Wie heeft een peugeot 107/citroen c1/toyota aygo?

Discussie in 'De lounge' gestart door brownielover, 2 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.147
    3.023
    113
    Nederland
    Hoi meiden,

Ik zit er aan te denken om 1 van bovenstaande auto's te kopen voor het rijden naar mijn werk. Momenteel rij ik een peugeot 307 maar ik rij meer dan 400 km per week en dat is gewoon te duur. Als ik zuinig rij, rijd de auto 1 op 12 ongeveer. Aangezien ik geen reiskosten vergoeding krijg werk ik de eerste 2 uur dus eigenlijk voor niks.

Rijden bovenstaande auto's echt zo zuinig? En hoe zuinig rijd ie dan?
    Ik betaal nu 45-60 euro per week aan benzine voor 3-4 dagen werken. Laatste tijd nog meer, was afgelopen week bijna 70 euro kwijt omdat ik een extra vergadering had.:/

Heb je een benzine of diesel auto?
    En hoe rijd die?:p
    Ik ga van een grotere auto ineens naar een klein poppenautotje haha, maar we hebben nog een grotere auto van mijn vriend dus als ik prive weg wil pak ik die wel.

Hoop dat jullie je ervaring met mij willen delen voor ik er 1 aanschaf.

Bedankt vast.:)

2. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    Wij hebben een c1tje gehad,
    Benzine,
    Voor een 2de auto is het goed te doen vooral als het alleen maar voor je werk is.
    Wij hadden deze auto als hoofdauto zeg maar omdat de baas van mijn man geen andere auto had. Hebben wij deze ½ jaar lang in bruikleen/leasen gehad.
    Het reed goed/prima,

3. peacefield

peacefield Actief lid

8 feb 2012
    179
    0
    0
    Jurist
    Utrecht
    Ik heb een Peugeot 107. Bevalt erg goed. Rijdt zuinig, weet niet precies hoeveel, ongeveer 1:20.

4. wondertje1985

wondertje1985 Fanatiek lid

28 jan 2011
    1.123
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik heb ook een peugeot 107. Ik moet nu voor mijn werk elke dag naar eindhoven dat is 100 km op en neer en kan een hele week op 1 tank rijden ben dan ongeveer 50 euro aan benzine kwijt. En kan dan nog wat kleine stukjes rijden hier in het dorp. Ik vind het een erg fijne auto en ondanks dat hij zo klein is kan ik met de duowagen en de kinderen in de auto. (duowagen zit dat gewoon in de achterbak)

5. senna1979

senna1979 Fanatiek lid

3 feb 2006
    1.496
    0
    0
    verpleegkundige op een woongroep voor mensen met e
    Zuid Holland
    Wij hebben een C1, hij rijdt heerlijk (lekker soepel, trekt goed op en schakelt erg fijn).
    We zijn erg tevreden. En mijn man is automonteur en hij is ook erg tevreden. En aan de pomp scheelt het aanzienlijk!

Groetjes Senna

6. Kiraa

Kiraa Fanatiek lid

10 jul 2012
    1.715
    0
    36
    C1 en rij ongeveer 500 km op 1 tank van €55-60

7. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.736
    1.060
    113
    Ik rijd een c1.
    Inderdaad zuinig. En echt perfect als stad auto'tje.
    Voor lange afstanden vind ik het niets maar voor woon/werk/boodschappen etc is het prima.

Wel is het hier dus ook de 2de auto. Kwa ruimte om iets mee te nemen is het nml niet te groot.

8. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    Heb een peugot 107 en hij bevalt me erg goed.
    Rij denk ik zo'n 550/600 km met een volle tank.
    Woon aan de duitse grens dus daar is het best nog goedkoop om te tanken.

9. annneliesje

annneliesje Fanatiek lid

16 jan 2011
    3.569
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Noord Nederland
    Heb je wel gedacht aan de Chevrolet Spark? Die rijdt op gas.

10. Sarax

Sarax Bekend lid

19 jan 2014
    928
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Wij hebben een aygo, prima auto, erg zuinig en weinig wegenbelasting.
    Heb em 4 jaar geleden gekocht met 80.000 op teller, nu staat er ruim 190.000 op de teller.
    Weinig reparaties. Hier ook 2e auto, mijn man rijd er het meeste in naar zijn werk, maar het is echt een aanrader!

11. Mauw

Mauw Fanatiek lid

4 sep 2012
    1.626
    0
    0
    Amsterdam
    Ook zuinig: Kia Picanto - 1:19 a 1:20 en 5deurs.

Ik vond de C1 een prima auto, ook in de stad, maar vond 'm echt traag optrekken/doortrekken. Ik kon er niet aan wennen. Wellicht omdat ik daarvoor een fellere auto had.

12. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Mijn rijdt voor zijn werk in een aygo. Bevalt hem prima. Hij rijdt 1 op 20 en rijdt ca 750-1250 km per week.

13. Siepie85

Siepie85 VIP lid

8 nov 2013
    8.330
    8.331
    113
    Amsterdam
    Ik zou zeggen ga een proefrit maken. Ik heb zelf een renault twingo en vriend voor z'n werk nu een aygo. Eerlijk gezegd vind ik de aygo voor geen meter rijden in vergelijking met m'n eigen auto, het schakelen vind ik niet prettig en de benzine auto maakt lawaai alsof het een diesel is;) Verder veel minder beenruimte achterin en kofferbak is een stuk kleiner.
    Voordeel wel is dat het een 5 deurs is en dat hij zeker zuinig rijdt!

Als je nu een 307 rijdt echt voordat je het koopt maak een proefrit want de rijervaring zal heel anders zijn.

14. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.147
    3.023
    113
    Nederland
    Bedankt voor jullie reacties! Allemaal vrij positief dat is wel fijn haha.:)
    Het zal vast heel anders rijden dan wat ik nu gewend ben, maak ook zeer zeker eerst een proefrit. Aan de spark heb ik nog niet gedacht, en de picanto ook niet. zal daar eens naar kijken heb maar een beperkt budget van ongeveer 5000 euro. Denk dat die 2 auto's wel iets duurder zijn?

15. Koon

Koon Niet meer actief

Ik heb een Aygo. Persoonlijk vind ik die ook het mooiste van alledrie.
    1:20 haal je alleen als je continue 80 km/u kan rijden. Snelweg en bebouwde kom is minder zuinig. Ik heb het een tijd bijgehouden en rijd zo'n 1:18. Ik rijd veel snelweg.
    Na 550-600 km is de tank helemaal leeg. Wat een volle tank kost weet ik zo niet, heb al heel lang niet meer getankt.
    Sinds januari betaal je ook over deze auto's wegenbelasting, dit is €19,- per maand.

Ik vind het verder een fijn wagentje. Ik zou altijd een 5deurs kopen. 3deurs is heel onhandig met boodschappen doen / kindjes achterin vervoeren.

16. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.736
    1.060
    113
    Inderdaad wel de 5deurs nemen ja! Was ik vergeten erbij te vermelden, maar wij hier dus ook de 5deurs.

17. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.147
    3.023
    113
    Nederland
    Dankjullie wel! 5drs is wel makkelijk ja haha. Zal nog even duren voor ik hem kan aanschaffen, eerst 2x verhuizen in mei-juni en geld wat dan overblijft gebruik ik voor de nieuwe auto dan. Maar met jullie reacties kan k wel wat ben altijd zo'n twijfelkont.:)

18. KakieLakie

KakieLakie Bekend lid

18 feb 2014
    837
    303
    63
    Wij hebben inmiddels onze 2e Aygo. Over allebei zeer tevreden. Rijdt zuinig, genoeg ruimte in de auto, wij hebben ook 5-deurs, en niet duur in het onderhoud. Kan het echt aanraden.

19. Luna28

Luna28 Niet meer actief

Dit :)
    Volle tank kost tussen de 50-60€, er gaat zo'n 35 liter in. Ik heb wel een 3deurs, want de 5 deurs met alle extra's die ik erop heb zitten was iets boven budget :)

20. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    Ik heb een aygo, rijd heerlijk en zuinig! Ipv eens per week tanken nu bij 4,5 dag werken nog maar eens in de 2 weken (en inmiddels nog maar 1 x in de maand tanken want ik werk nu 3 dagen)

Ik rijd er gemiddeld 1 op 18/19 mee, en ik rijd wel sportief :D

Deel Deze Pagina