Wie is er gelijk na een curretage zwanger geraakt of gelijk na een curretage door gegaan om zwanger te worden? Morgen is het 2 weken geleden dat ik een curretage heb gehad en ik ben vandaag voor controle naar de gyn geweest, hij zei dat ik 1 menstruatie af moest wachten voor we weer verder mochten (vanwege een evt. scheurtje in de bm)..ik had de afgelopen tijd al wat op internet gekeken en ik vond hier verschillende adviezen..of diegene mocht gelijk door of diegene moest 1 menstruatie af wachten i.v.m. termijn bepalen, maar nergens lees ik iets over scheurtjes. De gyn heeft ook helemaal niet gekeken met een echo, wat ik ook best vreemd vond. Wij willen eigenlijk helemaal niet wachten en als hij gezegd had vanwege termijn bepaling te wachten, dan had ik gewoon gezegt dat ze dat dmv een extra echo ook wel goed kunnen bepalen (iemand met hele onregelmatige cyclussen daar kan het termijn evengoed minder goed worden vastgesteld lijkt mij) maar hij had het dus niet over termijn bepalen maar over evt. scheurtjes. Ik heb zoiets van als je lichaam er nog niet klaar voor is (dus bijv. scheurtjes heeft) dan word je toch niet zwanger en als het er wel klaar voor is wel!
Ik heb het zelf niet meegemaakt, wel een miskraam gehad! Maar toen kreeg ik ook verschillende adviezen en toen heeft m'n verloskundige ook gezegd, als je lichaam er niet klaar voor is raak je ook niet zwanger! En denk dat ze daar ook wel gelijk in heeft.
Allereerst vervelend dat je een miskraam hebt gehad! Ik heb acht weken geleden een curettage gehad en heb nu net mijn eerste menstruatie weer. Ben dus niet zwanger maar wij mochten wel direct door van de gynaecoloog. Hij gaf bij ons aan dat de enige reden om het niet te doen, is de termijnbepaling, maar inderdaad, dat kunnen ze ook met een echo vaststellen. Als het goed voelt en je vloeit niet meer, dan zou ik er gewoon voor gaan. Als het kan uiteraard, want mij lukte het sowieso niet mijn eisprong te vinden. Maar ik ga hopelijk nu weer een normale cyclus in dus dan hopelijk weer wel. Sterkte!
Ik heb altijd een menstruatie afgewacht. M'n lijf even rust gunnen, de kans krijgen om goed te herstellen. Daarnaast is het erg vervelend en stressvol wanneer je zwanger bent en onzeker van de termijn. Krijg je een vroege echo en blijkt er nog geen hartje te kloppen. Dan zit je zo in de stress. De eerste 8 weken is het erg lastig om een termijn vast te stellen. Vandaar ook de termijnecho tussen 10&12 weken. Dan groeit ieder kindje op dezelfde lijn. Een extra echo ivm termijn is niet zo simpel als t klinkt Meestal bleek mijn eerste menstruatie ook een cyclus zonder eisprong..
Oh en twee weken na een curretage.. De kans is groter dat je cyclus erg ontregeld is dan de kans dat je nu weer een eisptong hebt.
Ik heb in maart een Curettage gehad en ben nu ook bezig met zwanger worden de maand erna had ik weer een regelmatige cyclus op dit moment bezig met ronde 2 heb ook netjes mijn eisprong gevoeld , als jou lichaam er klaar voor is zou ik niet weten waarom je niet gelijk kan beginnen Succes !
Dankjewel, jij ook sterkte! heb jij na de curretage nog een echo gehad eigenlijk? Waarna de gyn dus zei dat jullie gelijk door mochten gaan?
Sterkte en bedankt voor je antwoord! Ja zo denk ik er zelf indd ook over..maar toch wil ik zeker weten of het geen kwaad kan eigenlijk.
Ja snap ik, maar het is ook niet zeker of je na de 1e menstruatie een normale cyclus hebt, dus ook dan kan het net zo lastig zijn denk ik om het termijn vast te stellen? Onzekerheid zal er toch heel erg zijn of het allemaal wel goed gaat. En qua herstel heb ik dus zoiets van als mijn lichaam nog niet hersteld is dan word ik ook niet zwanger.
Wat vervelend dat je ook een curretage hebt gehad .. mochten jullie gelijk door van de gyn? En heb je na de curretage ook een controle echo gehad?
Hier zelf in maart curretage gehad... bij ons werd er gezegt dat we als we wilde gelijk weer mochten proberen er zou geen medische reden zijn waarom het niet mocht... al is het psychisch vond ik toch best heftig.. daarom eerst een menstruatie afgewacht die kwam gelukkig precies 28dg later.. Helaas nu nog niet zwanger... maar hier hoor je weer verschillende verhalen over.. Succes komende tijd Ps hier geen controle echo gehad. Wel na 7dg ivm heftig bloeden maar hierna nooit meer
Nou net weer een ovulatie test gedaan en kijk eens?! Precies op dag 15 positief en heb ook beetje buikpijn onderin. Wij gaan er maar gewoon voor. Eergisteren ook nog gezellig gemaakt voordat we dus bij de gyn waren geweest, wie weet is het daardoor ook al raak ik lees zoveel verhalen van stellen die gelijk door mochten! Over een aantal dagen doen we het gewoon niet meer zonder condoom, dan is het termijn ook niet zo moeilijk te bepalen, omdat ik dan niet veel korter zwanger kan zijn mocht het raak zijn. Bedankt voor jullie reacties en voor andere meiden, reageer nog gerust ben nog wel benieuwd en wie weet andere meiden ook.
Ik heb geen curretage gehad, maar wel een aantal miskramen, veroorzaakt door een erfelijke translocatie in de chromosomen. Toen wisten we dat nog niet, en ik raakte (op de eerste ma na) na elke miskraam direct weer zwanger. Dus in totaal 3 maanden/rondes op rij zwanger geworden. Je lichaam geeft zelf aan wanneer het weer klaar is voor een nieuwe zwangerschap, door een eisprong en daarna een innesteling.
Ik heb helaas ook een curratage moeten ondergaan. Ik heb wel gebloed na de curretage maar niet erger dan een menstruatie. Ik zit nu op cyclusdag 19 na de ingreep maar er is nog totaal geen eisprong te bekennen. Heb mjn temeratuur bijgehouden. Hcg is nu al 10 dagen vollededig verdwenen. Dit was vastgesteld door een bloedonderzoek. Ik vraag me af hoe lang het nog duurt voordat mijn menstruatie doorbreekt.
Wat vervelend van de curretage Ik heb ook wel een beetje gebloed na de tijd maar niet zoveel als bij een menstruatie. Mochten jullie wel gelijk door? Hopelijk heb je dan nog een eisprong en anders snel je menstruatie (dat kan nog wel tot min. dag 28 of langer duren natuurlijk) de gyn hier zei dat als ik 8 weken na de curretage nog niet ongesteld was, ik even moest bellen.
Ik stelde zelf de vraag of we door mochten en in het ziekenhuis zeiden ze wacht 1 menstruatie af. Maar goed aangezien wij 11 maanden bezig zijn geweest ben ik niet van plan nog een maand te verspillen. Kans dat ik in 1 keer zwanger wordt is volgens mij al heel klein. Dus we proberen het gewoon. Ik weet dat het nog even kan duren maar had het liever anders gezien. Ik heb 5 weken na curretage weer een controle dat is dus nu over 17 dagen
Nee ik heb alleen een controlegesprek gehad een week na de curettage, maar geen echo. Maar er werd wel gezegd dat we gewoon door mochten. Uiteindelijk heb ik waarschijnlijk helemaal geen eisprong gehad, en ik moet zeggen dat ik ook niet zwaar actief gezocht heb. Wilde weten dat alles weer normaal was (menstruatie) en heb het dus eigenlijk aan het lot over gelaten de afgelopen weken...
Hier nu 3,5 week na curretage. Volgende week naar gyn voor controle + echo ivm kleine complicaties na curretage. Ook wij mochten gelijk weer beginnen. Gyn gaf aan dat een menstruatie afwachten geestelijk gezien prettig kon zijn, daarnaast is de termijn beter te bepalen. Maar als het goed voelt zouden dit geen redenen zijn om niet direct verder te gaan. VK gaf aan dat als mijn lichaam er nog niet klaar voor zou zijn, ik niet zwanger zou raken. Vind het wel erg spannend nu!