Ligt het nou aan mij??

Discussie in 'De lounge' gestart door Rnate, 18 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rnate

Rnate Fanatiek lid

10 jan 2010
    1.985
    0
    0
    Mn jongste nichtje is gister 1 jaar geworden, ik had schoonzus eerder van de week al gevraagt wat ze ging doen, als antwoord kreeg ik:Niks, ik zei oke is goed, komt "vriendin" wel, ze zei ja.
    Ik heb toen netjes gezegt nou dan kom ik niet, "vriendin" is nogal arrogant en uit de hoogte en telkens heb ik dikke discussies emt haar en word ik gewoon afgebekt en daar pas ik voor zo langzamerhand, ze nodigt zichzelf ook vaak gewoon uit.!?:(.
    Als antwoord kreeg ik van mijn schoonzus dan heb je pech:$, ik zei nou dan kom ik de dag erna wel, dat was goed dan.

Stuurt ze me net een berichtje of ik nog kwam dus heb gezegt dat ik eerst het huis nog ff moest doen en dan kwam ik, stuurt ze me terug "vriendin" komt ook, kom je dan nog wel, heb toe gevraagt hoelaat dat ze dan kwam, antwoord; half 4 het was inmiddels half 3 dus heb geantwoord dat ik dat niet zou redden en dat ik dan wel morgen kwam omdat mn vriend ook nog ff bezig was. Krijg ik als antwoord hahaha je komt niet omdat "vriendin" komt haha morgen ben ik er niet dus. Ik werd toen wat geirriteerd en heb geantwoord Dan niet. Nu is madam dus pissig op mij omdat we niet komen en ik voel me zwaar lullig maar mn vriend is er zo langzamerhand ook wel klaar mee. Dit is al de ZOVEELSTE keer dat er "iets" is vanaf kerst hadden we helemaal geen contact grote ruzie gehad met schoonmoeder en schoonzus maar vanwege de geboorte van Dae toch uit fatsoen een berichtje gestuurt en daarna is er ook wel weer wat contact geweest, allemaal vanuit onze kant zo'n beetje..

Vind het gewoon zwaar lullig voor het kind vooral, ook al krijgt ze er neit veel van mee, is ze nou terecht pissig op mij ?? Of heb ik wel het recht om boos te zijn..??!

2. moes

moes Fanatiek lid

20 jul 2006
    2.765
    9
    38
    waarom is die 'vriendin' niet gister op de verjaardag geweest?
    lijkt nu net alsof ze die ook voor vandaag heeft uitgenodigd om jou te pesten.

ik zou dus ook niet gaan.

3. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Jezus, wat een kinderachtig gedoe, lijkt wel een bericht over een 12 jarige. En dat heeft een kind? Hoe oud is ze eigenlijk?

Nee ik zou er ook klaar mee zijn. Al is ze waarschijnlijk ook niet slimmer gezien haar reacties.

4. chantal26

chantal26 Fanatiek lid

25 jun 2007
    4.181
    0
    36
    Ik zal me absoluut niet laten kennen en lekker toch gaan.
    En die vriendin gewoon lekker negeren.
    Want het is wel duidelijk dat ze die vriendin heeft uitgenodigd om jou te stangen als je nou gaat dan is haar trucje mislukt.
    Ik moet wel even zeggen dat jou schoonzus verschrikkelijk kinderachtig is.

5. mama van chayenna

mama van chayenna Bekend lid

25 jun 2009
    843
    24
    18
    Vrouw
    ben het met moes eens!

6. Rosado

Rosado Niet meer actief

Nou ik vind het eerlijk gezegd nogal kinderachtig dat jij ergens niet naar toe gaat omdat er iemand komt waar je schijnbaar een hekel aan hebt. Dan ga je toch lekker aan de andere kant van de kamer zitten en negeer je haar. Kom op zeg, wat een flauw gedoe.

7. mama van chayenna

mama van chayenna Bekend lid

25 jun 2009
    843
    24
    18
    Vrouw

uit haar verhaal kun je toch ook opmerken dat het niet alleen daarom gaat, ze had al eerder opstakels gehad met haar schoonzusje, dus kan haar wel begrijpen!

8. Melanie86

Melanie86 Fanatiek lid

26 nov 2009
    3.766
    0
    36
    Ik zou ook niet wegblijven als er iemand komt die ik niet kan luchen of zien. Gewoon negeren!!!

Maar kinderachtig is het inderdaad wel!

9. Rosado

Rosado Niet meer actief

Nou goed dan zijn ze allebei kinderachtig...

10. Rnate

Rnate Fanatiek lid

10 jan 2010
    1.985
    0
    0
    Als er meer mensen kwamen was ik ook wel gegaan, maar alleen ik ben er dan en zij en weet gewoon dat mn schoonzus zich ook nogal anders gedraagt wanneer die vriendin erbij is, plus dat het mij er omgaat dat afspraken afspraken zijn.

Ik ben absoluut niet moeilijk in de omgang accepteer ook best veel, als je nagaat dat schoonmoeder en schoonzus al meerdere keren stiekem mn vriends andere dochter hebben opgehaalt en gezellig een dagje samen hebben gehad terwijl mijn vriend zijn dochter niet mag zien van zijn ex(elk ander mens zou denk ik gelijk bellen en zeggen dat je je kleindochter hebt) en ik me nog steeds fatsoenlijk gedraag...Kan je wel nagaan dat ik het ECHT heb gehad met dat mens.!

11. Rnate

Rnate Fanatiek lid

10 jan 2010
    1.985
    0
    0
    ze is 23 en heeft zelfs al 3 kinderen;)

12. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Negeren lijkt me lastig, als alleen jijzelf, schoonzus en "vriendin"' in de woonkamer zitten. Maar ik zou vooral doen wat jij zelf wil. En tja of je terecht boos bent, zoals je het schrijft lijkt het idd alsof je schoonzus die vriendin speciaal "voor" jou heeft uitgenodigd, maar ja of het echt zo is of slechts achterdocht dat is natuurlijk te zeggen. Succes ermee!!

13. moes

moes Fanatiek lid

20 jul 2006
    2.765
    9
    38

hier zou ik ook pislink van worden!
    :x:x

14. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Ik kan me best voorstellen dat als je iemand niet graag mag, je er niet bij gaat zitten. Vooral niet als je maar met zijn drietjes bent en je schoonzus zich bij haar anders gedraagt, dan voel je je niet op je gemak.

Als je niet op een volwassen manier, gewoon een tijdtip af kunt spreken met iemand, dan zou ik er klaar mee zijn.

Hoe sneu ook voor je nichtje, maar daar zorgt haar moeder zelf voor.

15. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.855
    5.114
    113
    Home
    als het hele huis vol visite zat dan was ik wel gegaan dan kan je haar makkelijk negeren maar als alleen die vriendin erbij is dan zou ik ook niet gaan.
    en dat ze nu pissig is vind ik echt haar eigen schuld.

16. anastasia

anastasia VIP lid

29 jul 2007
    7.702
    0
    0
    verpleegkundige
    Zuid Holland
    Lastig.. het klinkt alsof er veel meer aan de hand is maar ik vind het eerlijk gezegd een beetje kinderachtig allemaal.
    Bedoel, wat er ook gebeurd je gaat toch voor het kindje???? Dan moet je je eigen trots opzij zetten.
    En als de relatie tussen jullie allemaal niet meer te redden is, dan is het ook goed om dat aan te geven. Prima toch wat je zegt. Dan niet :)

17. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Sorry maar ik vind het vooral lullig voor je nichtje dat haar tante niet komt omdat tante en vriendin zich niet voor een paar uur als twee volwassenen kunnen gedragen.

Jullie zijn daar beide voor haar verjaardag. Ga allebei aan een andere kant van de kamer zitten en je hoeft niet eens een woord te wisselen.

Gelukkig maar dat ze er nu ( nog ) niets van mee krijgt

18. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    Aangezien je vriend/man er ook klaar mee is zou ik ze lekker in hun sop gaar laten koken.

19. mama em

mama em Fanatiek lid

2 apr 2008
    1.315
    0
    36
    hmmm vind je verhaal een beetje vreemd;
    Of je viert een verjaardag of niet lijkt me, dit klinkt een beetje vaag.
    Krijg idd het idee dat er meer speelt dan een verjaardag (die geen verjaardag is) waarop iemand komt die je niet mag.

Als het echt alleen een verjaardag zou zijn waarop iemand komt die je niet mag dan moet je je maar gedragen voor degene die jarig is voor de tijd dat je er bent.

Maar volgens mij draaien jullie er allemaal omheen en kun je beter eens alles uitspreken en dan met een schone lei beginnen of het contact verbreken.

iig suc6 met alles

20. Bammetjebam

Bammetjebam Niet meer actief

Ik vraag me eigenlijk af hoe goed je band is met het jarige nichtje. Je gaf zelf aan dat het contact erg stroef is en alleen van jullie kant komt, dan ga ik ervan uit dat jullie haar niet vaak zien en ze jullie niet zo goed kent. Verder zijn jullie ook niet uitgenodigd, maar moest je zelf naar je schoonzusje bellen om te vragen of je langs mocht komen voor de verjaardag. Lijkt mij alsof je schoonzusje eigenlijk helemaal geen behoefte heeft aan het contact met jullie. Als ik jou was, en je hebt zelfs een hele voorgeschiedenis met haar en je schoonmoeder, dan zou ik er geen moeite meer voor doen. Lullig voor je nichtje, maar gezien het sporadische contact, zal ze jullie niet echt missen.

Ik heb zelf het contact verbroken met 2 ooms en tantes (de ooms zijn broers van mijn vader), omdat zij ook geen moeite stoppen in het contact. Toen mijn ouders gingen scheiden en mijn vader weer een relatie aanging met zijn oude schoolliefde, heb ik helemaal niks van ze gehoord. Ik wilde er wel met ze over praten, maar zij wimpelden dat altijd subtiel af. Ze hebben mijn vriend en mijn dochtertje nog nooit gezien. Voordat ik het contact verbrak, probeerde ik al een half jaar om eens met ze af te spreken (toen was ik nog zwanger), echt een datum te plannen, want ik vond het belangrijk dat ze eens konden zien waar ik nu woonde en dat ze konden kennismaken met mijn vriend. Maar nee, nooit gelukt hoor, bovendien was de verjaardag van mijn vaders oude schoolliefde belangrijker dan mij (heb ze ook verweten, maar daar mocht ik niet over oordelen, heel apart). Na de geboorte van mijn dochtertje wilde ik de eerste 2 weken geen kraambezoek (alleen onze ouders en broers), ik had opstartproblemen met de borstvoeding waar ik ongestoord aan wilde werken, dit was ook het advies van m'n lactatiekundige. Nou, dat vonden ze maar raar, terwijl ze allebei kinderen hebben. Pas tegen de tijd dat dochtertje 3 maanden zou zijn, zouden ze eindelijk kunnen langskomen. Uiteindelijk is dat ook weer niet doorgegaan. Dat was voor mij de druppel om toen een mail naar ze te sturen over hoe ik me voel rond dit alles, en heb ik het contact verbroken. Ik vind het ook erg jammer voor mijn nichtjes, maar op gegeven moment was het voor mij de druppel. Ik hou ook absoluut niet van de opmerking "je bent altijd welkom bij ons", en dan vervolgens nooit eens voorstellen om langs te komen. Om mijzelf nou altijd uit te nodigen bij hun, dat vind ik vreemd. En dat terwijl het contact goed was, totdat m'n ouders gingen scheiden. Net alsof ze mij, m'n broertje, en m'n moeder aan de kant zetten voor die oude schoolliefde.

Een half jaar lang proberen om een lullige paar uurtjes vrij te maken voor mij op een zaterdag- of zondagmiddag, tering zeg, ik word er nog steeds boos over.

Sorry voor mijn lange verhaal, maar misschien biedt dit wel perspectief voor je, dat je je afvraagt waar het eigenlijk heen gaat tussen jullie en je schoonzus/moeder en of het je energie wel waard is :)

Deel Deze Pagina