Wij hadden een tuin op het noorden maar lang niet zo diep als wat jij schrijft. Ik vond het wel heel fijn altijd schaduw dicht bij het huis als het snik heet was. Nu een tuin op het zuiden em geen zon man o man wat warm is dat. Ik zou het huis er niet om laten schieten. En ja het terras was wel wat groen maar in het voorjaar poetste we dat en dan ging het weer goed tot de winter.
Hier een achtertuin op het noordoosten en eerlijk? Ik vind het best jammer. Mag graag in de zon zitten namelijk. Wij hebben een vrij kleine tuin en daar waar de zon het langste schijnt, staat uitgerekend net onze houten berging (welke gekoppeld is aan die van de buren). Onze grote houten tuinbank/zithoek kan daar niet voor staan, want dan blokkeert die de deur van de schuur. In de lente/zomer kunnen we tot maximaal 16.00 uur in de achtertuin zitten. Daarna zouden we dus in de schuur moeten zitten (LOL) of voorthuis. Daar hebben we nog geen tuinbankje, maar dat wil ik dus nog wel erg graag.
Hier een vrijstaande woning met een tuin op het noorden. Het huis is superlicht. omdat er aan de voorkant een grote glaspui in zit en het voordeel van noorderlicht vind ik is dat het heel diffuus licht is. Onze tuin is 25 meter breed en 15 meter diep en we hebben tot een uur of 5 in de zomer in de meest rechterpunt nog zon. (Ook op dit moment staat er zon in de hoek.)Voordeel is dat als het heel warm is buiten je gewoon lekker buiten kunt zitten terwijl de achterburen weg zitten te puffen. Met een kleine tuin is op het noorden niet fijn, maar met een grote tuin krijg je toch nog wel aardig wat zon daar. is mijn ervaring
Merci dames! Ja ik lees inderdaad dat het merendeel met een ruime tuin het heel prima vindt als deze op het noorden gelegen is. Met een kleine tuin is dat vaak een ander verhaal... Tja we gaan komend weekend toch een knoopje doorhakken over het huis denk ik. Ik vind het zooo lastig! Dadelijk krijgen we er spijt van 'vanwege de tuin'. Maar ik kan het me eigenlijk niet voorstellen.
Ik zou dan op verschillende tijdstippen eens langs het huis gaan om de tuin te zien qua zon. En wat hier al werd geopperd anders eens aan de buren vragen. Als het huis echt naar je zin is dan zou ik echt heel goed overwegen of je het alleen op de ligging van de tuin afwijst. Zekerals de grootte ook naar je zin is.
wij hebben de tuin op het noorden, heerlijk! Nu is de onze wel echt groot (ongeveer 800-1000m2)waardoor wij altijd wel ergens zon hebben. Een tuin op het zuiden lijkt me vreselijk, wat zon is lekker maar k hoef niet de hele tijd overal te bakken als k buten kom. Wij kunnen kiezen, zon of schaduw en dat is voor ons maar ook voor de kinderen heel prettig.
wij hebben een tuin op het noorden. Alleen de 4 meter bij het achterraam blijft uit de zon. Ideaal voor de kinderen dan hoef ik niet te lopen klooien met parasols enz. De zandbak en de zand en watertafel staat daar, en in de zomer nog een klein zwembadje. In de rest van de tuin (ong 11 mtr) zit vol in de zon.