Wens voor een eerste kindje - als het wat langer duurt

Discussie in 'Zwanger worden clubs' gestart door Bloemkooltje, 3 jun 2023.

  1. Annegry91

    Annegry91 Actief lid

    6 jun 2023
    144
    69
    28
    Vrouw
    Ja eigenlijk is dat ook wel zo, zo had ik er nog niet over nagedacht!
     
  2. Lieke2022

    Lieke2022 Fanatiek lid

    17 mei 2022
    2.232
    2.164
    113
    Vrouw
    Jemig zeg wat moet jij schrikken telkens! Het is eindelijk zo ver en daardoor word je nog onzekerder. Maar meis je hebt een kloppend hartje gezien! Wat ontzettend fijn is dat ❤️. Ik weet dat het moeilijk is, maar probeer je daaraan vast te houden!
     
  3. Lieke2022

    Lieke2022 Fanatiek lid

    17 mei 2022
    2.232
    2.164
    113
    Vrouw
    Weten jullie nog de maand dat ik zwanger was op 11DPO een middagtestje ging doen en deze redelijk positief was? Ik dacht laat ik dezelfde tactiek toepassen, maar helaas. Niks nada nop. Witter dan wit en geen tuurlijn te bekennen.

    Wat had ik gehoopt dat het de eerste ronde na de miskraam raak zou zijn. Te mooi om waar te zijn natuurlijk … pff hoe lang moeten we nu weer gaan wachten? :cry::cry:
     
  4. pingpongpcos

    pingpongpcos Bekend lid

    22 mrt 2024
    804
    705
    93
    Vrouw
    @Annegry91 dat gevoel heb ik ook steeds, maar er is dus onderzoek naar gedaan en echt meer dan de helft van de vrouwen test pas ná 11dpo of zo positief! En niet gek ook, 9dpo is echt héél vroeg. Ik denk dat de verdeling hier wat schever is omdat er veel mensen zijn die IVF krijgen, en dan is er dus direct innesteling als het lukt. Dan heb je natuurlijk maar een paar dagen nodig.. Terwijl een reguliere bevruchting wat langer de tijd nodig kan hebben geloof ik. Maar goed, dat vertel ik mezelf vooral haha.

    Hier vanmorgen ook een witte test helaas.. Nu ben ik ook pas 8dpo, maar ik had vannacht zó'n felle steken in mijn buik dat ik er wakker van werd :/ Kreeg even paniek dat het een vroege miskraam kon zijn en nou ja, toen was het testhek natuurlijk van de dam he:roflmao:

    Heb nu nog altijd lichte krampjes (en geen druppel bloed) dus ja, we wachten het verder maar af..
     
    Annegry91 vindt dit leuk.
  5. LittleStarfish

    LittleStarfish Actief lid

    2 feb 2024
    313
    223
    43
    Vrouw
    @GezelligZwangerWorden Hahahah jaa echt he, echt beschamend eigenlijk :roflmao::roflmao::roflmao: Maarja, we willen ook allemaal zo graag

    @Annegry91 jammer van je test, ga je het alsnog morgen proberen? Of wil je je nod afwachten of die komt of niet?

    @pingpongpcos Oke fijn, bied me perspectief en nieuwe hoop op morgen, dan 11 DPO (en 100x langs de test lopen om te zien of die streep er echt niet staat :p Ik had namelijk net zoals @Lieke2022 ook een beetje zo van als het 9DPO er niet is dan komt het er ook niet. Maar goed, ik vertel mezelf ook steeds van maar wat als die pas ingesteld op 9DPO dan doet die test nog niks, zo snel bouw je geen HCG op.

    @Lieke2022 Wat jammer nog steeds omo wit. Heel normaal dat je goede hoop had. Zo zit ik er ook nog steeds in van huh maar het moet toch nu gewoon direct weer raak zijn. Ergens ook naïef maar geeft je wel de hoop die je dan nodig hebt vind ik. :)♥️♥️

    @Mai1998 Hoe is het bij jou? Jij vandaag nog eens geprobeerd?

    @Lelie92 Wat schrikken steeds zeg, maar gelukkig na controle wel alles steeds goed. Hoe ver ben je nu? Ik meen dat utrogestan dat ook als bijwerking heeft? Maar ik weet niet of dat ook klopt met als je zwanger bent, want ze noemen het "onregelmatige spotting". En je bent beter doorbloed daar beneden dus hopelijk is het niks onschuldigs, wel altijd direct aan de bel trekken als je daar twijfels over hebt. Stress is ook niet fijn ♥️♥️
     
    Lieke2022, Annegry91 en pingpongpcos vinden dit leuk.
  6. Annegry91

    Annegry91 Actief lid

    6 jun 2023
    144
    69
    28
    Vrouw
    Ik snap wel wat je bedoeld inderdaad en eigenlijk is dat ook heel logisch. Wel fijn dat die onderzoeken zijn geweest en daarom wat geruststelling kunnen geven naar ons! Misschien ook maar eens aan mezelf gaan vertellen.
    Balen van je witte test maar je bent ook nog vroeg, dus wie weet moet het HCG nog iets groeien!
     
    pingpongpcos vindt dit leuk.
  7. Annegry91

    Annegry91 Actief lid

    6 jun 2023
    144
    69
    28
    Vrouw
    Ik twijfel nog. Nu laat ik het nog even. Het is 13dpo en ik denk zelf dat mijn menstruatie morgen komt, maar ik kijk morgen even hoe mijn pet staat. Heb wel een drukke dag, want bij mijn eigen werk heb ik een sollicitatiegesprek en ‘s avonds werk ik voor een restaurant ivm vele collega’s met vakantie, dus vandaar dat ik het nog even laat.
     
  8. Leonie1208

    Leonie1208 Actief lid

    31 mei 2023
    466
    361
    63
    Vrouw
    @Lelie92 wat een schrik dat bloedverlies maar onwijs fijn dat je een kloppend hartje hebt gezien! Ik snap je spanning en angst heel goed maar er is nu een kloppend hartje! <3
     
  9. Leonie1208

    Leonie1208 Actief lid

    31 mei 2023
    466
    361
    63
    Vrouw
    @ andere meiden. Wat balen zeg! De een na de ander test negatief, bah niet leuk! Ik kan zeggen dat het allemaal.nog kan maar daar hebben jullie op zo’n moment niet zoveel aan, dat snap ik. Dikke knuffel voor jullie!
     
  10. Lieke2022

    Lieke2022 Fanatiek lid

    17 mei 2022
    2.232
    2.164
    113
    Vrouw
    Wens voor een eerste kindje - lijst

    Dit is een groepje voor meiden die graag zwanger willen worden van hun eerste kindje. In het bijzonder voor meiden waarbij het al wat langer duurt, met of zonder behulp van de medische molen.
    - Ben je nieuw en al wat langer bezig met zwanger worden? Welkom, zet jezelf erbij op de lijst!

    - Ben je nieuw en pas net begonnen met zwanger proberen te worden? Het topic Zwanger worden van eerste kindje is dan misschien meer iets voor jou.

    NOD:

    Gryanne - 32 jaar - IUI 2 - 31 juli
    Mai1998 - 26 jaar - 31 juli
    LittleStarfish - 30 jaar - 3 augustus
    Pingpongpcos - 30 jaar - 4 augustus
    GezelligZwangerWorden - 29 jaar - 9 augustus
    Leonie1208 - 32 jaar - 10 augustus

    NOD (nog) onbekend:
    Lelie92 - 30 jaar - ICSI 5
    Noor93 - 30 jaar - even pauze
    Kmoon - 29 jaar
    Kitten93 - 30 jaar
    Linn93 - 30 jaar - 1e ronde met letrozol
    AltijdBlijvenDromen -32 jaar - BAM-traject
    Lynn2023 - 31 jaar - ICSI 2.2
    Lieke2022 - 31 jaar

    Zwanger:
    Kaas123 - 37 jaar
    Frasseke - 29 jaar
    Lot23 - 31 jaar
    Ikwilzwangerworden - 31 jaar
    EMMB - 30 jaar

    Afspraken:
    LittleStarfish - 15 augustus - Onderzoek LAC
    Mai1998 - 22 augustus - uitslagen onderzoeken Gent en afspraak voor PGT
    Leonie1208 - 26 augustus - evaluatie IUI/start IVF bespreken?
    Lieke2022 - 27 augustus - intake Gent
    GezelligZwangerWorden - 27 augustus - Gesprek start IUI
    LittleStarfish - 30 augustus - uitslagen LAC

    Bevallen:
    Soof1992 - februari 2024
    Bloemkooltje - 22 mei 2024
    Minkx - 3 juni 2024
     
  11. Mai1998

    Mai1998 Fanatiek lid

    21 mrt 2023
    1.018
    786
    113
    Vrouw
    Ooh wat kan ik mij goed voorstellen dat je dan echt doodsbang bent! Maar wat ontzettend fijn, twee keer een kloppend hartje!!❤️❤️ Deze blijft zitten hoor, het moet gewoon goed komen nu!
    En misschien heb je er iets aan: twee van mijn zwangere vriendinnen (beide 30+ weken) hebben dit ook gehad en dit bleek helemaal niks te zijn! Een van de twee zelfs van week 6 tot 13. Heb vertrouwen in de kleine :)
     
  12. Mai1998

    Mai1998 Fanatiek lid

    21 mrt 2023
    1.018
    786
    113
    Vrouw
    Ik heb niet meer getest na zondag, 11dpo is voor mij al duidelijk. Ik ben enorm verdrietig en depri over van alles vandaag, dus ik verwacht mijn menstruatie morgen :p Ik hoop eigenlijk donderdag pas, want ik vind het heel lekker overzichtelijk om cd1 weer op de eerste van de maand te hebben :roflmao:
     
    Lieke2022 en LittleStarfish vinden dit leuk.
  13. L0ts

    L0ts Actief lid

    22 nov 2023
    339
    277
    63
    LittleStarfish en Lieke2022 vinden dit leuk.
  14. Annegry91

    Annegry91 Actief lid

    6 jun 2023
    144
    69
    28
    Vrouw
    #3554 Annegry91, 1 aug 2024
    Laatst bewerkt: 1 aug 2024
    Nou helaas, gisteravond toch zwaar ongesteld geworden. Nu heb ik een vraagje;
    Deze maand is rust door vakantie in het ziekenhuis; daarna heb ik nog 1 IUI poging tot IVF. Denken jullie dat die ene IUI poging nog zin heeft? Ik dacht misschien doordat je maanden achter elkaar opbouwt qua hormonen en dat je lichaam went, dat die pauze eigenlijk averechts werkt. Hoe kijken jullie daarnaar?
     
  15. Annegry91

    Annegry91 Actief lid

    6 jun 2023
    144
    69
    28
    Vrouw
    Wens voor een eerste kindje - lijst

    Dit is een groepje voor meiden die graag zwanger willen worden van hun eerste kindje. In het bijzonder voor meiden waarbij het al wat langer duurt, met of zonder behulp van de medische molen.
    - Ben je nieuw en al wat langer bezig met zwanger worden? Welkom, zet jezelf erbij op de lijst!

    - Ben je nieuw en pas net begonnen met zwanger proberen te worden? Het topic Zwanger worden van eerste kindje is dan misschien meer iets voor jou.

    NOD:

    Mai1998 - 26 jaar - 31 juli
    LittleStarfish - 30 jaar - 3 augustus
    Pingpongpcos - 30 jaar - 4 augustus
    GezelligZwangerWorden - 29 jaar - 9 augustus
    Leonie1208 - 32 jaar - 10 augustus

    NOD (nog) onbekend:
    Lelie92 - 30 jaar - ICSI 5
    Noor93 - 30 jaar - even pauze
    Kmoon - 29 jaar
    Kitten93 - 30 jaar
    Linn93 - 30 jaar - 1e ronde met letrozol
    AltijdBlijvenDromen -32 jaar - BAM-traject
    Lynn2023 - 31 jaar - ICSI 2.2
    Lieke2022 - 31 jaar
    Gryanne - 32 jaar

    Zwanger:
    Kaas123 - 37 jaar
    Frasseke - 29 jaar
    Lot23 - 31 jaar
    Ikwilzwangerworden - 31 jaar
    EMMB - 30 jaar

    Afspraken:
    LittleStarfish - 15 augustus - Onderzoek LAC
    Mai1998 - 22 augustus - uitslagen onderzoeken Gent en afspraak voor PGT
    Leonie1208 - 26 augustus - evaluatie IUI/start IVF bespreken?
    Lieke2022 - 27 augustus - intake Gent
    GezelligZwangerWorden - 27 augustus - Gesprek start IUI
    LittleStarfish - 30 augustus - uitslagen LAC

    Bevallen:
    Soof1992 - februari 2024
    Bloemkooltje - 22 mei 2024
    Minkx - 3 juni 2024
     
  16. GezelligZwangerWorden

    10 jan 2023
    514
    308
    63
    Vrouw
    Oh no!! Zo balen❤️❤️

    Ik weet niet voldoende van hormonen om daar een mening over te hebben, maar ik zou zelf elke kans pakken die je hebt en voor de IUI gaan. Als je eenmaal door gaat kan je niet meer terug.

    De arts checkt of er goede eitjes zijn en alles er prima uit ziet voordat ze de IUI/IVF doen lijkt mij? Maar goed… misschien is dat naïef gedacht, ik vertrouw altijd wel erg op de artsen en hun kennis:o: of heeft het lang geduurd nadat je gestart was met hormonen voordat je de eerste IUI kon krijgen?
     
  17. Mai1998

    Mai1998 Fanatiek lid

    21 mrt 2023
    1.018
    786
    113
    Vrouw
    Nou, "lucky me", ik ben vandaag ongesteld geworden haha. Dus weer cd 1 op de eerste van de maand. :o:
    Morgen is de hysteroscopie met biopt ook 3 weken geleden. Als er iets gevonden was met het biopt zouden ze binnen 2 tot 3 weken bellen, dus ik denk dat ik er van uit kan gaan dat alles helemaal goed was. Begrijp me niet verkeerd, dat is natuurlijk in principe helemaal geweldig.. Maar ik merk ook dat ik er beetje van "baal", het heeft enorm veel pijn gedaan (word nog helemaal naar in mijn lichaam als ik er aan denk) en dat was blijkbaar allemaal voor niks, en het idee dat de arts had: 'er zit een bacterie door de miskraam en dat lossen we makkelijk op met antibiotica, en dan blijven de volgende embryos lekker zitten' vond ik ergens ook wel makkelijk. Ik denk dat ik gewoon bang ben dat ze eind augustus zeggen dat ze het probleem niet kunnen vinden, en dat er dus ook niet echt iets extras aan te doen is..
     
  18. Mai1998

    Mai1998 Fanatiek lid

    21 mrt 2023
    1.018
    786
    113
    Vrouw
    Ontzettend balen zeg.. Qua hormonen, in de pauzemaanden pakt mijn lichaam het allemaal heel goed zelf weer op, dus ik denk niet dat het averechts werkt..
     
  19. Mai1998

    Mai1998 Fanatiek lid

    21 mrt 2023
    1.018
    786
    113
    Vrouw
    Wens voor een eerste kindje - lijst

    Dit is een groepje voor meiden die graag zwanger willen worden van hun eerste kindje. In het bijzonder voor meiden waarbij het al wat langer duurt, met of zonder behulp van de medische molen.
    - Ben je nieuw en al wat langer bezig met zwanger worden? Welkom, zet jezelf erbij op de lijst!

    - Ben je nieuw en pas net begonnen met zwanger proberen te worden? Het topic Zwanger worden van eerste kindje is dan misschien meer iets voor jou.

    NOD:

    LittleStarfish - 30 jaar - 3 augustus
    Pingpongpcos - 30 jaar - 4 augustus
    GezelligZwangerWorden - 29 jaar - 9 augustus
    Leonie1208 - 32 jaar - 10 augustus

    NOD (nog) onbekend:
    Lelie92 - 30 jaar - ICSI 5
    Noor93 - 30 jaar - even pauze
    Kmoon - 29 jaar
    Kitten93 - 30 jaar
    Linn93 - 30 jaar - 1e ronde met letrozol
    AltijdBlijvenDromen -32 jaar - BAM-traject
    Lynn2023 - 31 jaar - ICSI 2.2
    Lieke2022 - 31 jaar
    Mai1998 - 26 jaar
    Gryanne - 32 jaar

    Zwanger:
    Kaas123 - 37 jaar
    Frasseke - 29 jaar
    Lot23 - 31 jaar
    Ikwilzwangerworden - 31 jaar
    EMMB - 30 jaar

    Afspraken:
    LittleStarfish - 15 augustus - Onderzoek LAC
    Mai1998 - 22 augustus - uitslagen onderzoeken Gent en afspraak voor PGT
    Leonie1208 - 26 augustus - evaluatie IUI/start IVF bespreken?
    Lieke2022 - 27 augustus - intake Gent
    GezelligZwangerWorden - 27 augustus - Gesprek start IUI
    LittleStarfish - 30 augustus - uitslagen LAC

    Bevallen:
    Soof1992 - februari 2024
    Bloemkooltje - 22 mei 2024
    Minkx - 3 juni 2024
     
  20. Lelie92

    Lelie92 Actief lid

    22 feb 2023
    445
    503
    93
    Vrouw
    Bedankt voor al jullie geruststellingen en bemoedigende woorden!❤ Tot nu toe is alles nog rustig. Ben vooral ongeduldig aan het afwachten tot de volgende echo komende maandag! Dan zou ik 7+4 zijn.

    Wat ontzettend naar voor jullie allemaal dat jullie menstruatie er is. Ik snap heel goed @Lieke2022 dat je extra hoop dat de eerste cyclus na je miskraam. Wie weet is de eerste keer IUI wel weer een succes, ik hoop het echt zo erg voor je!

    En @Mai1998 ik snap heel goed dat je liever had dat er wel iets was uitgekomen, want dan kan je daar tenminste iets aan doen. Het feit dat je in een ander ziekenhuis bent, ook al komt er niks uit de onderzoeken, kan hopelijk al veel doen. Je krijgt sowieso andere medicatie, er is een ander lab, en het kan voor jezelf ook een extra zetje vertrouwen geven, wat ook positief kan bijdragen ben ik van overtuigd! Maar voor nu is het gewoon kut. Het wachten lijkt me zo zwaar voor je!

    @Annegry91 Lastige keuze! Een maand pauze is soms wel heel goed voor je rust, maar een extra IUI poging is natuurlijk ook verleidelijk. Succes met je keuze!
     
    Mai1998 en Annegry91 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina