Ik heb via marktplaats een kiddyguard gekocht, zo'n traphekje van een bepaald soort doek/zeil. Alleen - en ik baal ervan dat ik het nu pas zie (en ruik)..hij is geel uitgeslagen. Ik gok op rokersaanslag omdat het ook gewoon een beetje muf is, zelfs stinkt. Wie heeft voor mij DE tip om dat goed schoon te krijgen? Ik wil dat ding ook niet slopen natuurlijk.... Amoniak? Spiritus? Gewoon allesreiniger? Ossegal zeep? (ik roep ook maar wat ik in huis heb )
He bah, vies is dat he?! Hier hadden we een 2ehands chicco kinderstoel die helemaal onder de gele rook aanslag zat (en onder de aangekoekte etenresten bah), eerst heb ik hem met allesreiniger in de sop gezet, toen afgespoeld en met witte reus spray schoongemaakt, weer in de sop en daarna nog 1 keer met witte reus en hij was weer schoon..
Je hebt ook speciale nicotineverwijderaar. Maar ik weet niet of je dat ook op dat materiaal kunt gebruiken. Is te koop bij doe-het-zelf zaken.
amoniac haalt de aanslag weg. Als dat weg is zou ik hem schoonmaken met dettol of allesreiniger, en hopelijk is de geur dan weg.
Heb even voor je gegoegelt Om nicotinevlekken uit stof te verwijderen dept u voorzichtig met kaliumpermangaat (3%) (te verkrijgen bij drogist). Op de site van tante kaat vond ik dit Nicotine vlekken op textiel lost u op met: ammonia + glycerine naspoelen Hopelijk lukt het, veel succes!
Muscle keukenreiniger. Heb zelf eens een hele auto aan de binnenkant schoongemaakt. Je zag echt de nicotine van het dachbord druipen. Bleghhhh. Dus het werkt goed.