Hallo dames, Ik wil stoppen met roken en heb van de huisarts Nortrilen voorgeschreven gekregen, echter dit schijnt dus gewoon een antidepressiva te zijn, ik weet niet zo goed of ik daar wel op zit te wachten, bijwerkingen enzo, heb het helaas al eens moeten gebruiken ( een ander soort) en vond dit toen niet echt prettig. Er staan zoveel dingen in, slecht reactievermogen, autorijden, somber, neerslachtig, stemmingswisselen... Ik vind het nogal wat, ik heb hier wel een klein meisje waar ik voor moet zorgen! Niet zo prettig als ik haar ineens uit me handen laat vallen! Dus ik vroeg me af, of iemand dit middel kent?
Ik ken het middel niet. Ik heb me des tijds laten laseren en ben nu inmiddels alweer 6 jaar gestopt met roken. Ik kan je wel advies geven maar je moet er ten alle tijde zelf achter staan en het zelf doen. Ik zou zeggen, morgen ochtend als je uit je bed komt zijn er geen sigaretten of asbak meer aanwezig. Maar wel kauwgom of peperemuntjes en heel veel glazen water. Verder bezig blijven bezig blijven. Succes!!!
Ik gebruik het middel als antidepressiva (nu even niet vanwege de BV). Ik heb ook een hele tijd gerookt toen ik dat middel al had. Ook toen ik probeerde te stoppen. Bij mij hielp het niet als stopmiddel (maar daar gebruikte ik het ook niet voor). Ik heb niet veel last van de bijwerkingen gehad. Maar ik slik het middel al vele jaren. Wel kwam ik er wel wat van aan.
Als ik jou was zou ik nicotinell-pleisters plakken om te stoppen. Dit had bij mijn man effect, die is na een paar weken gestopt met roken na het plakken van die dingen. Ze zijn wel prijzig, ik geloof 7 pleisters voor 20 euro. Maar ze werken wel. Je hebt drie verschillende maten, en je begint met de grootste en eindigd met de kleinste. Ik zou je dus dit aanraden. Ik zou zelf inderdaad niet maar zo medicijnen slikken die ook nog vervelende bijwerkingen hebben. Succes met stoppen.
Van Nortrilen als stoppen met roken middel heb ik nog nooit gehoord, maar wel van Zyban. Zyban is ook een antidepressivum en heeft als bijwerking dat je stopt met roken. Ik heb even voor je gegoogled en vond dit over Nortrilen: Nortrilen is een medicijn dat gebruikt wordt tegen depressies en zal zelf geen enkele invloed hebben op het stoppen met roken. De reden waarom nortrilen wel eens wordt voorgeschreven bij mensen die willen stoppen met roken is puur als mogelijke ondersteuning tegen moeilijke momenten indien men problemen krijgt met het stoppen. Nortrilen is daarom geen anti-rook medicijn. Een waarschuwing is echter wel op zijn plaats indien nrotrilen wordt gebruikt als hulpmiddel bij het stoppen. Nortrilen is een anti-depressivum met alle mogelijke kansen op vervelende bijwerkingen en kans op afhankelijkheid. Op grond daarvan is nortrilen niet zo\'n gelukkige keus. Dit vond ik over Zyban: Om maximaal resultaat te verkrijgen met de behandeling met zyban dient het volgende doseerschema aangehouden te worden: De behandeling met zyban starten terwijl de patient nog rookt, en een streefdatum vaststellen om te stoppen met roken, bij voorkeur in de 2e behandelweek. De behandeling kan worden gecombineerd met nicotinepleisters. De begindosering is 1x daags 1 tablet van 150 mg gedurende 6 dagen; oplopend tot 150 mg 2x daags. De behandelingsduur is 7-9 weken. Het lijkt mij dat Nortrilen niet een goede keuze is op grond van de info en ik zou er mee oppassen.
Klinkt niet lekker om mee te stoppen moet ik eerlijk zeggen. Sommige mensen kunnen van dit soort dingen erg last krijgen van de bijwerkingen. Ik heb gisteren ook mijn laatste sigaret gerookt. Maar zo wat is dit moeilijk zeg. Zat er aan te denken om acupuntuur te gaan doen. @ Que: Vond je het gemakkelijk na dat je gelaserd was?
Meiden bedankt voor de reacties, ik ben hierdoor erg aan het twijfelen gebracht, sowiezo al hoor, maar ik vind het eigenlijk maar niks. Mijn vriend gaat morgen ook naar het stoppen met roken spreekuur en hij gaat het nog eens goed vragen of dit wel goed is, anders neem ik liever pleisters! Die zijn wel duur maar sigaretten ook
Haai. Ik ben nu ruim 9 jaar gelden gestopt met roken met behulp van Zyban. Een top middel vindt ik zelf, 50 procent doet het middel en 50 procent doet jij. Het blijft moelijk maar de scherpe randen gaan er van af waardoor je het makkelijker kan volhouden. Wil je meer info kan je mij altijd P.Ben
Ik ben ook gestopt met behulp van Zyban. Stoppen blijft moeilijk, maar hiermee heb ik het goed gered. Rookte een pakje per dag en heb twee dagen na het stoppen een groot feest bijgewoond zonder behoefte aan een sigaret. ik zou je ha goed om advies vragen en het voor jou geschikte middel kiezen. voor mij was dat Zyban, maar voor jou kan het iets anders zijn. Wat voor de een werkt hoeft namelijk niet voor de ander te werken. Heb na anderhalf jaar gestopt te zijn af en toe nog wel eens een sigaretje gerookt voor de gezelligheid. Nu rook ik uiteraard helemaal niet meer... Oh en vergeet niet: het is een verslaving waar je vanaf wilt komen, niet zomaar een slechte gewoonte.... Heel veel succes met stoppen!
ik heb hier een doosje liggen champix heet dat medicijn... ik had het doosje van schoonmoeder gekregen zij gebruikt het niet.. ik weet nog niet of ik het ga gebruiken.. heb wel op internet gelezen dat het bij de meeste mensen heeft geholpen.. maar de bijwerkingen vond ik niet zo leuk om te lezen..slaapproblemen, abnormale dromen enzovoorts... ik twijfel nog of ik het ooit ga gebruiken...
Ik zou sowieso geen medicijnen (dus ook geen pleisters) gebruiken om te stoppen zonder eerst met je huisarts te overleggen. Liever gezond stoppen en er iets langer over doen dan allerlei rare bijwerkingen op eigen initiatief...
ze heeft de medicijnen gekregen van haar huisarts.. ik ben ooit gestopt met make it easy (mag ik dat zeggen) dan krijg je magneetjes in je oren , en dan moet je er met losse magneetjes overheen gaan.. bij mij werkte dit! alleen ben ik na 2 jaar weer gaan roken
Zyban is het medicijn om te stoppen met roken, sommige huisartsen willen nog wel s een ander anti depresivia voorschrijven omdat zyban niet vergoed wordt. Ik ben ook gestopt met die andere, maar heb het geheel op eigen krachten gedaan en ben dus ook na 2 weken alweer gestopt met de medicijnen.... De medicijnen hebben voor mij niks bijzonders gedaan, t was net zo moeilijk als de andere 100 x dat ik gestopt ben. Dus als ik je een tip mag geven... vraag aan je ha om zyban en zet anders alle zeilen bij en doe het op eigen kracht. Voor mij heeft t gewerkt dat ik tegenlijker tijd ben begonnen met lijnen, hierdoor was ik meer met niet eten bezig dan met niet roken. Iig heel veel succes, hoe je t ook doet je kan t (ik rookte een pak zware shag per 2 dagen en mij is t ook gelukt)
Nou makkelijk is het natuurlijk nooit. Maar ik had de eerste 2 weken nergens last van. Daarna heb ik wel wat weken gehad dat ik onwijs sago was. Maar of dit was omdat ik niet meer rookte of gewoon om andere dingen. Ik heb heel veel zakjes fishermensfriend gegeten. Iedere keer als ik dacht ow nu zou ik een sigaret opsteken stak ik een snoepje in mijn mond. ik denk dat ik na 2 maanden gewoon weer de oude was!! Ja ik heb er wel over gedroomt. Dat ik stiekem sigaretten kocht en dat ik door mijn vriend betrapt werd.