Wie heeft er ervaring met tanden bleken?

Discussie in 'De lounge' gestart door 00Wendy00, 12 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 00Wendy00

00Wendy00 Fanatiek lid

30 jul 2008
    4.713
    2
    38
    Hallo dames,

Ik zit erg te twijfelen om mijn tanden te laten bleken. Vooral mijn hoektanden vind ik erg geel en als ik lach zie je het heel erg. Maar ja, niet meer lachen is voor mij geen optie hihi (zie je :D). Waarom ik twijfel is omdat ik wat last heb van teruggetrokken tandvlees.

Dus, wie heeft er ervaring met tanden bleken? Is het echt slecht voor je tanden en heeft het effect op je tandvlees etc.?

2. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Mijn man heeft het kortgeleden laten doen, was een grote verandering ... 25 jaar roken en koffie in 1 uur (bijna) weg.

Gezond is het niet, althans je moet dit niet te vaak doen. Wat je doet is je maakt je glazuur poreus om zo het geel te verwijderen. Als het gebleekt is moet je zeker een week, maar liever langer geen koffie (of door een rietje, en dat is niet lekker volgens mijn man :D), eigenlijk niet roken (of zo'n tuutje wat je op je filter kan zetten) en uitkijken met bepaalde soorten eten, vooral met veel kleur (bieten, rode kool, kerry spicy food, etc.) omdat door de poreuze toestand van je tanden, kleuren veel sneller opgenomen worden

Mijn man heeft wel geklaagd over pijn op het tandvlees, het brand natuurlijk (achteraf), hoewel ze wel proberen je tandvlees vrij te houden, maar fijn is het niet. Het is toch een chemisch (peroxide) goedje wat ze erop smeren.

Als het goed is geeft de mondhygieniste fluor mee, en Vitamine B of D (geloof ik maar het kan een andere letter zijn, weet ik niet meer) om op je tanden (fluor) te doen en op je tandvlees (vitamine)

3. Adorable

Adorable Fanatiek lid

20 dec 2008
    2.601
    0
    0
    Huisvrouw
    Brussel, Belgie
    hoeveel kost zoiets?

4. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.763
    18.897
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik heb een tandenbleek set van de tandarts; twee bitjes (boven en onder - maar je kunt ook kiezen om bijv. alleen boven te doen). En spul wat je in die bitjes doet. Dat laat je een nacht zitten. De eerste keer doe je dat 2-4 nachten achter elkaar. Daarna kun je het af en toe (1 of 2x pj) nog eens een nachtje doen. Ik heb het nu al jaren niet meer gedaan. Maar heb de spullen nog wel liggen, dus het zou nog kunnen.

Ik heb de dag erna wat last van gevoelige tanden, maar heb zelf nooit last van mijn tandvlees. Ik moet na een behandeling maar één dag opletten met eten.

5. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Als je het bij de tandarts laat doen, zo rond de 500 euro geloof ik. Wat zo'n setje kost weet ik niet.

6. Chai

Chai Niet meer actief

Ik doe het lekker zelf en het scheelt ook in de kosten.
    Ik gebruik altijd de Crest 3D whitestrips.
    Eerst was ik ook bang dat er van alles met me tanden zou gebeuren maar het enige wat gebeurd is dat ze nu mooi wit zijn!
    Ik denk dat het me zoeen 30-40 euro heeft gekost.
    Ik heb het 2 maanden geleden gedaan en ben er nogsteeds zooo blij mee, echt een aanrader.
    Je kan bijvoobeeld ook twee sets aanschaffen en dan laat je een maandje ertussen om ze extra wit te krijgen.
    Je tanden worden er een weekje gevoelig van, hoort erbij. :)

7. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Ik heb bij mijn laatste tandartsbezoekje ook aangegeven dat ik mijn tanden is wou laten bleken maar mijn tandarts raadde het af. Hij gaf heel duidelijk aan dat het op mijn eigen verantwoordelijkheid zou zijn maar dat het absoluut niet goed voor je tanden is en dat als ik er echt iets aan gedaan zou willen hebben, we dat op een andere manier zou doen.. Hij was echt fel tegen het bleken!
    Dus heb er geen ervaring mee!

8. Chai

Chai Niet meer actief

Ik zou echt doodongelukkig worden als ik me hele leven met gele tanden moest lopen, maargoed.

9. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    nou ja, er zijn ook andere mogelijkheden dan bleken hoor ;)

Kijk, heel gechargeerd gezegd smeer je peroxide op je tanden (waar je dus ook de haar mee blondeert), en dat KAN gewoon niet goed zijn. Je kunt het wel eens doen, maar je moet er gewoon heel voorzichtig mee zijn.

Dat tandartsen er niet om staan te springen kan ik me best indenken. Onze tandarts is daar wat makkelijker in (maar die is ook esthetisch tandarts, dus heeft een wellicht wat andere insteek dan "standaard" tandartsen ;)).

10. Chai

Chai Niet meer actief

Ik heb het 2 maanden geleden 1 keer gedaan met zogenaamd de slechtste methode die je kan kiezen (een thuiskit).
    En heb er nogniet 1 seconde spijt van gehad :).
    Als ik lach zie ik er super uit en me tanden zijn ook nogsteeds in prima conditie.

11. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Je hoeft niet in de verdediging hoor ;). Mijn man heeft het ook gedaan, het het resultaat is prachtig ... maar serieus ... gezond is het gewoon niet. Dat moet je wel beseffen ... Een keertje doen OK, maar als je gewoon ieder jaar je tanden laat bleken dan ben je gewoon fout bezig.

Ik weet niet of ik het ooit ga doen. Ik heb al gevoelige tanden van mezelf en om de boel nog gevoeliger te maken heb ik zelf niet zo'n behoefte eigenlijk.

12. Chai

Chai Niet meer actief

Ik ga helemaal niet in de verdediging ik zeg alleen dat ik er heel erg blij mee ben en geen nadelige gevolgen heb ondervonden.

13. 00Wendy00

00Wendy00 Fanatiek lid

30 jul 2008
    4.713
    2
    38
    Mmm....ik denk dat ik nog even wacht met bleken, maar zou het denk ik wel doen voor als ik ga trouwen.

Ik zag vorige keer ook iets van een potje met een kwastje die een wit laagje over je tanden smeert en niet bleekt. Zou dat wat zijn?

14. Chai

Chai Niet meer actief

Die potjes zijn verschrikkelijk echt zonde van je geld.
    Ik was er ook al een jaar geleden ofzo ingetrapt er een aan te schaffen voor 10 euro.
    Je krijgt strepen op je tanden, voor je het weet brokkelt het onregelmatig af als je praat of eet en dan ziet het er echtniet uit.

15. Baby09

Baby09 Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.866
    15
    38
    Die heb ik 00k gebruikt en super tevreden! Ik had n0gal wat aanslag 0p mijn 0ndertanden van het r0ken, maar alles was weg!

16. maartjev

maartjev Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.534
    0
    0
    waar koop je die strips en hoeveel kost het..?

17. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    Ik ga het laten doen als ik klaar ben met de rest van mijn tanden. (heb nog 2 'gaatjes' en een voortand moet een stift op omdat ie jaren dood is. Ben als kind uit een stapelbed gevallen met mijn hoofd op een stoel en toen was de zenuw kapot. Hij werd langzaam grijs en is nu 3 keer van binnenuit gebleekt (dan maken ze aan de achterkant een gaatje in je tand en bleken het zo) nu kan ie niet meer gebleekt worden en omdat ie weer grijs wordt moet er een stift oid op. Dus dan laat ik ook de rest van mijn tanden bleken. Maar nu zwanger dus geen zin in die tandartsstoel...
    Ik doe het trouwens op de tandartsenopleiding, dan betaal je alleen materiaalkosten.

18. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Wij raden het ook af in de praktijk. Erg slecht voor je tanden.

19. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Hier raar de tandarts en mondhygienst het ook af

Ze zegt ook dat je je tanden max 2 keer in je leven kan bleken en ze er anders echt kapot aan gaan! En een paar jaar na het bleken zijn je tanden weer terug geel door medicijn/voeding

Deel Deze Pagina