Hoi meiden, Even een vraagje hoor. We zijn hier met zovelen, wellicht dat iemand hetzelfde heeft meegemaakt? Ik werd al een tijd regelmatig lastiggevallen via WhatsApp. Dan werd ik ineens in een groep gegooid met tig andere nummers. Waarvan ik niemand kende. Telkens verliet ik die groepsapps. Ook ging ik de nummers vaak toevoegen en opslaan, zodat ik ze daarna kon blokkeren. Maar telkens gebeurde het weer. Alsof me nr gewoon verspreid werd? Eergisteren dus ook en toen heb ik ze aangesproken. Bewust rustig en vriendelijk gebleven (ondanks de gore praat, scheldpartijen en noem maar op), want boos worden vinden ze alleen maar leuk. Heb aangegeven ze niet te kennen en gevraagt of ze hiermee willen stoppen. Het ging maar door, ik verliet de groepsapp en werd er steeds weer opnieuw ingegooid. Toen ben ik wederom wat nummers gaan toevoegen en heb ze 1 op 1 aangesproken en gezegd dat ik aangifte zou doen. Daar schrokken sommigen van en ze zouden er mee ophouden. Hoe ze aan me nr kwamen werd maar niet duidelijk (het is ook nog eens een vrij nieuw nr). Ze zouden zomaar wat ingetoetst hebben, hmm.. daarna werd me gevraagt hoe ik naar de politie zou kunnen gaan. Ik zei de gesprekken bewaard te hebben. Gistermiddag werd ik prive gebeld en begonnen ze steeds kinderachtig te lachen. In de avond wilde ik WhatsApp openen omdat me zusje me iets had gestuurd en toen liep alles vast. Er kwam iets over een beschadiging in beeld en daarna waren die groepsapp gesprekken (plus de 1 op 1 gesprekken) die ik bewaard had weg. Foetsie, gewoon weg. Ik ben nu bang dat ze me gehackt hebben en hun eigen gesprekken (want er zaten ook dreigementen tussen, waar ik niet van onder de indruk was ofzo, het leek vooral asociaal en brutaal tienergedrag) hebben gewist. Ik vraag me nu af of ik me zorgen moet maken, want ik ben best bang dat als ik inderdaad gehackt ben ze verder in me telefoon kunnen komen? Zou een nieuw nr dit probleem oplossen?
Zou inderdaad goed kunnen dat je gehackt bent. Wat onwijs vervelend zeg. Een nieuw nummer zou een oplossing kunnen zijn, maar als ik jou was zou ik eerst kijken of je kan achterhalen van wie die telefoonnummers zijn. Misschien is het wel ern bekende? En dan heeft een nieuw nummer geen zin. Staat je telefoonnummer verder nergens op internet vermeld of iets?
Ik heb niet het idee dat het een bekende is. Ik kan me niet voorstellen dat iemand van mijn vriendinnen of familie zoiets doet. Weet ik wel zeker. En ik ben altijd voorzichtig met me nummer geven zeg maar. Ik heb echt het idee dat het gewoon een stel malloten is die niks beters te doen hebben en dit bij meer mensen doen. Ik heb verschillende keren nummers toegevoegd en dus gisteren een aantal daarvan aangesproken. Ik begrijp het echt niet.. vind dit zo vervelend. Want als ik me nummer verander moet ik dat weer overal gaan wijzigen en doorgeven. Plus dat ik nu bang ben dat ze verder in me telefoon kunnen komen. Dat laatste vooral, pff.
nieuw nummer zeg je. Je hebt duidelijk het nummer van iemand anders gekregen. Ik merkte het laatst in mijn whatsapp. Oude nummers van vrienden/familie waar ineens foto's van iemand anders bij stonden. Die nummers waren dus al heel snel doorgegeven aan een volgend persoon. Wellicht is dat bij jou het probleem.
Als ze je weer aanspreken moet je zeggen dat je er print screens van hebt gemaakt en ze uit hebt geprint. Waarschijnlijk heb je een nummer gekregen die van een ander was. Dat alles ineens gewist is, is wel vreemd. Klinkt inderdaad wel als hacken/virusachtig.
Jeetje wat vervelend. als het weer gebeurd, je kunt gesprekken naar jezelf e-mailen, dat zou ik zowieso doen!
Ik ging ook aan een nieuw nummer. maar word nu telkens gebeld door het buitenland. of een gesprek via whats app in het buitenlands. heel vervelend pffff maar dat van jou lijkt me helemaal erg!!
Wat bedoelen jullie precies met een ander nr? Dat dit nr voor ik het kreeg door een ander gebruikt werd zeg maar? Ik verwacht niet echt meer dat ze me weer continu in groepsapps gooien, ik ben vooral bang dat ze me nr nog meer verspreiden en dat ik dus gehackt ben. Ik weet ook niet in hoeverre ze verder in me telefoon kunnen komen? Ik vind het maar een eng idee. En vooral vreemd dat uitgerekend die groepsapps en 1 op 1 gesprekken die ik bewaard had weg zijn.
volgens mij als iemand zn nummer word 'gewist' zeg maar dus die simkaart is niet meer bruikbaar dan word het nummer daarna gewoon opnieuw gebruikt. dus heb jij waarschijnlijk een nummer die eerst van iemand anders was snapje...
Ze kunnen niet zomaar in je telefoon komen/hacken door je groepsgesprekken aan te maken en je steeds toe te voegen! Ik denk dat je whatsapp gewoon gecrashed is door de vele berichten die binnen kwamen. Zie het als je computer die teveel data moet verwerken en vast loopt. Ik zou de app gewoon even een weekje niet installeren en daarna opnieuw op je telefoon zetten en kijken hoe het gaat. (Ik ben IT'er)
denk dit ook. Waarschijnlijk had de persoon vóór jou niet zoveel vrienden gemaakt met die gesprekken. Ik zou een nieuw nummer nemen. Misschien is het daarna voorbij.
Denk ook dat ze denken dat nummer van een ander is. Wel vervelend hoe ze dan app"en.. Maar nummers worden idd na een tijdje weer opnieuw in gebruik genomen. En als je veel berichten in 1 keer krijgt lijkt me ook dat daardoor vast is gelopen.. Ga anders na de winkel waar je nummer gehad hebt en misschien hebben zij een oplossing of kunnen ze je helpen die nummers blokkeren.
Ik hoop dat dat het is. Maar op internet lees ik dat WhatsApp heel makkelijk te hacken is. Ik heb het idee dat hun bedoeling ook echt treiteren is want ze gooien telkens meerdere nummers in zo'n groep. Ze kunnen in ieder geval niet verder in me telefoon komen wanneer ik gehackt ben? Daar ben ik namelijk bang voor. Ook vanwege alle foto's en filmpjes.
Ze gingen bijvoorbeeld ook schermafbeeldingen opslaan en via de groepsapp verspreiden. Deden ze ook bij mij maar gelukkig had ik geen persoonlijke foto. Echt zo vervelend dit, bah.
Mijn man lukt het wel om verwijderde gesprekken terug te halen tot maximaal een week terug. Denk inderdaad dat je een nummer van iemand anders hebt "over genomen", misschien even met je provider overleggen wat je er mee kunt doen?