Ik wil graag èn fitter worden èn afvallen. Ik ben een aantal weken geleden al begonnen met het aanpassen van mijn dieet. Sporten doe ik zo mogelijk, in ieder geval 1x tennis, 2x fitness in de week en ik wandel veel. Ook pak ik vaker de fiets ipv de auto. Ik zou graag thuis ook wat meer willen doen. Mag een complete workout zijn, maar ook aparte oefeningen. Ik ren al een paar keer per dag de trap op en neer. Touwtje springen af en toe. Het moet te doen zijn met een kleintje in de buurt. Echt oefeningen die ik tussendoor kan doen. Graag jullie advies!
Ik wil (langzaam) afvallen en dus meer bewegen en kijk sinds kort Nederland in Beweging op Uitzending Gemist (en doe dan mee natuurlijk). Soms twee afleveringen achter elkaar. Voelt een beetje idioot, maar ik heb zo'n slechte conditie dat ik hier echt van ga zweten (of het is gewoon een minder suffe 'workout' dan ik altijd dacht). Dus ik vind dit wel fijn! Vind veel YouTubefilmpjes veel te geavanceerd, zo lenig ben ik vaak helemaal niet.
Ik vind Insanity echt top! Maar je kunt ook dumbells kopen en kettlebells en daarmee thuisoefening doen. Genoeg te vinden op het internet. Let alleen wel op een goede houding. Zou daar wel even goed over inlezen.
Klopt! Het aanbod is bijna oneindig. Maar vind het prettig om ervaringen en tips te horen. Insanity vind ik persoonlijk te zwaar om even tussendoor te doen. Dat vind ik echt een programma op zich waar ik echt apart de tijd voor moet nemen. Bijvoorbeeld in de avond drie kwartier ofzo.
O ik heb nu echt iets leuks voor thuis... kinderen doen vaak ook lekker mee. Kan gewoon in de tuin of in huis... Ik heb een basketbal hoop opgehangen in de tuin en ik ga dan afwisselend lekker basketballen en met een slambal aan de slag. Met een slambal kun je echt alles...ik loop wel op en neer van de trap met de bal op mijn schouders...lekker op de grond smijten...tegen de muur smijten...buikspieren et cetera... Ik heb de bal trouwens zelf gemaakt met zout ( 10 kilo) Ben begonnen met een 5 kilo bal..nu 10 kilo..maar kan ook wel weer naar een zwaardere bal. https://www.youtube.com/watch?v=T7lkIqerDNQ
Ik vond Zumba fijn om thuis te doen. Lekker muziek erbij en dansen maar.. Nog best zwaar soms en even wat anders dan de doorsnee workout..
Hangt er heel erg vanaf wat voor huis je hebt. Ik moet er niet aan denken om te gaan zumba'en. Veel te veel gebonk voor de buren. Kettlebellen gaat dan weer prima. Met een speedrope wordt touwtjespringen interessanter. Die draaien wat sneller, kun je efficienter mee springen.