
    Zit in het vastgoed, dus dan hebben jullie misschien een beetje een idee. Ik wil er niet teveel over zeggen ivm herkenning en eventuele shit die daarbij kan komen.

Nu loopt mijn contract af en wist ik gewoon al dat deze niet verlengd zou worden. Dit is me nu net even duidelijk gemaakt. Komt toch hard aan maar goed.

Nu is het zo dat ik net bevallen ben en ik van niemand ook maar iets te horen heb gekregen en dat terwijl mn baas altijd roept dat hij een mensenmens is.
    Ik ben dus ook met behoorlijke tegenzin weer begonnen, bedrijf zo goed als failliet, veel mensen met een burn out dus je kunt begrijpen mijn motivatie is 0,0!
    Nu werd mij net medegeeld dat ik dus geen nieuw contract krijg en als ik niet wat gemotiveerder zal zijn ze als referentie op gaan geven dat ik een nietsnut ben.
    Nu weet ik wel dat dit alleen een dreigement is, maar ik werd zo boos en als ik dan boos ben komen de tranen. Heb alles eruit geflapt en ben het kwijt.

Alleen jullie snappen dat ik nu dus totaal geen zin meer heb. Ze willen dat ik een andere baan zoek (is voor hun makkelijk hoeven ze me niet te ontslaan).
    Ik ben zo kwaad en zou eigenlijk wel een boekje open willen doen over hier, want dan zijn ze de pineut. Dingen gaan hier zoals ze niet mogen gaan.

Wat moet/kan ik doen??

2. MamaVanGilani

MamaVanGilani Niet meer actief

Jeetje, snap ik dat je zo absoluut geen zin meer hebt!! En vreemd dat je nog helemaal van niets wist. Als je baas je zo loopt de dreigen kun je ook je rechtsbijstand in de hand nemen, het verhaal uitleggen en zij helpen je verder. Succes meid.

3. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Wanneer loopt je contract af dan? Want wanneer je een einddatum hebt, dan hoeven ze je sowieso niet te ontslaan.... dan loopt het van rechtswege af.

Probeer je toch steeds van je goede kant te laten zien, dus dat je wel werkwillig bent (al hoe moeilijk dat ook is in deze sfeer). En mbt negatieve referentie.... dan geven ze die toch lekker niet af ;) Er wordt tegenwoordig weinig met referenties gewerkt

Sterkte ermee.

4. nikkie83

nikkie83 Fanatiek lid

16 jun 2007
    2.054
    2
    0
    tussen hier en daar
    zoo uuh ik zou me ziek melden maar zeker niet zelf weg gaan , als zij van je af willen doen ze er maar hun best voor via de rechter of uwv toch ?
    Zolang jij je werk naar behoren uitvoert kunnen ze je niet zomaar eruit mikken maar met bewijzen komen .

5. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Ja met die referentie.. Pff ik zei al, doe wat je niet kan laten maar dat zegt meer of jou als over mijn manier van werken;)

Heb gezegd dat mn motivatie weg is maar ik doe nog wat ik moet doen.

Maar er worden ook klanten bedonderd waar ze bij staan. Wil het ooit wel tegen die mensen schreeuwen want er 'verdwijnen' zo bakken met geld....

6. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Ja ik ga dus ook echt niet zelf weg! Ben niet stom natuurlijk.
    Contract loopt pas in december af, maar er moeten er meer uit dus ik verwacht dat het eerder als december gaat worden.

7. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    oh wat vervelend! Ik zou alleen weggaan als je ook echt wat anders gevonden hebt en anders laat ze je maar ontslaan, is beter als dat je het zelf neemt! ja dan bleef ik gewoon zitten, hun eigen schuld...

bah het valt mij op dat sommige bedrijven echt onmenselijk omgaan met anderen zeg! pfff beesten zijn het soms!

nou meid ik hoop dat je snel wat anders leuks vind maar neem geen ontslag hoor! anders daar lekker neuspeuteren, ze kunnen je dan wat!

8. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Hoe lang loopt je contract nog??? Als je contract af loopt en je hebt nu al te horen gekregen dat het niet verlengt wordt, dan hoeven ze je dus niet te ontslaan, maar beeindigt het gewoon die datum. Op dat moment heb je recht op een ww-uitkering (als je aan alle voorwaarden voldoet). Verder kun je nu niet veel doen. Gewoon je werk blijven doen en het bedrijf op je cv niet als referentie opgeven. Tijdens een sollicitatiegesprek zou je uit kunnen leggen waarom je ze niet als referentie hebt aangeschreven. (daar is in deze situaties vaak wel begrip voor.) Je werk dus niet laten verslonsen en gewoon de dingen doen die bij je werkzaamheden horen totdat je contract voorbij is of je een andere baan hebt. Als je nu namelijk weg zou gaan of je werk niet meer zou doen ben je verder van huis. Je verspeelt dan namelijk je recht op uitkering en dat lijkt me niet de bedoeling. Mocht het ech de spuigaten uitlopen, dan contact opnemen met de vakbond of rechtsbijstand. (als je die afgesloten hebt.) Heel veel succes. Het is echt even doorbijten in zulke situaties.

9. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Ik neuspeuter me suf. Er is ook nog weinig werk... Niks aan maarja, zelf opstappen doe ik niet. Mits ik iets leuks vind natuurlijk maar dat is lastig in deze tijd.

10. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Weet iemand ook of ik ergens een melding kan maken over zaken die niet door de beugel kunnen?

11. Loes1980

Loes1980 Fanatiek lid

31 mei 2011
    1.170
    15
    38
    Ben je lid van een vakbond? anders kan je altijd nog lid worden of advies vragen.
    Anders evt een rechtsbijstandverzekering? en anders het juridisch loket. 1 van deze 3 zou je waarschijnlijk het beste advies kunnen geven.
    Ik weet wel hoe je je voelt. Ik krijg volgend jaar ook mijn ontslag. Mijn advies.... tanden op elkaar en je tijd uitzitten. Volgend jaar een andere (betere) baan vinden, nieuwe start, nieuwe kansen. Een uitdaging. Komt vast helemaal goed. Heel veel sterkte gewenst

12. xd24

xd24 VIP lid

27 feb 2010
    6.406
    0
    36
    Brabant!
    Thnx, ja ik wist dit al. Voelt klote. Maar vind de manier waarop erger dan dat ik weg moet...
    Ze bedonderen hier de boel en dan is het personeel niet eens zo erg. Hoeveel mensen hier echt onwijs veel geld in hebben gestoken. Die zijn dat gewoon kwijt. Ze vertellen hier alleen maar mooie verhaaltjes.
    Ik moet dat gewoon ergens kwijt!

Bedankt voor de tips

Deel Deze Pagina