Werken in kinderopvang en eigen kind

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door maartjev, 22 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maartjev

maartjev Fanatiek lid

9 mrt 2009
    1.534
    0
    0
    Hallo,

Misschien kan iemand me helpen: Ik heb een nieuwe baan, morgen tweede gesprek (over contract etc..). Nu vroeg ik me af of je als medewerker op kinderopvang ook je eigen kind daar kwijt kan. Ik ga meer werken dan eerst en heb dus wat extra oppas nodig.
    Ik kan het morgen dus wel vragen, maar weet niet of dit standaard is oid, wil het graag weten voor ik in gesprek ga.
    Iemand ervaring mee?

2. Yjc

Yjc Fanatiek lid

18 jan 2008
    1.133
    0
    0
    Tilburg
    Hier komt het wel voor dat de kinderen van de leidsters ook op het kdv zitten maar ik denk dat die gewoon op dezelfde manier aangemeld moeten worden als alle andere kindjes. Misschien dat ze wel voorrang krijgen of zo maar daar hebben ze het natuurlijk niet over. Ze zitten wel altijd in een andere groep dan de leidster. Er moet natuurlijk wel plek zijn anders wordt het moeilijk.

Ik zou het gewoon morgen ter sprake brengen.

3. linnie83

linnie83 VIP lid

20 dec 2007
    5.436
    0
    0
    sociaalpedagigisch werker
    #3 linnie83, 22 jul 2009
    Laatst bewerkt: 22 jul 2009
    Mijn zoontje zit ook bij mij op het kinderdagverblijf.

Bij ons is ook de regel dat je het niet bij jezelf op de groep mag hebben, maar er zijn ook dagverblijven waar je kindje dus naar een ander KDV moet.

Maar ik zal het ook gewoon daar vragen

4. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Hier idem dito. Justin zit op een andere groep maar wel op het zelfde kdv.

5. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    Hier ook, Tijn zit op een andere groep maar wel op hetzelfde kdv!
    Leidsters hebben bij ons zelfs voorrang op een plekje. Staat ook in de contracten met ouders.

kus miek

6. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Bij ons KDV moeten de kindjes van de leidster naar een ander KDV. Omdat er ook dingen samen met andere groepen gedaan worden is er de kans dat je nog je eigen kindje onder de hoede krijgt. En dat willen ze liever voorkomen. Ik dacht wel dat ze voorrang hadden.

7. Saartje26

Saartje26 Actief lid

19 aug 2006
    115
    0
    0
    groepsleidster
    Hengelo
    Ik werk op een babygroep en heb mijn zoontje bij mij op de groep gehad tot hij 1,5 was en naar de peutertjes mocht. Ik vond het een hele luxe situatie!!! :p

Dit ging ook goed. Enige voorwaarde was dan ook dat wanneer het niet werkte mijn zoontje naar een andere locatie moest.

Nummer 2 komt ook weer lekker de eerste 1,5 jaar bij mamski op de groep! Geweldig toch???:D

8. binnabinna

binnabinna VIP lid

19 dec 2007
    10.027
    1
    0
    kinderopvang
    krommenie
    Bij ons moet je kindje naar een ander kdv. vindt ik eigelijk ook niet erg. want nu ontwikelt ze zich zelf en krijg ik net al alle ander ouder het gewoon te horen bij het brengen en halen.

9. mamavanluca

mamavanluca Bekend lid

5 jul 2007
    639
    0
    0
    pedagogisch medewerker
    zoetermeer
    bij ons mag het wel, heb het bij de 1 e gedaan en nu weer en vind het wel erg fijn, zou er niet aan moeten denken om mijn kids naar totaal vreemden te brengen.....eigenlijk dubbel want ik vang wel de kinderen op van mensen die toen ze voor het eerst kwamen ook een totale vreemde was

Deel Deze Pagina