Wie denkt mee met jongensnamen??

Discussie in 'Babynamen' gestart door Nina Sanders, 15 apr 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Die heb ik nog niet geopend. Opeens is mijn gevoel omgedraaid: ik denk dat we nog een jongen erbij krijgen. :) Komende dinsdag hebben we de 13-weken echo (ik ben dan bijna 14 weken dus ik ga er stiekem vanuit dat áls het een jongen is, dit wellicht te zien is). Jongensnamen vinden we dit keer echt weer drama, logisch natuurlijk. Ik zal hieronder schetsen wat we zo leuk vinden aan de namen van onze jongens, maar ook welke gecombineerde (short)list met toelichting we nu hebben. :) Deze bevatten namen van ons allebei en zijn soms ook niet van toepassing omdat één van ons ze niet mooi genoeg vindt, maar het geeft wel een beetje een idee wat we leuk vinden en in welke richting we denken.

Enkele vereisten:
    - de naam moet goed uit te spreken zijn en niet té lang zijn. Wij hebben een zeer sterke voorkeur voor 2 lettergrepen bij de roepnaam en 3 lettergrepen bij de 2e naam.
    - We houden niet van dé standaard namen. Maar laat je niet misleiden want te apart of bijzondeer hoeft van ons ook niet. We moeten vooral die klik voelen. Als het dan een aparte naam is, dan voelt het vaak gewoon als leuke extra.
    - Voor het evenwicht zou het leuk zijn als de naam nu met een M begint maar dit is echt puur achtergrondinfo en absoluut geen must. Dat we 2x een O hebben is ook puur toeval.
    - Ik heb weinig met associaties. Dat onze oudste ook een lift is en een roltrap boeit me niet. Toch lijkt het me overbodig om te zeggen dat we initialen zoals S.S. dan weer niet zien zitten.

Wat we zo leuk vinden aan de namen van de jongens:
    - O1 was destijds nog geen populaire naam en vonden we onwijs stoer. We hadden een enorme klik met de naam en ook leuk dat hij internationaal ook goed uit te spreken is.
    - O2 daar stuitte ik op. Ik vind het persoonlijk erg leuk dat de naam in NL eigenlijk niet voorkomt en dat deze naam echt bij ons gezin is gegroeid. Je kunt 'm ook niet verkeerd uitspreken.
    - baby M stond al langer op mijn lijstje en ik vind het erg leuk dat deze naam met een -a eindigt. Ook komt deze naam veel voor in Japan waar we een enorme klik mee hebben. We zijn er zelf ook geweest en hebben daar zo'n fijne tijd gehad. Alles wat ons doet denken aan Japan geeft ons een heel warm gevoel. Ook horen we de naam niet vaak, groot pluspunt. :)

Onze shortlist (met toelichting):
    - Domien (al sinds nummer 2 op de lijst, maar op de een of andere manier werd deze het telkens niet);
    - Bodhi (wilde man voor nummer 2, ik daarentegen vind deze naam echt niets)
    - Joa (vinden we beiden heel mooi maar voelt toch onaf voor mij)
    - Marcus (vinden we ook beiden mooi maar verder wel echt heel 'netjes' en veelvoorkomend).
    - Eloi (al jaren een favoriet van mij, man vindt het niets)
    - Arlo (vind ik mooi, man niet)

Willen jullie eens meedenken? Dus 4/5 letters, 2 lettergrepen, goed uit te spreken, niet té veel voorkomend, beetje apart mag.. :p

2. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.653
    18.707
    113
    Vrouw
    Marcus
    Magnus
    Mauro
    Manu
    Milo
    Mats
    Mano
    Markos
    Menno
    Miel
    Mon

Eden
    Iben
    Titus
    Rinus
    Linus

3. KellyApaza

KellyApaza Actief lid

26 nov 2021
    188
    84
    28
    Miles
    Maxim
    Maël
    Michel

Silas
    Dante
    Yaël
    Noan / Noam
    Joël / Noël
    Xavi
    Abel
    Midas
    Ezra
    Luan
    Ivar
    Arlé
    Arne
    Nilo

4. esklessebes

esklessebes VIP lid

23 mrt 2014
    6.999
    3.662
    113
    Echt ik heb de naam gevonden!

Monty!

Monty Domien!

Of misschien
    Milas
    Milon
    Midas
    Marley

5. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Oh Magnus vind ik ook mooi. Man niet. Ezra stond eerder ook op de lijst en is verdwenen zomaar haha. Gaat terug de lijst op! Marley vind ik ook leuk; man ook maar een directe collega van man heeft haar kind zo genoemd.. nu is dat geen wereldramp ofzo.. ik ga heb toch even de lijst op knallen! Milon ook wel oké op zich maar lijkt vanwege de Mi gewoon te veel op baby M!

6. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.792
    8.458
    113
    Vrouw
    Ilay
    Rune
    Melle
    Lowen
    Lewis
    Sammie
    Tobin
    Runar
    Rodin
    Evan
    Mavis

7. Hemeltjelief

Hemeltjelief VIP lid

23 mrt 2020
    12.936
    1.183
    113
    Vrouw
    Milas
    Felan
    Lyric
    Mias
    Luan
    Benja
    Vasco
    Arvid
    Givan
    Ilan

8. Hemeltjelief

Hemeltjelief VIP lid

23 mrt 2020
    12.936
    1.183
    113
    Vrouw
    Mylo
    Milo
    Renzo
    Xavi
    Yvar

9. Anoukskie

Anoukskie Fanatiek lid

18 okt 2016
    2.476
    885
    113
    Met de M:
    Maël, Mano, Manu, Marlo, Maro, Matté, Mauro, Maxim, Melle, Menno, Milas, Miro, Mozes, Morris, Musa

Verder:
    Abel, Alwin, Arlen, Armin, Arvid, Asher, Atlas, Axel, Azar, Benji, Boaz, Bojan, Boris, Calle, Ceder, Dani, Dante, Danté, Dejan, Demir, Dimar, Eden, Elmer, Elon, Emiel, Enzo, Ezra, Fabe, Faber, Fedde, Fedja, Fedor, Ferre, Gabor, Hugo, Idris, Igor, Isaac, Ivar, Jaïr, Jeftha, Jelte, Jitse, Joas, Joël, Jonah, Jonas, Juda, Jurre, Kaya, Keje, Kenzo, Lano, Leon, Levi, Liam, Lino, Linus, Logan, Loïc, Nando, Nilo, Nino, Nolan, Novan, Ravi, Reda, Revi, Reza, Riad, Rivas, Roan, Roman, Sebas, Sido, Silas, Simon, Sion, Tarik, Thian, Thias, Vidar, Vigo, Xavi, Zeger, Zeno, Zico, Zion

Nina Sanders vindt dit leuk.
  10. Annie82

Annie82 Fanatiek lid

27 nov 2015
    1.694
    807
    113
    NULL
    NULL
    Menno, Matteo, Mika, Maxim, Morten, Mylo

Viggo vind ik ook wel passen?

11. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Man vindt dat een leuke naam maar ik zie hem nog niet. Baby M = al de derde naam door jou genoemd ;)

12. Hemeltjelief

Hemeltjelief VIP lid

23 mrt 2020
    12.936
    1.183
    113
    Vrouw
    Maceo
    Marlo
    Manor

13. frummelke86

frummelke86 Fanatiek lid

17 feb 2017
    2.040
    2.726
    113
    Vrouw
    Moïs
    Milo

Elio
    Ted
    Yves
    Fender

14. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.137
    9.722
    113
    Vrouw
    Marlo, Mace, Mairo.

15. Areca

Areca Bekend lid

20 mrt 2020
    807
    1.338
    93
    Vrouw
    Namen met M.
    * Moos
    * Monte
    * Minai
    * Meza
    * Menno
    * Manu
    * Maddox
    * Mexx.
    * Moa(s)
    * Mitch

16. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Matteo
    Mason
    Maddox
    Mano
    Marcus/Markus
    Marnix
    Memphis
    Maxim
    Mauro
    Marlon
    Marlow
    Mervyn
    Nolan
    Novan
    Niklas
    Nikos
    Reza
    Revi

17. Summerbelle

Summerbelle Niet meer actief

Zou het nu toch niet Domien kunnen worden ? Daar zit ook de mooie M klank in.

suggesties met de M

Marin
    Maté
    Malek
    Mattan
    Meo
    Mavey
    Monir

Andere beginletters

Lutein
    Caminde
    Camille
    Aldo
    Eldar
    Koda

18. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Zeker, ik heb het idee dat man meestal uiteindelijk toch twijfelt omdat hij het op papier niet zo mooi vindt ofzo. Ik opperde laatst dan Marcus als roepnaam (omdat we dat allebei mooi vinden) en Dominique als tweede naam (dat vinden we als tweede naam veeeeeeeeeeeeeel mooier dan 'los' Domien als tweede naam). En dan als roepnaam kan je Domien doen. Dan hebben we beiden onze zin. Dan krijg je dus Domien (voluit: Marcus Dominique). Ik vind dat ergens wel heel Bijbels. Maar niet storend, zoon 3 heeft ook een Bijbelse combi waar we later achter kwamen.

Summerbelle vindt dit leuk.
  19. KellyApaza

KellyApaza Actief lid

26 nov 2021
    188
    84
    28
    Mino
    Minno
    Mineo

Blaise
    Boyd