Die heb ik nog niet geopend. Opeens is mijn gevoel omgedraaid: ik denk dat we nog een jongen erbij krijgen. Komende dinsdag hebben we de 13-weken echo (ik ben dan bijna 14 weken dus ik ga er stiekem vanuit dat áls het een jongen is, dit wellicht te zien is). Jongensnamen vinden we dit keer echt weer drama, logisch natuurlijk. Ik zal hieronder schetsen wat we zo leuk vinden aan de namen van onze jongens, maar ook welke gecombineerde (short)list met toelichting we nu hebben. Deze bevatten namen van ons allebei en zijn soms ook niet van toepassing omdat één van ons ze niet mooi genoeg vindt, maar het geeft wel een beetje een idee wat we leuk vinden en in welke richting we denken. Enkele vereisten: - de naam moet goed uit te spreken zijn en niet té lang zijn. Wij hebben een zeer sterke voorkeur voor 2 lettergrepen bij de roepnaam en 3 lettergrepen bij de 2e naam. - We houden niet van dé standaard namen. Maar laat je niet misleiden want te apart of bijzondeer hoeft van ons ook niet. We moeten vooral die klik voelen. Als het dan een aparte naam is, dan voelt het vaak gewoon als leuke extra. - Voor het evenwicht zou het leuk zijn als de naam nu met een M begint maar dit is echt puur achtergrondinfo en absoluut geen must. Dat we 2x een O hebben is ook puur toeval. - Ik heb weinig met associaties. Dat onze oudste ook een lift is en een roltrap boeit me niet. Toch lijkt het me overbodig om te zeggen dat we initialen zoals S.S. dan weer niet zien zitten. Wat we zo leuk vinden aan de namen van de jongens: - O1 was destijds nog geen populaire naam en vonden we onwijs stoer. We hadden een enorme klik met de naam en ook leuk dat hij internationaal ook goed uit te spreken is. - O2 daar stuitte ik op. Ik vind het persoonlijk erg leuk dat de naam in NL eigenlijk niet voorkomt en dat deze naam echt bij ons gezin is gegroeid. Je kunt 'm ook niet verkeerd uitspreken. - baby M stond al langer op mijn lijstje en ik vind het erg leuk dat deze naam met een -a eindigt. Ook komt deze naam veel voor in Japan waar we een enorme klik mee hebben. We zijn er zelf ook geweest en hebben daar zo'n fijne tijd gehad. Alles wat ons doet denken aan Japan geeft ons een heel warm gevoel. Ook horen we de naam niet vaak, groot pluspunt. Onze shortlist (met toelichting): - Domien (al sinds nummer 2 op de lijst, maar op de een of andere manier werd deze het telkens niet); - Bodhi (wilde man voor nummer 2, ik daarentegen vind deze naam echt niets) - Joa (vinden we beiden heel mooi maar voelt toch onaf voor mij) - Marcus (vinden we ook beiden mooi maar verder wel echt heel 'netjes' en veelvoorkomend). - Eloi (al jaren een favoriet van mij, man vindt het niets) - Arlo (vind ik mooi, man niet) Willen jullie eens meedenken? Dus 4/5 letters, 2 lettergrepen, goed uit te spreken, niet té veel voorkomend, beetje apart mag..
Miles Maxim Maël Michel Silas Dante Yaël Noan / Noam Joël / Noël Xavi Abel Midas Ezra Luan Ivar Arlé Arne Nilo
Oh Magnus vind ik ook mooi. Man niet. Ezra stond eerder ook op de lijst en is verdwenen zomaar haha. Gaat terug de lijst op! Marley vind ik ook leuk; man ook maar een directe collega van man heeft haar kind zo genoemd.. nu is dat geen wereldramp ofzo.. ik ga heb toch even de lijst op knallen! Milon ook wel oké op zich maar lijkt vanwege de Mi gewoon te veel op baby M!
Met de M: Maël, Mano, Manu, Marlo, Maro, Matté, Mauro, Maxim, Melle, Menno, Milas, Miro, Mozes, Morris, Musa Verder: Abel, Alwin, Arlen, Armin, Arvid, Asher, Atlas, Axel, Azar, Benji, Boaz, Bojan, Boris, Calle, Ceder, Dani, Dante, Danté, Dejan, Demir, Dimar, Eden, Elmer, Elon, Emiel, Enzo, Ezra, Fabe, Faber, Fedde, Fedja, Fedor, Ferre, Gabor, Hugo, Idris, Igor, Isaac, Ivar, Jaïr, Jeftha, Jelte, Jitse, Joas, Joël, Jonah, Jonas, Juda, Jurre, Kaya, Keje, Kenzo, Lano, Leon, Levi, Liam, Lino, Linus, Logan, Loïc, Nando, Nilo, Nino, Nolan, Novan, Ravi, Reda, Revi, Reza, Riad, Rivas, Roan, Roman, Sebas, Sido, Silas, Simon, Sion, Tarik, Thian, Thias, Vidar, Vigo, Xavi, Zeger, Zeno, Zico, Zion
Matteo Mason Maddox Mano Marcus/Markus Marnix Memphis Maxim Mauro Marlon Marlow Mervyn Nolan Novan Niklas Nikos Reza Revi
Zou het nu toch niet Domien kunnen worden ? Daar zit ook de mooie M klank in. suggesties met de M Marin Maté Malek Mattan Meo Mavey Monir Andere beginletters Lutein Caminde Camille Aldo Eldar Koda
Zeker, ik heb het idee dat man meestal uiteindelijk toch twijfelt omdat hij het op papier niet zo mooi vindt ofzo. Ik opperde laatst dan Marcus als roepnaam (omdat we dat allebei mooi vinden) en Dominique als tweede naam (dat vinden we als tweede naam veeeeeeeeeeeeeel mooier dan 'los' Domien als tweede naam). En dan als roepnaam kan je Domien doen. Dan hebben we beiden onze zin. Dan krijg je dus Domien (voluit: Marcus Dominique). Ik vind dat ergens wel heel Bijbels. Maar niet storend, zoon 3 heeft ook een Bijbelse combi waar we later achter kwamen.